vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Det också?

Får fråga BM nästa vecka. Nu ska jag gärna göra det för astman också men jag har aldrig fått influensa. Jobbet betalar för de som vill :)

Funderar på att "outa" det på kalaset i helgen och är i v.13 nu men vill ju helst vänta tills efter RUL som sist, fast det är ju fortfarande en månad kvar och misstänker att det då redan kanske syns?

Haha vad olika det är, jag ser ut som jag gått halvvägs och brösten är enorma! Redan i 6e veckan fick jag frågan om jag var gravid ;)

kl

Jag kommer inte vaccinera mig om det inte är sa att min läkare rekomenderar det, har inte hört ngt om det här än iaf.
Jag är väldigt sällan sjuk och om jag blir det är det lindrigt, har aldrig haft influensan. Skulle det finnas vaccin mot magsjuka skulle jag däremot vaccinera mig direkt.

Jag är också sällan sjuk men fick faktiskt influensan förra året för första gången på länge! Eftersom det inte finns några risker och bara kostar 60 kr kändes det korkat att inte göra det.

Då jag inte gillar vaccinationer egentligen så vill jag inte ta fler än de man verkligen behöver.
Tog ingen förra grav heller trots att det rekommenderades och det gick bra så hoppas på det även denna gången ;)

Ja det är verkligen olika :)
Förra gången så frågade jobbarkompisarna i månad 6 om jag ätit lite mycket grillat för de tyckte att magen växt lite grann så det var skönt att kunna ge en bra anledning, dock var det ju dom som blev väldigt förvånade att jag snart skulle gå hem, så tidigt? Nja jag ska liksom ha om 3 månader (har tungt jobb) vaa? ;)

Denna gången tror jag dock att det kommer synas väldigt mycket tidigare då det inte finns så mycket magmuskler som håller in magen ;)

Funderar pa om det är bebis jag känner, tycker jag känner igen känslan fran tidigare barnen. Men den ev rörelsen är vid navelhöjd pa höger sida och sa högt upp är väl inte ens bebisen nu, är 14+5?

KL
Jag kommer självklart att vaccinera mig mot influensan, den är kombinerad med svininfluensa så den skyddar mot båda. Enligt vad jag har kunnat läsa mig till innehåller den inget farligt adjuvans denna gång och alltså är risken väldigt liten när man vaccinerar sig. Som gravid tillhör man ju en av riskgrupperna och man har sett att gravida kan drabbas väldigt hårt av just svininfluensan om man blir smittad. Jag vill inte riskera min eller min bebis i magens hälsa när man faktiskt blir erbjuden gratis vaccin....
Det är nytt för i år att socialstyrelsen går ut och rekommenderar gravida att vaccinera sig eftersom de sett att det tidigare skyddet man hade av svininfluensavaccinet sedan pandemin nu börjat avta.
Har dessutom barn på dagis och litar inte för fem öre på att alla föräldrar är lika noga med att inte släppa sina barn på dagis som jag, nojig hösnmamma som jag är....

Att tänka att man tidigare inte blivit sjuk av influensa är i mina ögon en väldigt naiv inställning, men vi är ju alla olika:)

//Qbaby

Det är nytt för i år att socialstyrelsen går ut och rekommenderar gravida att vaccinera sig eftersom de sett att det tidigare skyddet man hade av svininfluensavaccinet sedan pandemin nu börjat avta.

//Qbaby

Men tidigare år har man väll rekommenderat gravida som inte vaccinerade sig mot svininfluensa att ta vaccinet mot säsongsinfluensa? Så var det i alla fall 2011/2012 när jag var gravid sist.

Håller i övrigt med dig! (Jag har ont i min arm idag... :()

KL

Att tänka att man tidigare inte blivit sjuk av influensa är i mina ögon en väldigt naiv inställning, men vi är ju alla olika:)

//Qbaby

Jag menade mest att det i kombination med att jag inte hört ngn som helst rekomendationer här i Österrike om vaccinering (inte ett ord om arets vaccinering öht) sa kommer jag inte vaccinera mig om inte min läkare rekomenderar det.

Kanske men om man som jag jobbar i kollektivtrafiken och aldrig blir sjuk så är inte risken så stor. Lär iofs vaccinera ändå.

KL

Dags att våga mig med på listan, kub avklarat iaf :)

Mars 8/3 Qbaby, andra barnet

30/3 Rumpnissen (flyttar nästan garanterat till april vid RUL)

April

12/4 Turbofling, tredje barnet
27/4 Mayalv, Första barnet
30/4 plussat (riktigt nick kommer efter RUL) andra barnet (jan -10)

Maj
3/5 Jerseyko, tredje barnet (kommer säkert i mitten av april)
10/5 Arezo, andra barnet

Grattis och välkommen till tråden! Skönt med ett avklarat KUB, allt såg bra ut?

Rumpnissen: Så var det säkert. Jag var vaccinerad för svininfluensan när jag väntade sonen så jag tänkte inte så mycket på det då....

Jag menar inte att kritisera någon som inte vill vaccinera sig, jag forskar på komponenter som ska ingå i ett vaccin och har med min kunskap blivit ganska pro-vaccin så därför förstår kanske inte till fullo andra som är mera skeptiska till vaccination...:)

Mars

8/3 Qbaby, andra barnet, pojke enl. RUL
30/3 Rumpnissen (flyttar nästan garanterat till april vid RUL)

April

12/4 Turbofling, tredje barnet
27/4 Mayalv, Första barnet
30/4 plussat (riktigt nick kommer efter RUL) andra barnet (jan -10)

Maj
3/5 Jerseyko, tredje barnet (kommer säkert i mitten av april)
10/5 Arezo, andra barnet

Ja allt såg bra ut, risken var 1 på 20 000 sa hon så det får man ju vara nöjd med :).

Tycker dock att illamåendet kan få gå över snart. Vore trevligt med en dag utan att vara grönvitgrå i hudtonen..

Var till läkaren idag å fortsatt sjukskriven till sista november. Remiss till sjukgymnast för fogarna och arbetsterapeut för karpaltunnlarna! Blodtryck på 90/60 så hon undrade om de snurra men jag tyckte de kändes som vanligt!
Fick lyssna på hjärtat oxå, nyfiken som man är. Liten lekte kurragömma men hittade h-n i ett hörn tillslut ;)

Åh vad jag längtar efter att få göra mitt RUL :d

Någon som vet om man kan låna hyra ett fogbälte (vet ej vad det heter ;)) eller måste man köpa ett tro?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur