Vårföräldrar 2015 #5

E vakna med 39 i feber som jag misstänkte. Helt slapp var hon stackarn...men hon åt en tallrik gröt och drack vatten till frukost. Sen korka hon på skötbordet efter att jag ringt 1177 som skicka oss till vc. Det besöket var totalt bortkastat vad gäller både tid och diesel dock....men vi är inte så oroliga för henne men håller det i nån dag till så vill vi åka till akuten istället och ta prover.

De har uteslutit harpest då, på vårdcentralen?

Idag njuter vi på stranden! Kanske sista helgen för i år? Femåringen springer runt med armpuffar och simglasögon :D:D
Och mini sover i liggdelen som ligger i UVtältet, pappa vaktar badandet och jag dricker kaffe i en brassestol. Helt okej mina vänner, helt okej :D

Han lyssna på henne, tog tempen och kände på halsen sen sa han bara att ge henne Alvedon om det behövs och återkom om det hänger i på tisdag.
Trodde ju dom skulle ta infektionsvärdet iallafall men icke.

Men idag vakna hon feberfri så hoppas det fortsätter så :)

Vad skönt att det allra minst går åt rätt håll! :)

Upptäckte en bissing hos Vide i tisdags. Alldeles för tidigt för sånt tycker jag. Han blev ju bara 4 månader i veckan.

Annars upptäcker han nytt hela tiden, rullar runt för fullt och pratar med olika ljud. Så himla mysig tid nu tycker jag.

Smakpotioner väntar vi med tills han blir 6 månader och sen tar vi det lugnt därifrån, funderar på blw.

Nya, überroliga grejen sen några dagar är att äta på mammans ansikte och "prata" samtidigt :D hon bits och suger, kommer få sugmärken längs käklinjen och hakan så hårt som hon käkar på mig :D

Eftersom storasyster har sovit hos sin kusin nu inatt, så har jag kunnat se Nyhetsmorgon istället för Barnkanalen, that was a first! :)
Jättetöntigt, men saknar henne redan :)

Det handlade om mobbning idag, och det är verkligen en brännande fråga i mitt hjärta! Den här mamman kommer vara den där "jobbiga", engagerade mamman i skolan som kommer ha hökögonen med sig, på alla sätt!
Sådär jag önskade att vuxna skulle funnits när jag var liten!

Alltså... Ni som har era kids i babysitters, skaver dom bort håret på bakhuvudet när de sitter i dom?
A har en avlång kal fläck på bakhuvudet som passar precis där huvudet vilar mot sitsen... Han gungar ju som om han hade betalt för det och själva tyget är ju lite strävt...
Skitsnyggt med värsta kransen, han ser ut som en liten gubbe :cautious: :D

:D:D Elise har en riktig munkring runt hela huvudet, hon hade massa hår när hon kom, men är numera halvflintis sen några månader tillbaka :grin: dessutom är håret som växer ut ljust, så det syns knappt! Hon har också en rund fläck i mitten bak ;)

:D:D Elise har en riktig munkring runt hela huvudet, hon hade massa hår när hon kom, men är numera halvflintis sen några månader tillbaka :grin: dessutom är håret som växer ut ljust, så det syns knappt! Hon har också en rund fläck i mitten bak ;)

Skönt att det inte bara är jag som har en minimunk då ;)

Alltså... Ni som har era kids i babysitters, skaver dom bort håret på bakhuvudet när de sitter i dom?
A har en avlång kal fläck på bakhuvudet som passar precis där huvudet vilar mot sitsen... Han gungar ju som om han hade betalt för det och själva tyget är ju lite strävt...
Skitsnyggt med värsta kransen, han ser ut som en liten gubbe :cautious: :D
De flesta bebisar skaver väl av det första håret? Om inte i babysitter så när de ligger ner, det ska tydligen vara så :-D

De flesta bebisar skaver väl av det första håret? Om inte i babysitter så när de ligger ner, det ska tydligen vara så :-D

Tycker jag har sett fler med hår runt hela skallen men det kanske bara är jag som inte kollat så noga :) Sen syns det väl iofs tydligare på dom som har mycket och mörkt hår också...

Här har vi också kal fläck där bak! Men det syns inte så tydligt för på resten av huvudet är det tunt jätteblont hår :)

Senast ändrad:
Upptäckte en bissing hos Vide i tisdags. Alldeles för tidigt för sånt tycker jag. Han blev ju bara 4 månader i veckan.

Annars upptäcker han nytt hela tiden, rullar runt för fullt och pratar med olika ljud. Så himla mysig tid nu tycker jag.

Smakpotioner väntar vi med tills han blir 6 månader och sen tar vi det lugnt därifrån, funderar på blw.

Tror att det är tänder på g här med, kliar iaf väldigt i munnen på henne och kan se små ljusa fläckar under tandköttet. Tycker det känns väldigt tidigt men kanske iofs ännu kan dröja innan dom verkligen bryter igenom.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 778
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈