Vårföräldrar 2015 #4

Hade ju tänkt rida igår men mannen och stora dottern var borta längre än tänkt och det såg ut att bli åska så jag fick planera om. Satte E i sittdelen på vagnen och så longerade jag istället :) Hon satt och kika under tiden så jag hann jobba lite även med unghästen innan hon tröttna.
Såååååå himla smidigt att ha hästarna typ 30 m utanför dörren :D:love:

+1 på den! Det är bra gött att ha dem precis utanför dörren :up:

Försökte reashoppa lite till sonen idag men det är ju halvt hopplöst när man har en minibebis! Dels eftersom det knappt är någon rea på de minsta storlekarna och dels eftersom det är så mycket fina kläder som börjar i stl 62. Har köpt en kofta och en pyjamas i 62 till honom för att de var så fina men i den här takten lär han väl kunna ha dem när han är ett halvår eller ngt O_o

Får väl lägga pengarna på att reashoppa till mig själv istället :D

Håller tummarna för att det fortsätter så! :) Tåg är ju egentligen rätt barnvänliga, långa korridorer man kan vandra upp och ner för om det behövs. ;)
Tack! Om det var tack vare dina hållda tummar låter jag vara osagt, men resten av resan gick som på räls (;)). Till och med bilresan från stationen gick hur bra som helst!

@Imogen sådana duschar tar jag med. Sköt att ungen är så lättroad för tillfället ;).

Jag jinxade mig själv... L har inte en bra kväll ikväll, sån gråt som hon gråtit ikväll har hon inte gråtit på väldigt länge. :( Hon är lite trög i magen, hon blir det ibland när hon fått ersättning från tetra (som i sig inte används så ofta) men nu tror jag det sammanföll med allmän hunger, trötthet och allt på en gång gjorde att bägaren rann över. Nu har jag precis fått i henne lite mat och hon sover i bärselen, men jag är sjukt nervös inför natten... :(

Jag jinxade mig själv... L har inte en bra kväll ikväll, sån gråt som hon gråtit ikväll har hon inte gråtit på väldigt länge. :( Hon är lite trög i magen, hon blir det ibland när hon fått ersättning från tetra (som i sig inte används så ofta) men nu tror jag det sammanföll med allmän hunger, trötthet och allt på en gång gjorde att bägaren rann över. Nu har jag precis fått i henne lite mat och hon sover i bärselen, men jag är sjukt nervös inför natten... :(
Hoppas verkligen det blir bättre !

Om det tröstar något hade lilltjejen här en hemsk kväll i går, skrek hysteriskt, ammade ,skrek i flera timmar men efter midnatt någon gång sov hon bättre än på länge, ett femtimmars och ett fyrtimmars pass nästan utan uppehåll. Hoppas ni får en bra natt som kompensation!

Förhoppningsvis vaknar hon som en nöjdare tjej. Vår dotter brukar kunna sova bort magont och vakna som ny :up:

Fått mycket gjort idag! Betalat räkningar, dammsugit, tvättat och hängt två maskiner tvätt, fått undan disken, varit ute och gått, lagat lunch och lekt :) Har båda barnen själv hela dagarna nu när äldsta har sommarlov från dagis :D

Efter middagen tog gubben med sig båda ungarna på en shoppingtur så jag var ute och red och satt ute i kvällssolen och hade det gött :)

Låter jobbigt för er. Typiskt att det ska hända när du är själv med henne. Förhoppningsvis sover hon gott inatt nu när hon lagt en massa energi på annat.

Hoppas natten gick ok @Tassetass och att L var trött efter kvällen!

Har har vi haft en vakna-titta-på-klockan-och undra-om-det-är-sant-natt! Fem timmar slog han till med den unge herrn :D Det har han inte varit i närheten av tidigare. Efter mat sov han tre timmar till vilket har resulterat i märkligt utvilade föräldrar kl 8 en lördagsmorgon :p

Tack och lov gick natten bra! Hon kom till ro runt elva och sover fortfarande. Vaknat tre gånger och ätit, första två gångerna var inte mycket att hänga i granen men sista vändan vid fem (tror jag) drog hon i sig en redig portion. Hon har dock sovit lite oroligt så jag har inte velat fippla med henne mer än nödvändigt, så hennes blöja lär väga mer än vad hon gör... :p

Hade ju tänkt rida igår men mannen och stora dottern var borta längre än tänkt och det såg ut att bli åska så jag fick planera om. Satte E i sittdelen på vagnen och så longerade jag istället :) Hon satt och kika under tiden så jag hann jobba lite även med unghästen innan hon tröttna.
Såååååå himla smidigt att ha hästarna typ 30 m utanför dörren :D:love:

Åh, längtar tills det är dags att byta till sittvagnen. Leona vill helst sitta upp nu men hon är ju bara 2 månader än. Hur gammal är E nu? När bytte du till sittvagn?

Har också hästen utanför dörren i vanliga fall men nu är hon på bete så det är lite knepigt att rida. Maken tycker inte att det är kul om jag är borta länge. Bebistiden är inte hans grej riktigt, L är jättesnäll men jag tror att hans självförtroende fortfarande är knäckt efter storasyster som kunde skrika i timmar :(

Åh, längtar tills det är dags att byta till sittvagnen. Leona vill helst sitta upp nu men hon är ju bara 2 månader än. Hur gammal är E nu? När bytte du till sittvagn?

Har också hästen utanför dörren i vanliga fall men nu är hon på bete så det är lite knepigt att rida. Maken tycker inte att det är kul om jag är borta länge. Bebistiden är inte hans grej riktigt, L är jättesnäll men jag tror att hans självförtroende fortfarande är knäckt efter storasyster som kunde skrika i timmar :(

Vi har inte bytt till sittdelen än utan det var bara en engångsgrej för att hon skulle kunna sitta och kika när jag grejja med hästarna :)
Hon blir 4 månader om ca en vecka så vi byter nog så fort det känns som hon vill. Storasyster var nog närmare halvåret när vi bytte för hon skulle sova i vagnen, punk :D Så det behövdes inte förrän då.

Då är det väl jättebra om han tar henne längte stunder så självförtroendet ökar ;) Det är ju hans unge också och båda behöver tid med varann.

Förlåt, men jag blir fan sned av att läsa sånt där. Visst, jättetråkigt att han hade det körigt med första barnet, men hur man kan välja att inte ens försöka begriper jag faktiskt inte. Även om han tänker att hans och barnets relation blir bättre sen så är ju ditt väl och ve något som borde vara enormt viktigt för honom.

Nästan värre att vara hemma ensam utan barnet, tänker jag. Maken är ju som sagt borta från hemmet och jag tror det är enklare, faktiskt.
Jo, det kändes nog väldigt tomt hemma för på tisdagen jobbade han tolv timmar och på onsdagen tio timmar (sen hämtade han oss vid tåget).

Nu är det bara fyra dagar kvar tills ni får mysa hela familjen!

Jag klippte gräset förut och när jag var klar ser jag min man fixa med slåmaskin inför höskörden, bredvid på en filt ligger E och kikar och J sitter och pillar med något. Blir lite extra kär i min man sånna ggr :love: Han hittar liksom sätt att ha md barnen fast han grejjar med något, inget är omöjligt i hans ögon :love:

Kanske en konstig fråga, men är det okej att vara ute med bebisen en heldag? Skyddad från sol såklart men ute, i famn, sele och vagn. Vi har jobbat i hagarna idag och det blev många timmar utomhus.

Kanske en konstig fråga, men är det okej att vara ute med bebisen en heldag? Skyddad från sol såklart men ute, i famn, sele och vagn. Vi har jobbat i hagarna idag och det blev många timmar utomhus.

Inte för att jag vet. Men jag tänker att så länge inte barnet är för varmt eller för kallt, inte utsätts för solen och får mat som det ska, så kan det ju inte vara annat än alldeles utmärkt med en massa frisk luft!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 548
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar