Vårföräldrar 2015 #4

Inte för att solen är ett jätteproblem ( :meh: ), men ändå: vad har ni för solskydd till barnvagnen? Någon form av draperi, parasoll?
Det är ganska bra suffletter på våra vagnar, men jag har också fått låna ett tygstycke som man kan spänna upp framför vagnen (kollade och det står att det heter Dooky) av min syster. Enligt syrran som också hade liten bebis på sommaren så ska det fungera bra, men jag har inte haft tillfälle att testa ännu... :down:

Det är ganska bra suffletter på våra vagnar, men jag har också fått låna ett tygstycke som man kan spänna upp framför vagnen (kollade och det står att det heter Dooky) av min syster. Enligt syrran som också hade liten bebis på sommaren så ska det fungera bra, men jag har inte haft tillfälle att testa ännu... :down:

Sitter och kollar på ett sådant just nu. Kostar ju inte många kronor så det är nog värt att testa. Insåg att draperi har nog sina fördelar jämfört med parasoll, det blåser ju en del där jag bor och draperiet kan man knyta fast. Kan liksom se framför mig hur parasollet flyger iväg när det som bäst behövs. :p

Vad aktiva ni är. Vi steg precis ur sängen :angel:
Det är en viss skillnad på den dagliga aktiviteten mellan 1 och 2 barn. :D

Visst kan jag låta honom skrika en stund och klä på mig snabbt men jag vet inte, kan man göra så?
Inte med första barnet, men med andra går det utan problem ;)

Nä, skämt åsido. Som de andra skrev skrev, i slutet så vinner troligen han på att du får på dig kläder och kommer ut, så då är de sekunderna av skrik värt det :)

Bvc igår. 9-10 veckor gammal. 64 cm lång och väger 7.5 kg.
Dax att börja köpa hem kläder i stl 74 så vi inte behöver köpa allt på en gång om 1-2 månader... Jag som räknat med att hinna gå på höstloppisarna och köpa stl 74, hon växer fortare än min planering :p

Visst kan jag låta honom skrika en stund och klä på mig snabbt men jag vet inte, kan man göra så?

Säger som de andra, ja det kan du! Vissa grejer måste man ju göra och om bebisen då skriker en minut så får det vara så resonerar jag. Annars blir ju vardagen snudd på omöjlig att få ihop ibland.

Inte för att solen är ett jätteproblem ( :meh: ), men ändå: vad har ni för solskydd till barnvagnen? Någon form av draperi, parasoll?

Dumt svar men jag har en bra vagn för ändamålet istället :D Det är omöjligt för solen att titta in om sufletten är fullt utfälld.

Men om jag behövde en skulle jag satsa på en lös "solkeps" som man spänner över vagnen. Svägerskan köpte en sån och var nöjd efter att ha blivit tokig på att vinkla parasoll varje gång man byter gångriktning..

Säger som de andra, ja det kan du! Vissa grejer måste man ju göra och om bebisen då skriker en minut så får det vara så resonerar jag. Annars blir ju vardagen snudd på omöjlig att få ihop ibland.

Precis. Jag tror faktiskt inte att något barn tar skada av att få skrika en minut medan föräldern klär på sig, räddar syskonet från att drunkna i toastolen eller för att ta på sig skorna när man ska ut. Ibland känns det som att det går lite överdriven "prestige" i att aldrig, aldrig, aldrig lägga ifrån sig barnet om det är det minsta ledset, även om man håller på att kissa på sig och inte ätit på hela dagen. Kalla mig hjärtlös, men ingen av de inblandade mår bra av att jag kniper mig blå eller går utan mat.

Nu har storasyster sommarlov till slutet av augusti! Det betyder inga väckarklockor (hon sover iallafall till mellan 8-10) ingen tidsstress till dagis, och dessutom måste vi aktiveras varje dag, hon blir INTE rolig om hon inte får röra på sig ordentligt. Klarar LÄTT 1 mil utan att ens klaga :cool:
Men härligt!

E hade lite feber igår, precis 38.0, idag ingenting men är inte riktigt sig själv med lite extra gnäll och mindre ork. Undrar om förkylning är på g

Är så nervös, idag är det första visning på vårt hus :nailbiting::nailbiting:
Har tydligen varit hur många som helst som åkt med bilen förbi, och flera stycken har varit fräcka nog att gå in på tomten och gå runt! Jisses skulle aldrig drömma om att gå in på nåns tomt :meh: men håller tummarna att det går bra att sälja, vår familj behöver lite tur efter några tuffa år med otur till Max...

Dumt svar men jag har en bra vagn för ändamålet istället :D Det är omöjligt för solen att titta in om sufletten är fullt utfälld.

Men om jag behövde en skulle jag satsa på en lös "solkeps" som man spänner över vagnen. Svägerskan köpte en sån och var nöjd efter att ha blivit tokig på att vinkla parasoll varje gång man byter gångriktning..

Vagnen är ju redan köpt, så det skeppet har liksom seglat. ;)

Jag har köpt ett draperi som man både kan spänna fast eller ha hängande som en liten gardin. Hoppas det funkar bra, kanske så pass att jag även slipper dribbla med suffletten.

Vagnen är ju redan köpt, så det skeppet har liksom seglat. ;)

Jag har köpt ett draperi som man både kan spänna fast eller ha hängande som en liten gardin. Hoppas det funkar bra, kanske så pass att jag även slipper dribbla med suffletten.

Ja det var ju därför svaret var dumt :D

Blir nog bra med draperi! Gäller väl bara att se till att det inte blir för varmt och kommer in luft där inne :)

Ja det var ju därför svaret var dumt :D

Blir nog bra med draperi! Gäller väl bara att se till att det inte blir för varmt och kommer in luft där inne :)

Babyvakten ligger alltid i vagnen och den har inbyggd termometer, himla praktiskt. :) Och det ser ut som att det ska gå att få till bra luftflöde, man kan ju ha draperiet lite hur man vill.

dooky-barnvagnsskydd-gra.jpg

dooky_barnvagnsskydd_vinter_vit-22047884-2246331568-xtra.jpg

Idag kors i taket har liten son somnat i vagnen och sedan sovit sig igenom promenad och en lunch på uteservering. Mycket imponerad mamma! Men halvvägs hem vaknade han och då duger inte vagnen en endaste sekund till! Tur att bärselen finns som räddning :)

Tack för era svar! Vi kom ut på en kort promenad runt kvarteret och väl inne sov han så gott att jag kunde lägga ner honom i hans säng utan att han vaknade så nu ligger han där och trynar. Tror den där bärselen var årets bästa köp. På tal om köp har jag också funderat på att införskaffa en Dooky till vagnen. Nu används den ju ganska sällan men det kan ju bli så att jag använder den en väldigt solig dag...

Ja det såg ju himla smart ut! @Tassetass

Vilken babyvakt har ni och är ni nöjda? Börjar bli dags för en sån snart

Vi har en SuperNova D8. Rätt onödigt dyr, egentligen, men jag gillar prylar. :p Jag är nöjd med den! Den första vi köpte fick vi dock reklamera för den tappade kontakten men den nya funkar finfint. Bra batteritid, bra räckvidd, man kan köra med bara vibrationslarm om man vill (jag tycker det är rätt ointressant att höra barnet låta, det intressanta är ju ATT barnet låter), bra inställningsmöjligheter vad gäller känslighet och volym, man kan ställa larm för temperaturnivåer och en massa mer.

Promenad på 1,3 mil avklarad så nu har jag ätit lite. Lillan sover fortfarande i vagnen, men funderar på att väcka henne :) Blir kaffe och kladdkaka framför tvn nu tills vi ska gå till svärföräldrarna och äta middag. Ikväll har jag tänk rida :banana:

Promenad på 1,3 mil avklarad så nu har jag ätit lite. Lillan sover fortfarande i vagnen, men funderar på att väcka henne :) Blir kaffe och kladdkaka framför tvn nu tills vi ska gå till svärföräldrarna och äta middag. Ikväll har jag tänk rida :banana:

Jag längtar tills jag kan gå så långa promenader igen. Saknar mina 3-4 timmar långa strapatser.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 553
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar