Sv: Vårföräldrar 2013!
+ alla andra
Så, nu sitter jag lite bättre till än på ett hamburgerhak m O hoppandes bredvid för att vi ska gå.
Orolig var jag aldrig, det fanns ju liksom inget jag kunde göra åt saken så det fanns ju ingen anledning till att hetsa upp sig. Jag låg ist och höll på att somna på britsen när jag var uppkopplad till ctgn
i väntrummet fick jag plågas till extremt dålig dagsTV på 4an. DET om något var en pina
Men allt såg bra ut iaf men jag blir lite förbryllad över den där läkarens (eller vad hon nu var) föreläsning. Allvarligt! Hade jag kommit in och vart hysteriskt orolig, vilket inte vore jätte konstigt -om det varit vattenavgång hade ju förlossningen kunnat sätta igång, way för tidigt med en risk att bäbis inte skulle överleva. Visserligen kanske hon märkte på mig att jag inte var den oroliga typen men det kändes helt sjukt med alla saker hon började dra upp.
Hon såg nämligen i min journal att jag rider och då var karusellen igång med att jag "absolut inte får utsätta mig för risken att ramla av och aaaaaabsolut inte bli sparkad". Sen fortsatte hon med att inspektera mina skor, de fick inte ha klack och måste ha en ordentligt räfflad sula, broddar borde jag absolut använda. Köra bil skulle jag fundera på om det verkligen var en bra ide, en krock var absolut inte bra, en airbag kan ställa till det rejält och jag borde rent av fundera på om jag ens skulle sitta i passagerarsätet fram när O kör med tanke på airbagen. (åt det sa tom O som är värsta hypokondrikern: så Nojig är ju inte ens jag!!) köra bil långa sträckor ffa ensam är helt uteslutet och det var bra att vi skulle fira jul hemma och inte hålla på och fara runt i bilen. Gå ut på stan lördagsförmiddagar bland alla människor var inte alls klokt med tanke på infektionsrisken och om någon hostade så skulle jag vända mig bort. Bryta ben var också en jätte dålig grej att göra som gravid..... Alltså... Jag skrattade.. Wtf lixom?? Vilken människa!! Hon måste ju rabblat upp alla olika scenarion hennes gravida patienter varit med om under hela hennes karriär! Ändå utspelade sig följande konversation mellan oss när hon undersökte mig och skulle torka rent med en sådan där gigantisk tops:
Hon: det kommer inte vara så skönt, eller rent av obehagligt för dig.
Jag: haha, en tops är nog det minsta problemet jag kommer ha där nere som en följd av denna graviditet
Hon: haha så skönt med en lugn och cool patient!
Jaha, och sen gjorde hon allt för att stressa upp mig genom att berätta varendaste liten fara i världen? Lite förvånad över att jag ens fick gå utanför dörrn!! Näe, jag är glad för att jag hade egen is i magen och inte behövde bli lugnad av henne
Tack för att ni tänkt på oss idag!
Klockan: jag har inte funderat just på att få barn på våren i sig. Jag ville ha tidigt på året, jag är nämligen helt övertygad om att detskiljer rätt mycket i utvecklingen på ett barn från samma årskull men den ena är född tidigt och den andra sent. Jag tror att det till en början är en fördel för tidigt födda barn i skolan och även om det senare inte spelar någon roll så tror jag ändå att synen på skolan har större chans att bli positiv om barnet har lite lättare för sig i början. Sen kan ju maaaaassa andra saker spela in också såklart.
Haha jag minns en killkompis till mig i tonåren som jag pratade med, jag erkänner, mitt eget resonemang var kanske inte heller helt smart.. Men..?
Jag: jag vill ha barn tidigt på året så barnet får gå ut på krogen tidigare, ta körkort tidigare osv.
Han: jag vill ha barn sent, så de kan begå brott längre utan att bli dömda!
han var inte ens någon superligist så varskor den ifrån?? Hahahah!