Vårföräldrar 2015 #5

Inser att det finns viss risk att sonen kommer få en höstdepression.. Det bästa som finns är nämligen att titta på löv. Det kan göras i princip hur ofta som helst och hur länge som helst.

Tänk vad sorgligt när det blir höst och löven försvinner :cry:

;)

Senast ändrad:
Idag var det dags för bvcbesök igen. Han blir 4 månader imorgon och vägde in på 7485 g och 67 cm.
Jag undrar om han är i någon utvecklingsfas igen eller om det är tänderna som spökar... Humöret är milt sagt väldigt ombytligt just nu.

Idag var det dags för bvcbesök igen. Han blir 4 månader imorgon och vägde in på 7485 g och 67 cm.
Jag undrar om han är i någon utvecklingsfas igen eller om det är tänderna som spökar... Humöret är milt sagt väldigt ombytligt just nu.
Samma här. Eller snarare så att hon måste underhållas mest hela tiden. Utomhus har vi mycket gratis så idag har vi gått ut x antal gånger ;). Provat gunga lite och självklart kollat på träd :up:. Vi bor granne med ett lite köpcentrum och att strosa därinne är finfin bebisunderhållning, hon tjuter av skratt stundtals när hon hänger över axeln och kikar på folk. De ser tydligen roliga ut :D.

Var på BVC idag för mätning, vägning och 3 månaders-vaccin! Billy är nu 59 cm lång och väger 5660 g :) Han har inte varit varken särskilt trött eller ledsen efter sprutorna. Hade nästan hoppats på att han skulle sova i ett dygn så man fick lite gjort här hemma :angel:

Idag har vi varit på babysim! Jätteskojigt var det sa sonen som skrattade mest hela tiden :D

Han verkar dock inte ha läst instruktionerna som tipsade om att ta på pyjamas efteråt då bebisarna skulle bli jättetrötta efteråt. 3,5 timme senare och det där med att sova verkar himla onödigt :meh:

Inser att det finns viss risk att sonen kommer få en höstdepression.. Det bästa som finns är nämligen att titta på löv. Det kan göras i princip hur ofta som helst och hur länge som helst.

Tänk vad sorgligt när det blir höst och löven försvinner :cry:

;)

Hu, säg inte sådär! Träd är ju det roligaste som finns! :nailbiting: Satte sonen framför i babysittern framför vardagsrumsfönstret igår - med äppelträdet utanför. Underhållning på hög nivå tydligen :up:

Idag har vi varit på babysim! Jätteskojigt var det sa sonen som skrattade mest hela tiden :D

Han verkar dock inte ha läst instruktionerna som tipsade om att ta på pyjamas efteråt då bebisarna skulle bli jättetrötta efteråt. 3,5 timme senare och det där med att sova verkar himla onödigt :meh:
Vi var på babysim igår och hade jättekul förutom de sista fem minuterna då H var ledsen. Nästa vecka ska jag försöka hamna bättre i fas med både sömn och amning, för nu var han både trött och hungrig på slutet.

Idag har vi haft en riktig toppendag! Så skönt!

Tre månader och ikväll lyckades han så gott som rulla över på mage i babygymmet i sin iver att se tv'n O_o Överlag är det mycket rörelse nu - han fäktar efter grejer och senaste nätterna har det varit ett vansinnigt sprattlande i vaggan, jag hittade en strumpa utanför på golvet i natt och han lyckades peta ut foten utanför spjälskyddet fast det borde vara omöjligt typ. Snart är det väl slut på friden här hemma med andra ord, typ så här -> :bump:

För övrigt är han himla glad just nu, ett fasligt babblande och skrattande mest hela tiden, skön omväxling mot de skrikperioder vi haft ett tag. Oerhört gullig unge det där :heart:love:

@Imogen och @glittra så bra att ni varit på babysim! Vi har ju varit själva och badat på badhuset några gånger och det gillas mycket! Kan ni inte berätta lite om upplägget?

@Imogen och @glittra så bra att ni varit på babysim! Vi har ju varit själva och badat på badhuset några gånger och det gillas mycket! Kan ni inte berätta lite om upplägget?
Vi är fem barn med föräldrar i vår grupp. H och ett annat barn är yngst.
Vi går i vattnet och sjunger en välkomstsång, sen övade vi lite olika grepp och leker i vattnet och gör övningar med syfte att göra barnen trygga att få vatten över huvudet. Vi sjunger fler sånger inkl avslutningssång och går sen upp ur vattnet.

Då jag själv känner mig lite osäker med bebis i vatten så känns det jätteskönt med organiserad aktivitet. Igår fick jag reda på att vår simhall värmer upp bassängen för småbarn en dag i veckan så vi går kanske dit senare i höst.

Gud va bortskämda vi blir av E!
Hon äter sin gröt på kvällen när J äter sin kvällsmat. Sen somnar hon typ direkt vi lägger henne, vill inte ha flaska i sängen. Sover sen ca 12 h i sträck, vaknar lugnt och glatt. Ingen panik över att äta direkt utan vi går upp allihop och äter frukost bara vi är klädda och klara. Då äter hon gröt igen :)

När J var i samma ålder så åt hon fortfarande en gång nattetid, ersättning eller välling, minns inte om vi hade började med välling redan då eller inte. Hon åt även en flaska på morgonen och ville sövas till flaskan. Hon var dock ingen grötälskare utan det var välling som gällde bra länge. Vi fick tillslut helt enkelt ta bort nattflaskan för den behövdes ju inte, bara dålig ovana. Nattningsflaskan flyttades till soffan istället och så gick vi upp och la henne efter den.

E är så mycket lättare med detta så jag undrar när bakslaget kommer och kommer det så blir det antagligen rejält :D

Sonen ÄLSKAR sin stol, alltså den stol som han kommer sitta i sen och äta mat. Vet inte om det finns ett speciellt ord för dem?!
I alla fall så sitter han gärna och leker med sina leksaker där, den är SÅ mycket bättre än bumbostolen.

I natt vaknade han och grät vid kl 4. Förstod ingenting. Trodde först att han ville bajsa men nej, inga gaser och ingen bajs kom ut. Äta hade han precis gjort så jag fick gå upp och vagga honom lite, sen somnade han gott när jag lade ner honom. Har ingen aning om varför han blev så ledsen, men det var skönt att han kunde somna om relativt snabbt igen.

Och på tal om träd, sonen ÄLSKAR också träd ;).

Vi hade i princip samma upplägg som @glittra

Hur fungerar det att gå till vanliga badhuset? Jag tvekar av två anledningar; dels att det ska vara för kallt i vattnet, och dels att jag inte ver var jag skulle göra av bebis när jag byter om och duschar. På babysimmet fanns ju massa skötbäddar och bumbostolar att använda :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
490
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 995
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?