Vårföräldrar 2015 #4

Hur är det för er andra på tränings/motionsfronten?

Jag är ute och går mer eller mindre varje dag, ibland med syskonvagnen vilket blir bra tungt ;). Rider 4 dagar i veckan, tränar styrka 3 dagar i veckan enligt Olgas bok och löptränar lite 1-2 dagar i veckan.

Och mina promenader är ju skitkorta i jämförelse, fast så är jag ingen promenadmänniska direkt heller. 30 minuter räcker väl? :o

Har istället mockat ur allt spillhö från vinterhöplatsen i hagen när sonen sov, mockat det sista finliret i vinterhagen och ringtränat med 'valpen'. Så jag har iaf rört lite på mej! :up: Tänkte försöka få bort lite extra kilon, så det är väl bra om man kommer upp ur soffan lite :angel:

Men OJ vad sliten jag blir i kroppen efter graviditeten av att göra såna saker! Är van att hålla igång och blev sällan kroppsligt trött på det sättet innan, men nu är jag heelt slut om kvällen om jag hållt igång under dagen!

Jag är ute och går mer eller mindre varje dag, ibland med syskonvagnen vilket blir bra tungt ;). Rider 4 dagar i veckan, tränar styrka 3 dagar i veckan enligt Olgas bok och löptränar lite 1-2 dagar i veckan.

Jag kan gå drygt halvmilen om dagen utan att få ont alls, mer än så ger känningar i framfogen och jag har en vansinnig respekt för den smärtan. Det blir gradvis bättre så jag tänker inte pressa utan ökar på så sakteliga, vill inte drabbas av några permanenta besvär. Hann köra lite spinning innan maken åkte på utbildning, det funkade skitbra så jag ser fram emot att fortsätta med det när han kommer tillbaka. Styrketräning har alltid varit min svaghet (pun intended), men skivstångspass på Friskis har funkat bra innan så jag kommer dra igång med det igen till hösten. Vill oerhört gärna börja springa igen men ska tappa några kilon först, är alldeles för tung nu.

Jag kan gå drygt halvmilen om dagen utan att få ont alls, mer än så ger känningar i framfogen och jag har en vansinnig respekt för den smärtan. Det blir gradvis bättre så jag tänker inte pressa utan ökar på så sakteliga, vill inte drabbas av några permanenta besvär. Hann köra lite spinning innan maken åkte på utbildning, det funkade skitbra så jag ser fram emot att fortsätta med det när han kommer tillbaka. Styrketräning har alltid varit min svaghet (pun intended), men skivstångspass på Friskis har funkat bra innan så jag kommer dra igång med det igen till hösten. Vill oerhört gärna börja springa igen men ska tappa några kilon först, är alldeles för tung nu.

Är försiktig med löpningen jag också så att bäckenbotten verkligen hänger med. Därför har det blivit som längst 20 minuters turer, längtar tills jag vågar mig på lite distans. Så himla härligt att springa!

Har 6 kg till startvikt och 7 kg till målvikt.

Är försiktig med löpningen jag också så att bäckenbotten verkligen hänger med. Därför har det blivit som längst 20 minuters turer, längtar tills jag vågar mig på lite distans. Så himla härligt att springa!

Har 6 kg till startvikt och 7 kg till målvikt.

Man kan lugnt säga att du har lite försprång på mig. :p Jag vill bli av med 10 kg innan jag börjar springa igen, i den här takten kommer det dröja tills ungen börjar skolan... :D

Jag tränar enligt MammaMage-appen och har snart gjort klart alla stegen. Jag försöker få till en promenad om dagen men mer träning än så blir det inte. Sonen vill fortfarande vara nära hela tiden så får träna när sambon är hemma. Hade gärna tränat mer men får inte riktigt till det.

Till hösten ska jag åtminstone börja rida en gång i veckan och få till lite styrketräning här hemma. :)

Jag har inte haft en tanke riktigt på vad man får och inte får göra i träningsväg. Även om jag nu inte direkt slitit ut mej sen förlossnignen :angel: (och knappast innan heller, är ingen träningsnarkoman)

Kan man gå efter vad som känns okej? Vad som gör ont/inte ont? Är det något man absolut bör undvika?
Kan det kännas ok nu, men ge men framigenom?

Har tre veckor kvar till efterkontrollen...

Usch nu ger ni mig dåligt samvete ;)
Har väl egentligen inte tränat något alls. Promenerar en hel del men inte direkt i motionssyfte men är väl bättre än inget! Vet inte varför egentligen. Tränade genom nästan hela graviditeten , åkte längdskidor i v 34 till exempel. Och efter en "enkel" komplikationsfri förlossning borde man ju vara igång igen. Får ta detta som en spark i baken :p

Det har inte varit mycket med motionerandet på sista tiden.... regnet har gjort mig sjukt opepp på att vara ute! Men så fort det är fint väder är vi ute mycket, då kan det bli ett par timmars promenerande. Nu är vi på väg hem från en vecka i sthlm så då ska jag passa på att gymma lite mer också, bra dåligt-väder-aktivitet :)

Promenad på 1,3 mil avklarad så nu har jag ätit lite. Lillan sover fortfarande i vagnen, men funderar på att väcka henne :) Blir kaffe och kladdkaka framför tvn nu tills vi ska gå till svärföräldrarna och äta middag. Ikväll har jag tänk rida :banana:

Jag längtar tills jag kan gå så långa promenader igen. Saknar mina 3-4 timmar långa strapatser.

Jag är också avis på så långa promenader, jag gick precis 1,3 KILOMETER och är helt slut! Men det är längre än jag gått på bra länge så jag är ändå nöjd! :bump:

Ingen ska ha dåligt samvete! Jag tyckte bara det var kul att se hur andra som fått barn nu gör :) Jag har tyckt att jag inte gör så mycket, men när jag skrev ner det inser jag ju att jag gör mer än väl faktiskt :o

Vi har alla olika förutsättningar och det är bra att man tar det lugnt så kroppen hänger med så man inte får problem i framtiden och först och främst ska vi umgås med våra barn :)

Jag tog bara promenader fram till efterkontrollen. Fick då godkänt för att få börja rida igen och börja springa lite smått. Började sen träna efter Olgas bok också :)

Jag är också avis på så långa promenader, jag gick precis 1,3 KILOMETER och är helt slut! Men det är längre än jag gått på bra länge så jag är ändå nöjd! :bump:

Jag blev också helt slut i början, 1,3 km tog det mig veckor att komma upp i. Du ska helt klart vara nöjd!

Här blir det en promenad om dagen oftast runt 4-6 km. Har precis börjat med mamma mage-appen. Har 2 kg kvar till startvikt och ytterligare 3 kg till min målvikt.

Imorgon ska vi åka 50 mil igen, men nu tar vi tåget istället. Hoppas på att det ska gå bättre denna gång. Sjalen är såklart nerpackad och vagnen stannar hemma. Känns inte lönt att släpa med den när den ändå ratas ;).

Jag är bra igång och innan värmen kom och hästen gick och gjorde sig illa gick vi typ en mil om dagen och hann rida i två veckor. Nu är det häst vid hand och mockning som gäller och längre promenader när hunden har ork (lite gammal och värmekänslig). Idag orkade han fem km :up:. Jag har även ridit en smått hysterisk nordsvensk idag, som inte hade en välfungerande broms så jag kommer nog känna att jag lever imorgon :cool:.

Angående solskydd brukar jag hänga samma sjal som jag skyler mig med vid amning över vagnen. Luftigt och lätt att se in. Och billigt.

Jag blev också helt slut i början, 1,3 km tog det mig veckor att komma upp i. Du ska helt klart vara nöjd!
Jag har ju både snitt, infektion och foglossning (inte riktigt lika kraftig som din tror jag) att komma tillbaka från så hittills är jag helt nöjd, om än lite otålig ... Jag blir ju otåligare ju bättre jag mår också så vi får se det som ett gott tecken ändå!

Inte något vidare :o :meh:
Tiden ägnas mest åt renovering av det ny huset just nu, och i kombination med en bebis får man prioritera lite. Känns som om det är lång väg till musklerna och konditionen kommer tillbaka om jag ska hålla den här takten...
Har kommit igång och skrittat runt på hästen litegrann i alla fall. Försöker ta en liten tur med honom några gånger i veckan, bättre än inget.

Mamman tycker det är himla praktiskt när sonen ligger nöjd i babygymmet. Hon kan fixa lite saker (typ mat till sig själv) eller sitta bredvid på golvet och göra saker samtidigt (typ Bukesurfa).

Sonen tycker väl att gymmet duger, iaf ibland. Men ingenting går ju liksom upp mot skötbordet :love: Hur arg eller ledsen man än är så blir man så glad när man hamnar där att det går liksom inte att undvika att kikna av "skratt". Man kan titta på saker också, ett vitt tak och absolut inget annat till exempel! Här skulle man kunna spendera hela dagar!

Mamman uppskattar visserligen att det finns en nödlösning när sonen gnäller. Men hon tröttnar betydligt tidigare än sonen på att stå bredvid ett skötbord :p

Mamman tycker det är himla praktiskt när sonen ligger nöjd i babygymmet. Hon kan fixa lite saker (typ mat till sig själv) eller sitta bredvid på golvet och göra saker samtidigt (typ Bukesurfa).

Sonen tycker väl att gymmet duger, iaf ibland. Men ingenting går ju liksom upp mot skötbordet :love: Hur arg eller ledsen man än är så blir man så glad när man hamnar där att det går liksom inte att undvika att kikna av "skratt". Man kan titta på saker också, ett vitt tak och absolut inget annat till exempel! Här skulle man kunna spendera hela dagar!

Mamman uppskattar visserligen att det finns en nödlösning när sonen gnäller. Men hon tröttnar betydligt tidigare än sonen på att stå bredvid ett skötbord :p
Äh badrummet som är så festligt :grin:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar