Sv: Vårföräldrar 2013!
Nu kan jag inte hålla mig från att skriva lite i tråden jag med, jag har tjuvläst här i några veckor redan... så det här inlägget blir mitt "ut ur buke-garderoben"
Jag går in i vecka 14 i morrn och kottens leveransdatum är alltså beräknat till slutet av maj.
Jag har en kronisk bindvävssjukdom som bland annat gör att jag har haft mycket svårt att bli gravid/behålla barnet. Vi sutade faktiskt hoppas för något år sedan efter många mf, och även om det är ganska hög risk även efter de 12 första veckorna så försöker jag tänka positivt och att det ska gå bra ändå. Jag har mått illa dgnet runt men tack och lov inte behövt spy så mycket... inte en endaste liten blödning så här långt heller så den här gången känns det verkligen som om det kommer att gå vägen (tidigare mf har så gott som alltid kommit runt v. 7-8), även om det är länge kvar än. Jag har redan en liten mage och börjar få slut på byxor...
Jag har känt av fogarna sedan vecka 10 ungefär och även min vanliga värk är mycket värre nu när hormonerna far runt och luckrar upp alla möjliga leder, ligament osv men med stödbälte och mycket vila så går det. Tur att sambon är duktig och bär vatten och gör allt tungt utan att knota
Jag är 33 år gammal och bor på egen gård med sambo, hästar, höns och hundar. Hästen som skulle sättas igång efter lång konvalescens arbetas bara från marken - han är glad i att bocka så någon ridning ger jag mig inte in på utan han arbetas bara från marken. Jag får passa på att köra in honom under vintern så han kan få arbeta och motioneras som han behöver fastän jag är gravid. De andra hästarna är ett par nu pensionerade avelsston som inte rids + ett hingstföl på snart fyra månader. Piece of cake alltså
Jag beställde mina muggar från d7.se . Finns ett par fina varianter där och har även för mig att de hade t-tröjor med text också
Jag letade också men hittade inte så jag skickade ett MMS med ett foto på en ensam kanelbulle i ugnen och skrev grattis på födelsedagen till min pappa... det tog ett tag innan han kopplade men sen ringde han upp och snyftade
Mamma fick samma bild och övriga släktingar och vänner har vi bara berättat vanligt för.
Lånar egen knapp
Ligger i sängen och gråter som ett barn till Herbie - Fulltankad. Vissa är så elaka mot den lilla bilen som blir så ledsen
Ptja... jag satt och grät till Hem till gården här om dagen...