Sv: Vårföräldrar 2013!
Faaaaast, jag vet faktiskt inte om graviditeten kan beskyllas för att jag blev så galet, GALET irriterad.
Händelseförloppet:
1. Znoozar och frågar O om han kan ta hästarna, han svarar "nääää jag är sjuuuk *gnäll*" (Han är lite förkyld, har lite ont i halsen (Ja LITE, han kan fortfarande prata helt normalt.) MESPROPP!
2. Jag frågar om han gjorde ordning matlådan igår. Får ett pipande "neeeeej" till svar. KUL, då blir de havregrynsgröt till lunch idag för mig för jag hinner inte släppa ut hästarna och fixa matlådan.
3. Innan jag går upp får jag i 20 minuter ligga och lyssna på hur O ligger piper och gnäller i sängen (jag överdriver inte ens): "oooooooj oj oj, oooooooooj oj oj.. jag är så sjuuuuuk... oooooj oj oj" I TJUGO MINUTER.
4. Jag går in på toa och kissar, när jag är klar får jag se att kisset ser jätte mörkt ut och blir orolig för att jag blöder. JAAAAHAA NEEEEJ NEEEEJ DET ÄR O SOM VART UPPE OCH KISSAT IIIIIGEEEEN UTAN ATT SPOOOOLAAA EFTER SIIIIIIG!!
5. Jag går ut från toan i hallen för att klä på mig och hör hur han fortfarande ligger och ojar sig för sig själv i sängen......
6. (den här punkten kaaanske kan ha med graviditeten o göra, eller eg kanske bara på utbrottet som hängde i luften och jag kan erkänna att det kanske var jätte rättvist.. men till mitt försvar så sa jag aldrig något
) Jag kommer ut istallet för att ta ut hästarna. Husses favorithäst börjar dryga sig och vägrar flytta sig när jag ska sätta på täcket, sedan skulle han hålla på och putta upp boxdörren trotts att jag skällde på honom varje eviga gång. GE DIG FÖR FAN! Sen när vi skulle gå ut, var jag tvungen att släpa på höpåsarna samtidigt eftersom jag hade bråttom och då gick den jäveln och skulle försöka äta ur påsarna trotts att han veeeet att han inte får. När vi sedan kom in hagen och jag fick av grimman, så stod påsarna i grinöppningen vid mig och trotts att hästjäveln alltid går rakt in i hagen vanligtvis till sin matplats så skulle han givetvis gå förbi grinden i hopp om att kunna sno en tugga ur påsen igen... ALLT ÄR O's JÄVLA FEL FÖR DET ÄR HAN SOM HÅLLER PÅ OCH MESAR MED DEN DÄR JÄÄÄVLA HÄSTEN SÅ HAN BLIR HELT ODRÄGLIG! NU FÅR HAN FAN SKÄRPA SIG OCH SE TILL ATT HANTERA HÄSTJÄVELN KORREKT SÅ JAG KAN HANTERA BÅDA HÄSTARNA SAMTIDIGT UTAN PROBLEM ÄVEN NÄR JAG ÄR EN VANKANDE HÖGGRAVID ANKA. Vid det laget brann det i huvudet på mig.
Jag och O brukar ofta prata i telefon när vi sitter i bilarna på väg till jobbet... och när jag fick syn på telefonen i min väska så tänkte jag arg "ringer han nu, får han fan skylla sig själv!!" men tack och lov hade jag hunnit åka i ung 20 minuter innan han ringde och då hade jag lugnat ner mig... men han fick gott veta att han borde skärpa sig, att han bara va lite förkyld och att det INTE var okej att ligga och oja sig i sängen som om han låg med splitterskador från en granat. Jävla mespropp!
Nej, nu måste jag sluta tänka på det här, det börjar ryka ur mina öron igen
Men efter alla de där grejerna så var det fanken helt befogat med ett utbrott.. iaf om jag får säga det själv