Vårföräldrar 2015 #4

Läser i andra trådar om fäder som förändrats när bebisen kommit och inte alls tar hälften av ansvaret och är så oändligt glad att det inte är så hos oss. Att jag följde planen och åkte ensam till stallet/gick ut med hunden från dag ett. Hon är precis lika trygg med oss båda och jag får nog erkänna att pappa har mer trick för att hålla henne på bra humör, jag kan ju alltid testa att amma lite istället för att vara påhittig :o. Kan helt lugnt vara borta i många timmar bara jag pumpat ur, det som begränsar är min egen längtan efter bebis och det känns så himla skönt.

Här ösregnar det idag och det tycker jag inte är någon höjdare i kombination med bebis. Överladdad skadad häst tvingar ut oss ändå så får packa in vagn och oss i regnkläder och ta tjuren vid hornen.

Vad ska ni andra hitta på? Några kanske ska till att föda barn :bump::up:

Samma här :) sambon är fantastisk och är mycket bättre än mig på att roa bebis :p

Idag ska vi provköra ny bil :D:banana: vår volvo v50 känns trång när vi är 4 i familjen och den drar onödigt mycket bensin.

• Gilla
Reactions: Lo_
Läser i andra trådar om fäder som förändrats när bebisen kommit och inte alls tar hälften av ansvaret och är så oändligt glad att det inte är så hos oss. Att jag följde planen och åkte ensam till stallet/gick ut med hunden från dag ett. Hon är precis lika trygg med oss båda och jag får nog erkänna att pappa har mer trick för att hålla henne på bra humör, jag kan ju alltid testa att amma lite istället för att vara påhittig :o. Kan helt lugnt vara borta i många timmar bara jag pumpat ur, det som begränsar är min egen längtan efter bebis och det känns så himla skönt.

Jag tror att nyckeln helt enkelt är att göra som ni gör!
Jag tror tyvärr att det inte alltid är så att pappan är den som förändras.

Här ösregnar det idag och det tycker jag inte är någon höjdare i kombination med bebis. Överladdad skadad häst tvingar ut oss ändå så får packa in vagn och oss i regnkläder och ta tjuren vid hornen.

Vi sov dåligt inatt både sambon, jag och E för vi är så förkylda så vi ligger och snörvlar och hostar om vartannat så jag och E har i princip sovit fram tills nu :)

Sen ska vi nog ut till stallet en vända och mocka.

Måste säga att jag var glad att sambon har varit hemma från jobbet och från fotbollen (han är tränare för ett ungdomslag) så bara på dessa dagar så tycker jag att deras relation har blivit så mycket bättre vilket är jätteskönt. Annars kan kan komma hem kl 20 4 av 7 dagar och då hinner de inte umgås så mycket.

• Gilla
Reactions: Lo_

Här är det nästan samma sak. Jag har inte börjat pumpa ut någon mjölk ännu, så när det är hunger så är det bara jag som gäller. All annan tid är det (minst) lika mysigt hos pappa.

Idag har det varit ruggigt väder här, nu verkar det ha slutat regna men det blåser fortfarande som sjutton. Får se om det blir en promenad för oss efter lunch. Nu på förmiddagen har vi hängt i babygymmet och jag har målat ett fönster medan H låg och sov.

Eftersom vi nu ska ha visning på lägenheten om ett par veckor har vi börjat projekt rensning. Ska försöka göra lite under dagen idag också men det är ju verkligen beroende på hur mycket den lille herrn tänker sova..

På förmiddagen skulle jag baka en kaka. Då ville han minsann inte sova så jag stoppade ner han i bärselen men inte heller det var helt populärt just nu. Mycket gnäll och jag tillbringade en halvtimme hoppandes och sjungandes runt i lägenheten. Eftersom han fortsatte gnälla gav jag upp och tänkte att han får väl fortsätta gnälla de 10 minuterna det tar att göra smeten. Sonen somnade sekunden jag satte igång elvispen 30 cm ifrån honom..O_o

Annars är planen att mysa järnet och titta på ösregnet utanför :love: (åt mysandet, inte regnandet ;) )

Här fungerar också samarbetet utmärkt på det stora hela. Vissa dagar får sonen för sig att det bara är mamma och bröst som duger och det kan jag ju inte direkt klandra maken för ;)

Sen har vi just nu det lite halvgalet med massor av stora projekt som ska göras denna månaden. Vissa har bara blivit så, något tycker jag väl att mannen kunde ha planerat lite bättre. Detta leder iaf till att mannen har mycket att göra även på helgerna, vilket jag grymtar lite över. Men jag får se det som att det iaf verkligen är tidsbegränsade saker och vid månadens slut är det över och dessutom semester :bump:

Eftersom vi nu ska ha visning på lägenheten om ett par veckor har vi börjat projekt rensning. Ska försöka göra lite under dagen idag också men det är ju verkligen beroende på hur mycket den lille herrn tänker sova..

På förmiddagen skulle jag baka en kaka. Då ville han minsann inte sova så jag stoppade ner han i bärselen men inte heller det var helt populärt just nu. Mycket gnäll och jag tillbringade en halvtimme hoppandes och sjungandes runt i lägenheten. Eftersom han fortsatte gnälla gav jag upp och tänkte att han får väl fortsätta gnälla de 10 minuterna det tar att göra smeten. Sonen somnade sekunden jag satte igång elvispen 30 cm ifrån honom..O_o

Annars är planen att mysa järnet och titta på ösregnet utanför :love: (åt mysandet, inte regnandet ;) )
Elvisp alltså, lägger på minnet ;)!

Vår regniga morgon gick förvånansvärt bra. Bebis somnade som vanligt under den fem minuter långa bilfärden så jag körde fram bilen framför stallet och betade hästen precis utanför henne :up:. När det slutat regna tog vi en hundpromenad i selen. Hon har börjar effektivisera amningen så klarade oss hem innan hungern slog till. Och nu ligger hon mätt i mitt knä och fnissar och fiser om vartannat :D.

Ska bli väldigt intressant att väga på onsdag för hon äter så sjukt snabbt jämfört med förut, och även mer sällan. Blöjorna fylls och kläderna växes ur så jag tror nog hon lyckas få i sig tillräckligt men man vet ju aldrig O_o

Ska bli väldigt intressant att väga på onsdag för hon äter så sjukt snabbt jämfört med förut, och även mer sällan. Blöjorna fylls och kläderna växes ur så jag tror nog hon lyckas få i sig tillräckligt men man vet ju aldrig O_o

Alltså det där med med att växa ur kläder... det tror jag på när jag ser det :p

Alltså det där med med att växa ur kläder... det tror jag på när jag ser det :p
Haha vi var och grattade farmor på mors dag igår och insåg på plats att det arma barnet hade dubbelvikta tår i byxorna med fasta fötter :D, så iaf vissa av våra plagg i stl 50 är nu officiellt för små. Andra i stl 50 är fortfarande mer än rymliga :D. Tex PoP verkar antingen ha stora storlekar eller kläder som ej krymper av tumling...;)

Här fungerar också samarbetet utmärkt på det stora hela. Vissa dagar får sonen för sig att det bara är mamma och bröst som duger och det kan jag ju inte direkt klandra maken för ;)

Sen har vi just nu det lite halvgalet med massor av stora projekt som ska göras denna månaden. Vissa har bara blivit så, något tycker jag väl att mannen kunde ha planerat lite bättre. Detta leder iaf till att mannen har mycket att göra även på helgerna, vilket jag grymtar lite över. Men jag får se det som att det iaf verkligen är tidsbegränsade saker och vid månadens slut är det över och dessutom semester :bump:
Här vankas det också semester strax. Vi ska växelvis ta semester och föräldraledigt så vi blir hemma tillsammans ca tio veckor (förutom tre helger med jobb). Fler som gör så?

Haha vi var och grattade farmor på mors dag igår och insåg på plats att det arma barnet hade dubbelvikta tår i byxorna med fasta fötter :D, så iaf vissa av våra plagg i stl 50 är nu officiellt för små. Andra i stl 50 är fortfarande mer än rymliga :D. Tex PoP verkar antingen ha stora storlekar eller kläder som ej krymper av tumling...;)

Ja vi har konstaterat att när de gäller de stirra kedjorna är HMs kläder minst. Sen kommer Lindex, Kappahl, PoP i den ordningen. Åhlens är smått schizofrent för där har han en body i stl 50 som sitter perfekt och en pyjamas i 44 som fortfarande är för stor :cautious:

Känns rätt knäppt att en pyjamas 44 kan vara för stor på en bebis som är 54 cm lång. Men han är ju väldigt smal så kläderna kan ju liksom sträckas ut mycket på längden :D

Vi ska försöka ta oss in till stan och stoppa på Newbie store o se om det är så underbart som alla säger,vilket det lär vara :love: trodde bebisen skulle ha 62 i sommarklänningar men hon har knappt 56 så vi måste shoppa.:bump:

Vi ska försöka ta oss in till stan och stoppa på Newbie store o se om det är så underbart som alla säger,vilket det lär vara :love: trodde bebisen skulle ha 62 i sommarklänningar men hon har knappt 56 så vi måste shoppa.:bump:

Åh du får komma med en recension sen! Hur utbudet är jämfört med Kappahl och hemsidan. Har funderat på om det är värt en tur dit :)

På tal om kläder så stoppade jag undan sonens 56:or nu. Vissa funkar fortfarande men annars är det 62:or som gäller nu. De är på snudd till för stora men hellre det än att de sitter för tight.

Här vankas det också semester strax. Vi ska växelvis ta semester och föräldraledigt så vi blir hemma tillsammans ca tio veckor (förutom tre helger med jobb). Fler som gör så?

Nej här ska maken ha vanlig 4-veckors semester. Istället ska jag ta ut del av min semester i okt/nov och han vara föräldraledig då. Så får vi ett avbrott med ledighet tillsammans under långa hösten istället. Då är vi också nyinflyttade i huset :)

Nej här ska maken ha vanlig 4-veckors semester. Istället ska jag ta ut del av min semester i okt/nov och han vara föräldraledig då. Så får vi ett avbrott med ledighet tillsammans under långa hösten istället. Då är vi också nyinflyttade i huset :)
Skönt :up:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar