Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gick in i vecka 25 idag och "firade" det med besök hos barnmorskan.
Allt var väl precis som det skulle. Järnvärde på 127 så inga tabletter behövs än, sf-mått på 24 vilket var precis över gröna medelstrecket. Men hur det går ihop kan jag inte riktigt förstå då man fortfarande inte ser att jag är gravid när jag står upp 4 kg upp sedan inskrivning.
Enda anmärkningen var väl att bm klagade på att jag åt för lite när jag sa att jag ätit två smörgåsar till frukost. Vilket är mer frukost än vad jag åt som ogravid.. Blodsockret var aningen lågt så hon tyckte att jag skulle äta mer mellanmål. Vilket känns jobbigt när jag varken är hungrig eller sugen på något..
Hur lågt blodsocker hade du?
Allt var väl precis som det skulle. Järnvärde på 127 så inga tabletter behövs än, sf-mått på 24 vilket var precis över gröna medelstrecket. Men hur det går ihop kan jag inte riktigt förstå då man fortfarande inte ser att jag är gravid när jag står upp 4 kg upp sedan inskrivning.
Enda anmärkningen var väl att bm klagade på att jag åt för lite när jag sa att jag ätit två smörgåsar till frukost. Vilket är mer frukost än vad jag åt som ogravid.. Blodsockret var aningen lågt så hon tyckte att jag skulle äta mer mellanmål. Vilket känns jobbigt när jag varken är hungrig eller sugen på något..
4,3 så ändå inom normalspannet.
Två smörgåsar för lite som frukost? Det är det jag äter typ jämt till frukost. Oavsett om jag är gravid eller inte.
Exakt! Mer frukost än så äter jag aldrig om det inte är helg och man sitter läääänge och äter frukost.
Jag hade 4 o ingen anmärkning på de4,3 så ändå inom normalspannet.
Det hade jag sist och fick höra att det var jättebra..4,3 så ändå inom normalspannet.
Jag äter oftast bara en tallrik yoghurt på morgonen. Två smörgåsar anser jag inte vara en liten frukost.
Skönt för dig att du slipper järntabletter. Jag är inte helt sams med mina (tar en Niferex varannan dag), men sparar i alla fall in på kostnaden för toalettpapper...
Edit: Iphöne ville kalla mina Niferex för "sniderier"
det har jag inte gjort. Enligt BM skulle Niferex tillhöra de skonsammaste, men det kanske finns andra som matchar bättre med mig.Har du testat Duroferon istället? Många tycker att de är ännu värre än Niferex men för mig funkar Duroferon perfekt medan jag mår skit av Niferex.
Nej,
det har jag inte gjort. Enligt BM skulle Niferex tillhöra de skonsammaste, men det kanske finns andra som matchar bättre med mig.