vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Jag var pa läkarbesök och ultraljud i fredags. Plutten är nu 17 cm lang (antar att det var fran huvud till fot). Han/hon var lite trött och ville inte vänta pa sig sa vi fick inte sa bra bilder men läkaren kunde se allt viktigt. Tycker det är häftigt att man kan se allt, lever, tarmar osv sa bra (eller inte ja, men läkaren).

Vi ville inte veta könet och läkaren sa att hon inte kunde se iaf, Plutten lag med benen i kors. Han/hon lag med huvudet staxt vänter om min navel med ansiktet innat.

Idag gick jag in i v.17, känns som veckorna gar fort. Läkaren sa att nästa gang vi ses är det halvtid, blev nästan lite stressad.

Det finns, såvitt jag vet, ingen gynakut inom rimligt avstånd här.. jag ska kontakta min BM imorgon, hoppas hon kan tala om vart jag ska vända mig.. Eller så får jag till svar att avvakta för är det missfall kan de ju ändå inget göra och är det inte "över" till på fredag så ser vi ju hur läget är då :(

Ja många som verkar må väldigt dåligt i denna tråden.
Har själv varit hemma sen i onsdags och vet ej hur jag ska göra i morgon? Kommer aldrig klara en hel dag på jobbet det vet jag, Max någon/några timmar :( klarar inte ens att åka och handla utan att må totalt skit. Mår illa hela dagarna och behöver jag stressa eller liknande så ska vi inte prata om hur det blir :( första läkartiden hos bm är den 7/11 så är ju ett tag dit :(

Tanken på abort kommer och säger hej då och då men vet ju att det är värt det sen men att må skit hela tiden är ju så jobbigt.
Sambon har förståelse ibland men får ofta höra bit ihop mm.

Att ta hand om hästarna är precis att jag gör, gör inget mer än ut på morgon fixar stallet någon gång under dagen sen in på kvällen, usch mår även skit över det men det går ju ingen nöd på dom men ändå :meh:

Ring din bm! Jag har träffat bm typ 4-5 ggr och läkaren 2 ggr. Å de är ändå 3e graviditeten.
Tanken på abort har jag ofta. Jag kör ungarna på morgonen. Sen hem å släpper ut djuren. Käkar frukost å typ dör på soffan!
Vaknar till å får små saker gjort å röjer de värsta innan de kommer hem igen. Blä och fy!

Nu e de ju höstlov, barnen vill va hemma med mej. Jag vet f-n om jag orkar de! :(

Ska testa postafen men förra graviditeten så däckade jag på dom så vågar inte ta det och åka till jobbet :( bm sa dock att det inte är säkert att jag mår likadant på dom denna gång men tyckte inte heller att jag ska köra på dom så får väl ta dom på jobbet om de funkar denna gång och bara säga att jag inte kan köra trick och hoppas att det går bra att köra hem sen 8-9 timmar efteråt. Jag är ju dock sådan att jag inte vill käka massa läkemedel under graviditet :(

Det är alltså på barnmorske mottagningen det först fanns läkartid den 7/11 så blir att ringa vc i morgon igen om jag är hemma.
Har haft dottern hemma denna veckan men har ju inte varit någon rolig mamma, typ legat i sängen och haft koll på henne, inte alls dåligt samvete. Så tänkte att hon får gå till dagis i morgon isåfall men har nu fått reda på att det går ögoninflammation där uppe så då känns det ändå inte så lockande men orkar ju typ inte ha henne hemma :( svårt!

Jag har ju inte några besvär med kroppen på det viset som du har din stackare mer än att jag kan känna av fogarna om jag rört mig en del på dagen men det händer typ inte nu, för orkar inte helt enkelt :mad:
Så jobbigt med att sambon tycker att huset ska vara nystädat när han kommer hem, brukar bara svara att jag är inte hemma för att jag tycker det är kul :mad:

Det finns, såvitt jag vet, ingen gynakut inom rimligt avstånd här.. jag ska kontakta min BM imorgon, hoppas hon kan tala om vart jag ska vända mig.. Eller så får jag till svar att avvakta för är det missfall kan de ju ändå inget göra och är det inte "över" till på fredag så ser vi ju hur läget är då :(

Men det finns väll en vanlig akutmottagning? Här finns inte heller någon speciell gynakut, men gynläkare på vanliga akuten.

Nu har vi gjort RUL! En pigg liten krabat, allt verkade ok! Blev helt övertygad om att det är en pojke, vet inte varför men det såg ut så :D.

Mars

4/3 saint__anger, andra barnet (dotter jan -13)
8/3 Qbaby, andra barnet, pojke enl. RUL
30/3 Rumpnissen, andra barnet (enl RUL).

April

12/4 Turbofling, tredje barnet
27/4 Mayalv, Första barnet
30/4 plussat (riktigt nick kommer efter RUL) andra barnet (jan -10)

Maj
3/5 Jerseyko, tredje barnet (kommer säkert i mitten av april)
10/5 Arezo, andra barnet

Grattis till ett lyckat RUL, det är så skönt när man kan släppa lite på oron efter.:)

Arezo: Hur har det gått för dig? Har du fått tag i någon som kan hjälpa dig?

KL
Igår var jag och vaccinerade mig mot influensorna. Fick inga biverkningar alls. Sonen var med för terapi, efter en magsjuka i maj så gillar han inte alls sjukhus, eller vårdcentralen. Han tittade storögt på när mamma fick sprutan men efteråt ville han inte gå därifrån eftersom de har så roliga leksaker på vårdcentralen. :D
Denna vecka har min foglossning varit riktigt frånvarande, fortfarande lite känningar i symfysen med strålande smärta upp mot vänster ljumske men annars inget... har inte tagit det speciellt lugnt heller. Kanske är på väg att vända lite.

// Qbaby

Jag fortsätter blöda i omgångar, inga stora mängder och inget ont. Har varit i kontakt med sjukvården och skulle avvakta till idag (det behöver inte betyda missfall och om det är det så finns det inget att göra, som ssk noga påpekade) men nu sitter jag i telefonkö och hoppas få träffa en läkare i eftermiddag! Orkar ej med denna ovisshet och rädsla för vad som komma skall.

Då håller jag tummarna för att det inte är ett missfall utan att liten håller sig kvar där inne!

//Qbaby

Nej även om de inte kan göra något så vill man ju VETA.

Jag håller tummarna för att du är en sådan där som "bara blöder lite nu och då".

Jag håller också tummarna! Att blöda under graviditeten är ju faktiskt ganska vanligt, även om man så klart blir orolig!

halvt kl

Tack alla för er omtanke.

Tyvärr var det som befarat, min lilla bebi dog för ett par veckor sedan.

Jag önskar er alla lycka till med era små hjärtan!

/Arezo

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 026
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka