Sv: vårföräldrar 2014
Knapplån
Jag har tänkt på det så många gånger. Den där dagen då man får ett plus och hela ens tillvaro blir fluffiga moln och fågelsång. Hur jag inget skulle säga till någon innan v 13 och allt skulle vara så mysigt och hemligt. Jag skulle från månad 5 ha fina tajta mammakläder med ett markerande band och rosett ovanför.
Vecka 5. Gått upp mer än någon annan och kan inte stänga mina vanliga jeans. Vecka 6. Vaknar på nätterna och går upp 3-4ggr, bihåleinflammation och feber. Vecka 7. Bihåleinflammationen kvar och börjar kräkas, inte bara lite på morgonen utan mer mitt på dagen mellan 13-16 när man har som mest på jobbet. Vecka 8. Nu kan jag bara ha 2 klänningar i hela garderoben, fortfarande bihåleproblem och kräks nu även på kvällarna.
Här är jag då nu v 10. Kräks, kallas flodis av mig och mina närmsta och har en härlig aura av askgrå. Mina bästa vänner är åksjuketabletter och morötter. Det bästa är när de som vet om det säger saker som -”men oj, mår du så dåligt. När jaaaaaag var gravid så mådde jag hur bra som helst, aldrig mått så bra faktiskt, jag ääälskade det” –Ok, bra tack för infon, försvinn från mitt liv och mina öron för alltid jag hatar er. Missförstå mig rätt, jag är väldigt rädd om min lilla groda, jag och min sambo är lyckliga över den, men det är inget älskvärt med att kräkas, ha ont i bihålorna och som bonus redan lagt till med flodhästmidja deluxe.