Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GrattisIgår kom lillebror en dag innan bf enligt rul men på bf enligt mina uträkningar. Allt gick bara bra och fort från förstavärk hemma tills han var ute tog det 4 timmar. Tur vi har nära till bb
Grattis!Igår kom lillebror en dag innan bf enligt rul men på bf enligt mina uträkningar. Allt gick bara bra och fort från förstavärk hemma tills han var ute tog det 4 timmar. Tur vi har nära till bb
Sambon har också börjat få svårt för att trösta sonen när han är gnällig på kvällen. Det är främst frustrerande för sambon då han inte känner att det han gör hjälper. När jag tar sonen går det ganska fort att få honom lugn men sambon har det som sagt svårare. Det är svårt att veta hur man ska göra där tycker jag. Amningen kan ju inte sambon ta av förklarliga själ och han är ju oftast trött efter att ha jobbat hela dagen och att då komma hem till en gråtande son och försöka trösta honom när det knappt går tar på hans ork.Puh, här har liten son fått för sig att 9 gånger av 10 är det bara mamma och bröstet som gäller. Lite jobbigt för mig som blir väldigt parkerad i soffan, och mer jobbigt för maken som har ibland får väldigt svårt att trösta och få sonen lugn. Och såklart jobbigt för sonen som uppenbarligen har svårare att komma till ro. Samtidigt har han kommit på att det inte alls är lika roligt att åka vagn längre. Ofta går det bra men man kan inte längre räkna med en lugn och tyst liten kille när man ska gå någonstans. Denna fas får han gärna komma ur illa kvickt
Men som tur är så kompenserar han med att le mest hela tiden (när han inte gnäller). Hur sött som helst
Jag håller med! Dags att komma uuuut nu bebisar!Fyra dagar kvar till BF och inget tecken på att bebis vill titta ut än. I helgen fick vi massa bebiskläder av mamma, hennes man och hans släkt i Turkiet då hon precis varit där och hälsat på. Så nu är bebis byrå välfylld med små bodies och byxor och små små strumpor BB-väskan är packad och lägenheten är städad så nu får han faktiskt komma.
Sambon har också börjat få svårt för att trösta sonen när han är gnällig på kvällen. Det är främst frustrerande för sambon då han inte känner att det han gör hjälper. När jag tar sonen går det ganska fort att få honom lugn men sambon har det som sagt svårare. Det är svårt att veta hur man ska göra där tycker jag. Amningen kan ju inte sambon ta av förklarliga själ och han är ju oftast trött efter att ha jobbat hela dagen och att då komma hem till en gråtande son och försöka trösta honom när det knappt går tar på hans ork.
Vi funderade dock på om jag ska pumpa ut så att han kan mata sonen en eller två gånger på kvällen för att öka deras kontakt, samt att sambon tar honom i selen efter varje matning. Tiden är ju begränsad för deras umgänge på vardagarna så vi vill försöka optimera deras tid tillsammans.
Ja, det är svårt det där. Det är viktigt att försöka utnyttja tiden så att sambon och sonen får mycket tid tillsammans, santidigt är det svårt på vardagarna när sambon jobbar heltid . Hoppas att napp funkar för er. Här provade sambon att mata honom idag och det gick inget vidare, men vi ska fortsätta att introducera flaska. Förr eller senare bör han väl lära sig att gilla den .Så känner min sambo också att det är svårt att trösta när han blir riktigt så där ledsen. Nu precis nyss så tog han nappen för första gången så jag hoppas att det blir enklare för honom nu. Sen jobbar han ju också dagtid och är trött när han kommer hem så tålamodet är inte på topp där heller.
Ja, det är svårt det där. Det är viktigt att försöka utnyttja tiden så att sambon och sonen får mycket tid tillsammans, santidigt är det svårt på vardagarna när sambon jobbar heltid . Hoppas att napp funkar för er. Här provade sambon att mata honom idag och det gick inget vidare, men vi ska fortsätta att introducera flaska. Förr eller senare bör han väl lära sig att gilla den .
Vi åkte 60mil enkel väg tur och retur när Lilla C var 6 veckor. Jag åkte själv ner och hade storebror 5,5år på tillbakavägen. Det gick superbra. Vi åkte sent på eftermiddagen båda resorna eftersom Lilla C sov som bäst på kvällen. På nervägen stannade vi efter 1,5h och tog ett långt middagsstopp med amning och sen körde vi resten av vägen i ett svep eftersom Lilla C sov. På hemvägen stannade vi vid halvtid ungefär och gjorde ett likadant stopp.Idag har vi haft en mysig morgon. Sonen vaknade vid kl 6 för mat, blöjbyte och lek. Dryga timman senare lägger vi oss igen och kommer inte ur sängen förrän kl. 10.30 ! Jätteskönt att ha fått sova så mycket ! Sedan dess har sonen fått mat och sover nu i sjalen. Han börjar dock bli för stor för trikåsjalen, den börjar bli lite instabil så ska hålla utkik efter en vävd som är sjal och skön nu på sommaren.
I övrigt har barnvagnsturer gått sådär. Han kan ligga vaken ganska länge och vara nöjd men har svårt att somna i den, så när han blir trött vill han bli buren. Bilfärden häromdagen gick jättebra på ditvägen, då somnade han nästan direkt och sov hela vägen. På hemvägen började han gråta när vi var halvvägs hem mitt på E6:an så det var bara att svänga av vid första bästa avfart och trösta honom. Självklart somnade han när vi nästan var hemma . I helgen ska vi åka 60 mil och hälsa på sonens farföräldrar, men då är vi två som kan hjälpas åt när han är ledsen, så förhoppningsvis går det bra. Vi har ställt in oss på att det får ta sin lilla tid .
Tack för tipset, det ska vi prova här hemma .Här ratade sonen först flaskan när vi försökte. Men efter att jag provat ge ur flaskan ett par gånger gick det utmärkt även när maken matade. Det var några veckor sedan. Sonen får i flaska någon gång ibland och det har inte påverkat amningen. Pumpar inte men samlar upp från andra bröstet när han ammar. Mycket mjölk finns det..
Tack för tipset! Dock kommer vi inte kunna rikta det riktigt så bra denna resa då vi inte kommer iväg förrän tidigast kl. 15 och tidiga kvällar är sonen som grinigast. Sen sover han ofta gott runt kl. 21 och framåt. Men vi får helt enkelt pausa när han är pigg och tillryggalägga så många mil som möjligt när han sover. Vi är två vuxna som tur är så vi får hjälpas åt .Vi åkte 60mil enkel väg tur och retur när Lilla C var 6 veckor. Jag åkte själv ner och hade storebror 5,5år på tillbakavägen. Det gick superbra. Vi åkte sent på eftermiddagen båda resorna eftersom Lilla C sov som bäst på kvällen. På nervägen stannade vi efter 1,5h och tog ett långt middagsstopp med amning och sen körde vi resten av vägen i ett svep eftersom Lilla C sov. På hemvägen stannade vi vid halvtid ungefär och gjorde ett likadant stopp.
Så mitt tips är att åka när ni tror att det är bäst chanser för att bebisen sover.
Mvh Miks