Vårföräldrar 2015 #4

Och så dagens dumma fråga ...

Visst märker man skillnad på om fostervatten börjar läcka och flytningar?

Jag har haft så himla mycket flytningar på sistone så jag har ett par gånger tänkt att nu måste det vara vattnet ... Men jag tänker mig att jag på något sätt skulle se skillnad?
Lukten :)
Men jag tycker att flytningar också brukar rinna till lite när jag rör mig. Jag har bestämt mig för att det inte är vattnet just nu i alla fall, jag söker nog med ljus och lykta efter signaler på att det ska sätta igång.

Himla svårt det här tycker jag, i normala fall söker jag mig sällan till vården heller utan väntar på att saker ska läka ut själva men jag är ju mindre sugen på att göra så när det gäller mitt barn!

Fostervatten luktar ju ofta typ sött/havsvatten/spermier sägs det. Och vatten rinner igenom en kökshandduk eller binda medans vattnig flytning lägger sig på den bara. :)

Lukten :)

Fostervatten luktar ju ofta typ sött/havsvatten/spermier sägs det. Och vatten rinner igenom en kökshandduk eller binda medans vattnig flytning lägger sig på den bara. :)
Men om det bara sipprar då ? Eller det kanske inte kan sippra så lite? Du ser vilken koll jag har ..

I värsta fall får jag väl be sambon att jämföra med lite spermalukt då ;-)

Vi har varit på middag hos svärföräldrarna ikväll. Lilleman har trivts utmärkt. Maken gav han utpumpad mat och sedan har han (sonen inte maken ;) ) hängt i farmor eller farfars famn hela kvällen. Det var jätteskönt med en kväll med fria händer och kunna äta en trerätters middag utan att göra annat samtidigt! Och supermysigt såklart att han trivs så bra med farmor och farfar.

Men herregud, att man kan sakna någon som befinner sig två meter bort i samma rum! Och vad jag njöt när han ville ha mat igen och jag ammade innan vi skulle åka hem :love: Knäpp man är, de flesta dagarna tycker man ju att man sitter fast vid sonen mest hela tiden och hoppas han ska trivas hos pappa en lång stund på kvällen :p

Hittills på min första mors dag har jag fått melon och en storstädning :D. Lo är mycket inblandad i båda delar såklart ;).

Är era bebisar täppta/snoriga? Vi måste skölja med koksaltlösning var och varannan dag men i övrigt känns hon pigg och glad.

Fortfarande ingen bebis... Hade hoppats slippa nästa BM-besök som är på fredag tror jag. Är nu i alla fall helt inställd på en juni-bebis (kanske borde hålla till i sommartråden istället) men under kan ju fortfarande ske :angel:

Hittills på min första mors dag har jag fått melon och en storstädning :D. Lo är mycket inblandad i båda delar såklart ;).

Är era bebisar täppta/snoriga? Vi måste skölja med koksaltlösning var och varannan dag men i övrigt känns hon pigg och glad.
Inte täppt, men han får snorkråkor då och då. Oftast så nyser han ut dom :laugh:

Här ska det bli morsdagsmiddag med efterrätt. Hugo är dock lite trött efter middag med ett gäng vänner igår och en vaken sejour mitt i natten så han har delegerat uppgiften till sin pappa och sover i sjalen hos mig :love:

Ja E är snorig och både jag och sambon med :down:

Vi sköljer också med koksaltslösning men det är inte populärt...

Fortfarande ingen bebis... Hade hoppats slippa nästa BM-besök som är på fredag tror jag. Är nu i alla fall helt inställd på en juni-bebis (kanske borde hålla till i sommartråden istället) men under kan ju fortfarande ske :angel:

Tråkigt, håller tummarna att den kommer snart :up:

@Retro hur går det för dig?
Ungefär som för @1887 verkar det som ...

Den skillnad jag märkt mot innan är att jag kan få DJÄVULSKA ilningar i bäckenet, eller kanske bäckenbotten när jag rör mig.
Snälla säg att det är ett tecken på att det kan dra igång snart.... Jag har haft ilningar innan men inte så här starka!

Jag önskade mig att resten av familjen skulle åka bort några timmar så jag fick städa men det gick inte att lösa idag. Förhoppningsvis en annan dag snart för här är det stökigt!

Leona blir lite snörvlig om mornarna men det försvinner så fort hon kommit upp så det är nog mest kråkor.

Nästan 50 mil i bilen till Norrtälje, övernattning hos släkt till min man, en timmes buss in till Stockholm, några timmar på Skansen, sen spårvagn, tunnelbana och buss tillbaka till Norrtälje, ännu en övernattning och sen ca 50 mil hem igen. Summan av det hela är att vi har två fantastiska barn :love::love::love: Knappt ett pip från någon av dom på tre dagar!

Väldigt skönt att vara hemma igen! Vi ska natta 3 åringen nu sen ska jag ut och pussa på mina älskade hästar! Ska ta en liten ridtur också :D

Läser i andra trådar om fäder som förändrats när bebisen kommit och inte alls tar hälften av ansvaret och är så oändligt glad att det inte är så hos oss. Att jag följde planen och åkte ensam till stallet/gick ut med hunden från dag ett. Hon är precis lika trygg med oss båda och jag får nog erkänna att pappa har mer trick för att hålla henne på bra humör, jag kan ju alltid testa att amma lite istället för att vara påhittig :o. Kan helt lugnt vara borta i många timmar bara jag pumpat ur, det som begränsar är min egen längtan efter bebis och det känns så himla skönt.

Här ösregnar det idag och det tycker jag inte är någon höjdare i kombination med bebis. Överladdad skadad häst tvingar ut oss ändå så får packa in vagn och oss i regnkläder och ta tjuren vid hornen.

Vad ska ni andra hitta på? Några kanske ska till att föda barn :bump::up:

Läser i andra trådar om fäder som förändrats när bebisen kommit och inte alls tar hälften av ansvaret och är så oändligt glad att det inte är så hos oss. Att jag följde planen och åkte ensam till stallet/gick ut med hunden från dag ett. Hon är precis lika trygg med oss båda och jag får nog erkänna att pappa har mer trick för att hålla henne på bra humör, jag kan ju alltid testa att amma lite istället för att vara påhittig :o. Kan helt lugnt vara borta i många timmar bara jag pumpat ur, det som begränsar är min egen längtan efter bebis och det känns så himla skönt.

Här ösregnar det idag och det tycker jag inte är någon höjdare i kombination med bebis. Överladdad skadad häst tvingar ut oss ändå så får packa in vagn och oss i regnkläder och ta tjuren vid hornen.

Har läst detsamma som dig och är också glad att det inte är så för oss. Min man är helt fantastisk med barnen och tar sin föräldraroll på allvar. Jag får min tid med hästarna och då har han chansen har bonda med lillan utan mig för lite mammig är hon att ;)

@Sinus Oj, låter som att du hade en kämpig förlossning. Hur känns det nu i efterhand? Skönt att allt ändå gick bra och att sonen mår bra :).

Men herregud, att man kan sakna någon som befinner sig två meter bort i samma rum! Och vad jag njöt när han ville ha mat igen och jag ammade innan vi skulle åka hem :love: Knäpp man är, de flesta dagarna tycker man ju att man sitter fast vid sonen mest hela tiden och hoppas han ska trivas hos pappa en lång stund på kvällen :p

Var också hos svärföräldrarna i helgen och kände exakt likadant. Jätteskönt att få händerna fria lite mer men tusan vad jag saknade att ha honom nära emellanåt. Idag är vi hemma igen och det är sååå mysigt med klängig bebis :love:.

Vi har kört storasyster till dagis så jag ska snart ta ett träningspass sen en promenad i den hemska blåsten. Efter vi hämtat storasyster sen ska vi upp till barnens mormor och gratta på morsdag :)

Hoppas också på att min manduca tänkt komma idag!

• Gilla
Reactions: Lo_
Kul att höra om er som har helt okomplicerade långresor med era barn. Verkligen kul! Är inte alls avis eller bitter, nejdå :p.

Vi var ju och hälsade på sonens farföräldrar i helgen, vilket innebär en resa på runt 55 mil enkel väg. Resan brukar ta 6 timmar med två korta stopp. Ditresan tog 9 timmar och hemresan tog 11 timmar. Tur att vi hade gott om tid på oss. Sonen ville INTE komma till ro och den första biten på ditresan som i vanliga fall tar 1 timma tog nu 2 timmar och inkluderade 5 stopp. När vi tillslut var i valet och kvalet om vi skulle vända om och strunta i resan över huvud taget, somnade han och sov 4 timmar innan vi behövde stanna igen. Om någon vill ha tips på rastställen mellan Falkenberg och Uppsala så kan jag efter helgens resa recensera de flesta ;).

Nästa gång tar vi nog tåget. Då kan jag amma och ha honom i bärsjalen så det borde funka bättre :).

Förutom den jobbiga bilresan hade vi en superhärlig helg. Sonen var nöjd och myste mycket med farföräldrarna och fick även träffa sina kusiner.

Jag har låga ambitioner för dagen. Det behövs efter den långa resan igår :). Ska tvätta lite och planera veckans mat, men mest ska här bebismysas :D

• Gilla
Reactions: Lo_

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30