vårföräldrar 2014

Sv: vårföräldrar 2014

Ja precis, jädra rättstavningsprogram ;)

Ja jag misstänker magkatarr lite, har testat lite gaviscon nu så hoppas det ska hjälpa.

Så mysigt <3 tösen ville känna men då lugnade sig den lill* så hon hann tröttna ;)

Jag var lite bitter vid första barnet för jag hade velat åka hem på en gång. Men först var sonen tvungen att gå igenom en läkarundersökning och den gjordes inte fören dag två. Sen fick vi som sagt var ändå åka in dag tre för vägning och annat...

Jag har inte fått ont av några sparkar men ibland blir det sådana fullträffar att jag bokstavligen flyger upp i luften. Helt sjukt! Så hade jag det aldrig med sonen.

Mayalv: Första graviditeten hade jag också väldigt svårt med viktuppgången. Var van att träna mycket och vara aktiv, kunde äta vad jag ville osv. Gick upp 22 kg, inte så roligt.
Denna gången är jag mer avslappnad. Har inte vägt mig på hur länge som helst. Nu vet jag ju dessutom att det inte var speciellt svårt att gå ner till startvikten igen. Men jag är också gigantisk!

Efter en niferex om dagen i tre dagar ligger jag i soffan och lipar. Har vansinnigt ont i magen och sovit väldigt dåligt, knappt alls de sista timmarna....

Nu har jag testat i alla fall.

Va olika det verkar vara när det gäller bb/hembesök efter förlossningen. Vi valde att åka hem samma dag med dottern, för här är man tvungen att sova med barnet på sig och jag var livrädd att tappa så kunde omöjligt somna.
Då kom bb påväg hem till oss 5 dagar. 2 av dagarna var obligatoriska och de andra 3 var frivilliga. De ringde alltid på morgonen och hörde hur det var och om man ville att de skulle komma ut. Jag tog några av de extra dagarna också för amningen ville inte riktigt fungera när mjölken rann till.
Efter en vecka? (minns inte exakt) fick vi åka in till sjukhuset för att ta hörselprov och kolla något mer. Så det var skönt att slippa åka fram och tillbaka hela tiden eftersom vi har ca 45 min till akademiska och det var allt annat än smidigt att åka iväg med bebis när man inte hade vanan inne :p;)

Ja, jag ska göra det. Drack blutsaft och åt hemofer förra graviditet, det hjälpte dock marginellt. Blodvärdet fortsatte sjunka men sakta.

saint_anger: Det låter ju helt perfekt. Hade verkligen önskat att det var en möjlighet här också!

Visste inte att den möjligheten fanns i Sverige ens, tänkt att det kan skilja sa mkt beroende pa vart man bor.
Bodde i Östergötland med första barnet och blev erbjuden ett hembesök av BVC men eftersom dom lag 5 min promenad bort tyckte vi att det var enklare att ga dit. Och sa ringde dom en gang fran BB dagen efter vi akt hem och fragade om allt var bra.

Fy, vad jag är trött trots att barnen har sovit riktigt bra pa nätterna senaste tiden. En vecka kvar till läkarbesök och det ska bli intressant att se vad blodproverna säger.

Idag kommer en av dom som har byggt delar av varat hus (betongarbeten bla) och det blir ingen rolig samtal, vi är inte nöjda med ngt hans företag har gjort men han kan inte alls se problmet. Murar ska visst vara snea, fulla med hall och trappsteg olika breda. Ikväll ska sambon pa julfest med jobbet sa jag och barnen ska ha myskväll.

Vad ska ni göra i helgen?
Här far vi väl se när sambon orkar upp imorgon men vi behöver aka till atervinningsstationen pa förmiddagen och sen ska vi göra julgodis. Pa söndag skulle vi ha akt hem till en annan svensk familj och firat lite Lucia men dom har blivit sjuka. Köpa gran ska vi göra i helgen ocksa.

Senast ändrad:

Är också helt vansinnigt trött. Trots att jag sovit bra hela v..

Jobbigt att behöva ta jobbiga samtal när man är så trött, hoppas det går bra för dig!

I helgen blir det städning, koka knäck och antagligen jobba en hel del då det är så fruktansvärt hårt tryck på jobbet. Inte festligaste helgen kanske men nödvändigt att få det gjort.

(I dag var det en som sa "ojoj, det måste vara dags snart" när han såg mig. mmm.. Nästan.. slutet av april är ju när som helst :meh:)

Sambon och svärfar far ta mesta disskussionerna, jag lyssnar mest. Men det tar massor energi som jag inte har när saker strular.

Vad jobbar du med?

Vi har haft varväder nu ngr dagar, plusgrader, varm sol och fagelkvitter. När 3 aringen hörde att jag pratade om var blev hon glad och fragade om bebisen kommer nu. Jag hoppas pa lite riktig vinter först :) I Kindergarten har dom läst om Josef, Maria och Jesusbarnet nu i veckan och barnen tycker det är häftigt att deras mamma ocksa har en bebis i magen som Maria (jag heter ocksa Maria).

Ok, skönt ändå att de sköter snacket.

Jag jobbar med etablering/design av nya butiker samt är driftansvarig för ca 25 butiker i Sverige. Vi snittar att öppna ungefär 2 nya butiker/mån så det är lite stressigt ibland. Blir kul med överlämningen sen inför mammaledigheten, är uppe i 48 sidor nu med bara fakta om de befintliga butikerna som är viktiga att veta. Nu ska jag snart börja med kapitlet om nya butiker och hur man gör dem ;)

På lördag ska jag julpyssla med några tjejkompisar, blir inte så mycket pyssel för min del utan mest bara fika:).
På söndag ska vi på julbord med sambons familj. Sambons pappa fyller år den 15:e så vi passar på att fira honom då. Förut älskade jag att äta julbord, men inte nu som gravid. Det finns nog inget som framkallar halsbränna så illa som just julbord. :mad:

Mayalv:
När jag var på sonens lussefirande igår så var det en farmor/mormor till något barn som sa:"Åh du har en så fin mage, ska den komma innan eller straxt efter jul?"
Jag tittade på henne och suckade "ibörjan av mars ska den komma".
Då spärrade hon upp ögonen och sa "ojdå!"....
Har som ni kan förstå en GIGANTISK mage, men enligt SF måttet helt normal...

Jaja, jag hoppas att jag inte går över tiden iaf.. Sonen kom på 39+5 och hoppas denna kan komma 38-39 eller något sånt.

//Qbaby

Mina kom 39+1 och 40+1 men jag hoppas inte den här följer trenden och väntar till 41+1. Den är beräknad till 12 april och det vore ganska lagom om den kom da eller ngn dag senare. Det är precis vid paskveckan och eftersom barnvakten (svärmor) är lärare är hon ledig den veckan, sa det vore enklast da med tanke pa storasyskonen. Nu löser det sig säkert ända men blir lite mer pusslande för att fa ihop det.

Sambon är borta i morgon, men jag tar barnen å åker till mina föräldrar där de blir glögg å lussebulle. Deras grannar skulle komma över oxå, deras barn är jämngamla med mina och leker massor. Så de blir nog trevligt.
På söndag fyller sambons son 4 år. Då blir de lite fira här hemma.

Ska försöka orka baka lite oxå och få ihop pepparkakshuset.

Då är vi två med gigantmage. Blir lite tröttsamt när alla känner att de behöver kommentera att man har det. ”Oj, du som brukar vara så smal, att du blev så himla stor direkt!” fick jag höra häromdagen. Tur att de känner att de måste säga det till mig.. För jag märker ju knappt magen själv. O_o

Är det någon som testat gravidmassage? Vi ska nog gå där man kan ta med sig sin respektive så de får lite tips så han lär sig lite hur han kan underlätta för mig. Har en gammal ryggskada som börjar göra sig påmind.

Knapp

Hej alla!

Var ett tags en jag uppdaterande mig men har haft väldigt mycket med jobbet. Nu börjar det närma sig halvtid, vecka 20 på tisdag. Orken har kommit tillbaka även om det tar på krafterna att rida flera hästar om dagen. Tävlade idag och nu skymtar man magen under kavajen. Jag har gått upp 6 kg, hur mycket har ni andra gått upp? Jag kan fortfarande dölja magen med stora tröjor.

Några här som rider?

Jag red med dom andra, nu har jag ingen häst. Hade säkert mått bättre i kroppen med en häst!

Här döljs ingen mage, haha, stor men de e inte så konstigt med 3e barnet ;)

KL

Har inte speciellt mycket ork vissa dagar så har inte ens julpyntat klart här hemma :p
Får se hur mitt järnvärde ser ut på onsdag, vill verkligen inte äta järntabletter. Har extremt känslig mage så den kommer nog paja totalt utav de. Börjat äta ACO gravid iallafall, får se om de gjort någon skillnad alls på värdena.
Förstår inte hur det kan vara sån extrem skillnad från förra graviditeten, då hade jag superbra järnvärde hela tiden.
Ska bli intressant att se om blodtycket har blivit nå högre nu, men har svårt att tro de för känner mig svimfärdig mest hela tiden.

På fredag har jag och sambon bokat in massage, ska bli underbart! För mig blir de dock bara ansikts och ev. fotmassage för de hade inga gravidbänkar. Men vet inte om jag skulle klara av att de petar någon annanstans heller iallfall för är väldigt öm i huden just nu.

Jag är ocksa yr sen ngn vecka tillbaka, natten till igar när jag skulle upp till dottern som ropade var jag tvugen att sätta mig ner igen. Mitt blodtryck är normalt mot det högre men det kan iof sjukna snabbt tillfälligt. Vad härligt med massage.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
64 834
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 718
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka