Vårföräldrar 2015 #5

I förmiddags var vi hos BVC. L mätte in på 61,5 cm och vägde in på 6 980 g (hon är fyra månader och en vecka). Följer alla kurvor och sköterskan tyckte att hon såg jättefin ut så något måste vi göra rätt. :D Pratade lite om smakportioner och fick med oss en folder hem med lite tips och saker att tänka på.

I skrivande stund är L ute hos sin farmor, jag och maken ska göra tacos (mitt önskemål) för att fira att jag idag har haft opponeringsseminarium vilket innebär att jag nu är helt färdig med uppsatsen! :banana:
Oj... Dottern är nästan två månader yngre och ungefär lika stor. 62,5 cm och 7,2 kg. Intressant att få något att jämföra med!

Vide dryga 4 månader ❤

IMG_20150824_004621.jpg

Med sitt lilla riskorn :p

Lämnade sonen och sambon ensamma i två timmar för att rida lektion idag igen. Det är de två timmar i veckan som jag helt kan koppla bort alla bebistankar, tror att jag behöver det ;). Det är himla kul, och det känns extra bra när jag kom hem till ett helt tyst hus (hade skrämt upp mig själv på vägen hem och föreställde mig värsta kaoset med frustrerad sambo och arg bebis). Sambon hade precis lagt E som fortfarande sover sött. Känns jättekonstigt att komma hem och så är han INTE vaken.

E har vaknat och velat äta varje kväll när vi lagt oss vid 22 sen hon fick feber förra veckan men i natt har hon sovit som vanligt igen :) Nöjde sig med gröt igår kväll och somna direkt jag la henne vid 19.30 och sov hela natten till 7.30 i morse :) Då kom även storasyster så vi gick upp och åt frukost vilket innebär gröt för E.
Lämna storasyster på dagis vid 9 och sen har E sprungit runt i gåstolen lite och nu korka hon i babynestet i soffan.

Jag ska hinka kaffe och leta boende till då vi ska hämta valp :love:

I förmiddags var vi hos BVC. L mätte in på 61,5 cm och vägde in på 6 980 g
Oj... Dottern är nästan två månader yngre och ungefär lika stor. 62,5 cm och 7,2 kg. Intressant att få något att jämföra med!
Så olika det kan vara - min tjej 65.3 cm och 6,1 kg på 4- månadersdagen :)

En till i ligan, sonen är 4månader om ett par dagar och mätte in på 67 cm och 7290g idag.
Min lille pojke, börjar bli så stoor! :nailbiting::love:

------
Tänkte skriva igår att sonen inte talar så himla mycket som andra verkar göra.. Såklart så talade han ju konstant hela dagen igår. Fick ju inte en syl i vädret :meh::D
Ligger just nu i gymmet och synar sömmarna på en jätteintressant giraff, som han konverserar med oerhört koncentrerat

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 859
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
490
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 994
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar