Vårföräldrar 2015 #4

Mamman tycker det är himla praktiskt när sonen ligger nöjd i babygymmet. Hon kan fixa lite saker (typ mat till sig själv) eller sitta bredvid på golvet och göra saker samtidigt (typ Bukesurfa).

Sonen tycker väl att gymmet duger, iaf ibland. Men ingenting går ju liksom upp mot skötbordet :love: Hur arg eller ledsen man än är så blir man så glad när man hamnar där att det går liksom inte att undvika att kikna av "skratt". Man kan titta på saker också, ett vitt tak och absolut inget annat till exempel! Här skulle man kunna spendera hela dagar!

Mamman uppskattar visserligen att det finns en nödlösning när sonen gnäller. Men hon tröttnar betydligt tidigare än sonen på att stå bredvid ett skötbord :p

Min är också superglad när han ligger på skötbordet, undrar varför, hur kul kan det vara lixom? :confused: Snackar, sprattlar, skrattar och har sig jämt där :D

Mamman tycker det är himla praktiskt när sonen ligger nöjd i babygymmet. Hon kan fixa lite saker (typ mat till sig själv) eller sitta bredvid på golvet och göra saker samtidigt (typ Bukesurfa).

Sonen tycker väl att gymmet duger, iaf ibland. Men ingenting går ju liksom upp mot skötbordet :love: Hur arg eller ledsen man än är så blir man så glad när man hamnar där att det går liksom inte att undvika att kikna av "skratt". Man kan titta på saker också, ett vitt tak och absolut inget annat till exempel! Här skulle man kunna spendera hela dagar!

Mamman uppskattar visserligen att det finns en nödlösning när sonen gnäller. Men hon tröttnar betydligt tidigare än sonen på att stå bredvid ett skötbord :p
Förstår inte heller riktigt tjusningen med skötbordet, men så länge sonen är nöjd så är jag nöjd :D

Promenad på 1,3 mil avklarad så nu har jag ätit lite. Lillan sover fortfarande i vagnen, men funderar på att väcka henne :) Blir kaffe och kladdkaka framför tvn nu tills vi ska gå till svärföräldrarna och äta middag. Ikväll har jag tänk rida :banana:
Gud vad gott med kladdkaka, E får ju tyvärr utslag om jag äter choklad :meh:

Hur är det för er andra på tränings/motionsfronten?

Jag är ute och går mer eller mindre varje dag, ibland med syskonvagnen vilket blir bra tungt ;). Rider 4 dagar i veckan, tränar styrka 3 dagar i veckan enligt Olgas bok och löptränar lite 1-2 dagar i veckan.
Jag rider för fullt, igår gjorde jag min första hoppträning och idag var det dressyrträning på schemat. Utöver försöker jag ut och gå runt 30 min- 1 timme varje dag beroende på hur trött han är. Har väl ca 6 kg kvar till startvikten.

Jag rider för fullt, igår gjorde jag min första hoppträning och idag var det dressyrträning på schemat. Utöver försöker jag ut och gå runt 30 min- 1 timme varje dag beroende på hur trött han är. Har väl ca 6 kg kvar till startvikten.
Gud så kul att träna! Jag har iaf erbjudits två hästar (inom min diciplin) att rida när ägarna semestrar den närmsta tiden och förhoppningsvis kan jag sätta igång min egen från och med nästa helg:banana:

Min är också superglad när han ligger på skötbordet, undrar varför, hur kul kan det vara lixom? :confused: Snackar, sprattlar, skrattar och har sig jämt där :D
Och vår lilla skrutta älskar att ligga på kökssoffan, festligare ställe är svårt att hitta;). Farmor och farfar är i Ullared så snart har vi ett babygym också, det tror jag blir en riktig hit- hon älskar mobilen med snurrande planeter som hänger över sängen :)

Vi har bokat en hotellnatt när vi är på SM om några helger, ska bli spännande hur det blir med en tremånaders bebis. Förmodligen jättebra eftersom hon sover lugnt på nätterna. Hoppas hon även vill sitta och titta på hästar i två dagar;)

Sitter nu på sj2000 och sonen sover gott i selen. Det är fyra timmar kvar av resan men än så länge har det gått hur bra som helst :).

Håller tummarna för att det fortsätter så! :) Tåg är ju egentligen rätt barnvänliga, långa korridorer man kan vandra upp och ner för om det behövs. ;)

@FengurLaugar Ja det är skittråkigt och han var ju alldeles prickig i ansiktet innan jag kom på vad som gjorde prickarna, dessutom är jag typ beroende av mörk choklad så det var ett hårt slag ;)

@Lo Ja, det var verkligen skitkul :) Trodde jag skulle vara rädd för höjderna men det gick faktiskt jättebra. Höll dock på att ramla av i början när vi skulle travhoppa men jag satt i alla fall kvar även om det var nära. Min tränare undrade hur det där skulle sluta men jag skärpte till mig på slutet :D

• Gilla
Reactions: Lo_
Hade ju tänkt rida igår men mannen och stora dottern var borta längre än tänkt och det såg ut att bli åska så jag fick planera om. Satte E i sittdelen på vagnen och så longerade jag istället :) Hon satt och kika under tiden så jag hann jobba lite även med unghästen innan hon tröttna.
Såååååå himla smidigt att ha hästarna typ 30 m utanför dörren :D:love:

Alltså, den här ungen. :love: Fem dagar har vi varit själva nu och det går så himla bra. Enda gångerna hon varit ledsen är när hon varit hungrig eller trött, i övrigt är hon så in i bänken glad och belåten. Hon ger mig hyfsat bra nätter (8-9 timmar med 1-2 matningar) och sover några bra vändor på dagarna. Inga problem för mig att laga mat, duscha eller nåt sånt, hon kan jollra på skötbädden eller i babysittern bra länge bara jag jollrar tillbaka emellanåt.

Bara fem dagar tills maken kommer hem och är hemma i drygt fyra dagar. :love:

Alltså, den här ungen. :love: Fem dagar har vi varit själva nu och det går så himla bra. Enda gångerna hon varit ledsen är när hon varit hungrig eller trött, i övrigt är hon så in i bänken glad och belåten. Hon ger mig hyfsat bra nätter (8-9 timmar med 1-2 matningar) och sover några bra vändor på dagarna. Inga problem för mig att laga mat, duscha eller nåt sånt, hon kan jollra på skötbädden eller i babysittern bra länge bara jag jollrar tillbaka emellanåt.

Bara fem dagar tills maken kommer hem och är hemma i drygt fyra dagar. :love:
Så skönt att det går bra! Vad tycker maken om att vara borta så länge? Jag skulle nog inte klara det. Eller det skulle jag såklart, men kan inte komma på någon tillräckligt stor motivation för att genomföra så många veckor ifrån lillfröken.

Ska iväg både i eftermiddag och ikväll och vaknade med ett smått desperat behov av att tvätta håret. Sonen har varit pigg som en lärka hela förmiddagen så en sovstund från honom var inte direkt något att lita på..

Efter att ha suckat en del över att jag inte gjorde det igår kväll när maken var hemma så gäller det att vara uppfinningsrik!

Tog skötbädden och la på golvet i badrummet och där fick han ligga. Jag fick både tvätta håret, raka benen och sminka mig i lugn och ro! Sonen var nog under tiden i sjunde himlen som fick ligga lääänge på sin älskade skötbädd och dessutom naken! (Favorit nummer två :D ) Han låg och skrattade och snackade och blev inte missnöjd förrän jag tog honom därifrån :p

Men denna smått fantastiska upplevelse var nog lite ansträngande för en liten pojke. Nu har han däckat i babygymmet :D

Så skönt att det går bra! Vad tycker maken om att vara borta så länge? Jag skulle nog inte klara det. Eller det skulle jag såklart, men kan inte komma på någon tillräckligt stor motivation för att genomföra så många veckor ifrån lillfröken.

Han lider, för att uttrycka det enkelt. :(

Gissar att det skickas en del foton och filmer för att göra det uthärdligt.

Ja, och det faktum att han har att göra i princip från sju på morgonen till tio på kvällen hjälper också till; han är upptagen, trött och dagarna går fort.

Men jag förstår att han ville gå utbildningen, jag hade fattat samma beslut om jag varit i hans skor, helt tveklöst.

Det förstår jag. Vet att maken tyckte att det var jobbigt när jag och H stannade kvar hos mina föräldrar och då åkte han hem på söndag vid lunchtid och vi var hemma igen onsdag kväll.

Nästan värre att vara hemma ensam utan barnet, tänker jag. Maken är ju som sagt borta från hemmet och jag tror det är enklare, faktiskt.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar