Vårföräldrar 2015 #4

Hoppas det blev rätt lista nu:

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke Edvin född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet pojke född 16/4 3355 g 50 cm lång
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, Pojke född 26/4 kl. 18,16 3870 g 53 cm lång
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet. Pojke född 19/4 kl. 04:25. 3530 g och 52 cm
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet Pojke född 27/4 10.00. 3960g och 53cm
17:e Lime, 1:a barnet Signe född 14/5 kl. 22.34, 3070 g och 48 cm
19:e Sinus, 1:a barnet Pojke född 16/5 kl. 18.42, 3570 g och 50 cm
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

@1887 och ni andra som är kvar: Håll oss gärna uppdaterade, det är såå olidligt spännande att få följa alla bebisar. :D Jag läser ALLT även om jag är ruskigt dålig på att skriva.
Grattis till bebisen!!

BF i går, händer inte ett skit. Sitter hemma och är sur men försöker komma på någon aktivitet att ta mig i väg på i dag för att inte gå under. Måste tydligen lämna huset någon gång om dagen för att inte bli knäpp!

Grattis till bebisen!!

BF i går, händer inte ett skit. Sitter hemma och är sur men försöker komma på någon aktivitet att ta mig i väg på i dag för att inte gå under. Måste tydligen lämna huset någon gång om dagen för att inte bli knäpp!

Jag vet att det inte känns så just nu, men den kommer komma ut, jag lovar ;)
Jag gick ju över 12 dagar och gudars vad otålig och sur jag var. Alla tyckte att jag skulle ta tillfället i akt och bara vara hemma och vila upp mig men det hade jag inte ro till, då gick tiden så sakta och jag gick bara och kände efter. Jag har aldrig varit så flitig på att göra utflykter, ha uteluncher och (tröst)shoppa som under de där dagarna :angel:

Alla tyckte att jag skulle ta tillfället i akt och bara vara hemma och vila upp mig...

Jisses vad jag ville slå folk på käften när de kläckte ur sig sådana där saker. Jag är en rätt fridsam varelse men sista dagarna innan L föddes (gick över nio dagar) så var risken för en massaker överhängande...

158 sprutor senare - JAG ÄR FRI! :D

11289167_589167747891576_2778809001439318619_o.jpg

Jag vet att det inte känns så just nu, men den kommer komma ut, jag lovar ;)
Jag gick ju över 12 dagar och gudars vad otålig och sur jag var. Alla tyckte att jag skulle ta tillfället i akt och bara vara hemma och vila upp mig men det hade jag inte ro till, då gick tiden så sakta och jag gick bara och kände efter. Jag har aldrig varit så flitig på att göra utflykter, ha uteluncher och (tröst)shoppa som under de där dagarna :angel:
Problemet är ju att med ont i höfter och rygg + karpaltunnelsyndrom (Jag har inte haft normal känsel i händerna på tre veckor och det gör ont att bre smörgåsar) så blir liksom aktiviteterna jag kan göra ganska få :(

Alla pratar om att baka men det finns ingen chans med de här handlederna. Det jag försöker göra är att åka till ställen där jag kan sitta i en stol och prata med folk typ ... Titta på Blodomloppet häromveckan var en höjdare!
Hade det inte varit för händerna hade jag nog stått ut med att vara gravid.

Problemet är ju att med ont i höfter och rygg + karpaltunnelsyndrom (Jag har inte haft normal känsel i händerna på tre veckor och det gör ont att bre smörgåsar) så blir liksom aktiviteterna jag kan göra ganska få :(

Alla pratar om att baka men det finns ingen chans med de här handlederna. Det jag försöker göra är att åka till ställen där jag kan sitta i en stol och prata med folk typ ... Titta på Blodomloppet häromveckan var en höjdare!
Hade det inte varit för händerna hade jag nog stått ut med att vara gravid.

Har du inte varit och fått hjälp med händerna typ skenor eller likande?

Jag har för första gången "passat på att sova när bebisen gör det", det var ju himla skönt faktiskt:up:.

Bebisen ifråga är inte alls lika beskedlig på nätterna längre, är hon inte klarvaken snackpåse så för hon ett himla liv i sömnen... piper, snörvlar, sparkar som rena rama fotbollsproffset, ålar, gnyr.. Överväger egen säng för fröken men gissar att jag kommer vara lika vaken då, lättväckt som jag är;). Nu sover hon iaf gott och jag hoppas hon vaknar glad som en lärka så vi kan åka och hänga med vår häst som tyvärr står i sjukruta och behöver sällskap.

Så övertrött Alice var efter gårdagens stockholmsäventyr. Var vaken och rätt gnällig 5 timmar igårkväll, slumrade till emellanåt men vaknade lika fort igen. Vid 22 nån gång somnade hon och vaknade 12:45 idag förutom vaken för att äta var tredje timme ca. Har fått bli en lugn hemmadag för henne idag för att återhämta sig :heart intressant att se att hon blir så påverkad även fast hon sov sig igenom både skoldagen och den långa bilresan, blir bevisligen mycket intryck ändå...

Alltså nu när det är så nära och bebis verkligen kan komma när som helst så känner jag mest ett panikartat "näääääääjjjj vad ska jag med en bebis till???" :nailbiting::nailbiting:

Alltså nu när det är så nära och bebis verkligen kan komma när som helst så känner jag mest ett panikartat "näääääääjjjj vad ska jag med en bebis till???" :nailbiting::nailbiting:
Ha ha, precis vad jag tänkte när jag vaknade i natt!
Men de andra i tråden verkar ju nöjda med sina så det går nog bra!

Och så dagens dumma fråga ...

Visst märker man skillnad på om fostervatten börjar läcka och flytningar?

Jag har haft så himla mycket flytningar på sistone så jag har ett par gånger tänkt att nu måste det vara vattnet ... Men jag tänker mig att jag på något sätt skulle se skillnad?

Jag har haft så himla mycket flytningar på sistone så jag har ett par gånger tänkt att nu måste det vara vattnet ... Men jag tänker mig att jag på något sätt skulle se skillnad?
Det gjorde inte jag med första barnet. Jag fick pyspunka natten mellan tors-fre och åkte in för värkar lördag mitt på dagen och då blev det läkare och antibiotika för att han dessutom bajsat i fostervattnet. Jag hade inte fattat att det var fostervatten. Trodde det var slemproppen och flytningar typ.

Är du osäker så ring förlossningen för en koll!

Mvh Miks

Då har vi sovit första natten i norrtälje på vår minisemester. 45 mil i bilen igår och barnen var helt fantastiskt duktiga! Restid 5 timmar plus två raster på 1 timme var funkafe fint :)

Lilla fröken somna bredvid mig vid 22.30 och sov hela natten till 6.15 då hon fick mat. Nu sover hon igen så vi andra ska göra oss iordning på en dag i Stockholm och Skansen innan hon får gå upp och äta igen :)

På mig trodde jag först att det var slemproppen för det var brunt men det kom liksom när jag reste mig så kände jag att det rann till så jag behövde använda binda. Kände det även sen när det kom värkar att det rann till vid en värk. Som @Miks säger är du osäker så ring förlossningen så får du komma in för kontroll.

På mig trodde jag först att det var slemproppen för det var brunt men det kom liksom när jag reste mig så kände jag att det rann till så jag behövde använda binda. Kände det även sen när det kom värkar att det rann till vid en värk. Som @Miks säger är du osäker så ring förlossningen så får du komma in för kontroll.
Men jag tycker att flytningar också brukar rinna till lite när jag rör mig. Jag har bestämt mig för att det inte är vattnet just nu i alla fall, jag söker nog med ljus och lykta efter signaler på att det ska sätta igång.

Himla svårt det här tycker jag, i normala fall söker jag mig sällan till vården heller utan väntar på att saker ska läka ut själva men jag är ju mindre sugen på att göra så när det gäller mitt barn!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30