Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni som använder mjölkuppsamlingskopp under och mellan amningarna. Samlar ni det i en och samma flaska under dagen för att sen kunna ge barnet eller hur gör ni?
Har precis köpt sånna och vet inte hur jag ska göra.
Om han ska få maten inom ett par timmar så fyller jag bara på i samma flaska i rumstemperatur. Om jag sparar för senare tillfälle så har jag en iskubslåda i kylen där jag fyller på i ny kub för varje uppsamling. Man ska tydligen inte blanda kall och varm mjölk. Sen när kuberna är kylda blandar jag ihop i en påse eller fryser i bitar beroende på när det ska ätas.
Igår satte sonen rekord: 4 timmar mellan två amningstillfällen ! Dock har han inte följt det intervallet sen utan äter ungefär varannan timma som vanligt .
Vi har upptäckt att L sover minst lika bra i selen som i vagnen vilket var väldigt behändigt när hästen gick och skadade sig- hästklinik är väldigt mycket enklare med ett sovande barn utan vagn. Tre timmar sov hon utan att säga ett pip.
Hennes nattvanor har ändrats lite, både åt det bättre och åt det sämre hållet. Äter hon ett ordentligt kvällsmål så kan hon sova upp till fem timmar innan hon vill äta nästa gång vilket är väldigt härligt för mamman. Tyvärr har hon börjat tycka att kl 05 är ett ypperlig tid för umgänge och ligger och sparkar och fäktar och flinar så sömn i samma säng är omöjligt för den lättväckte...
Haha, känner mig genast lite mindre missnöjd.Vad glad att det är kl 5.... E har kommit på att kl 01 är ypperligt tillfälle att vara vaken....
Vi har upptäckt att L sover minst lika bra i selen som i vagnen vilket var väldigt behändigt när hästen gick och skadade sig- hästklinik är väldigt mycket enklare med ett sovande barn utan vagn. Tre timmar sov hon utan att säga ett pip.
Hennes nattvanor har ändrats lite, både åt det bättre och åt det sämre hållet. Äter hon ett ordentligt kvällsmål så kan hon sova upp till fem timmar innan hon vill äta nästa gång vilket är väldigt härligt för mamman. Tyvärr har hon börjat tycka att kl 05 är ett ypperlig tid för umgänge och ligger och sparkar och fäktar och flinar så sömn i samma säng är omöjligt för den lättväckte...
Tyvärr inte under 4-timmars sömnen då jag hade kompisar över just då . Men annars brukar jag hinna med att sova mellan amningar som tur är, trots att det är ganska tätt mellan.Hann du med att sova? Jag fick jättesvårt att somna med storasyster när hon bara sov två timmar i taget. Hon gjorde det i ett halvår Sen vågade jag äntligen låta hennes pappa ha henne om nätterna och sen började hon sova bättre.
Hoppas att inte L ska börja göra likadant men de flesta nätter sover hon ett eller två pass med 3-4 timmar emellan.
Din kropp firar kanske internationella mensdagen?Imorgon är det sex veckor sedan förlossningen och jag kan konstatera att jag läkte fort efter förlossningen (vi hade sex igen efter tre veckor), vilket förstås är toppen. Mindre toppen är att det verkar som att min mens redan är tillbaka... Det är lite av straffet man får ta när man inte ammar, vad jag förstått, att mensen kommer tillbaka fortare. Har tid hos BM den 18 juni och om hon håller med om att allt ser läkt och fint ut åker en kopparspiral in redan då. Vill verkligen, verkligen, verkligen, verkligen, verkligen inte bli gravid igen.