Sv: Vårföräldrar 2013!
JA! Det är verkligen det som förvånar mig. Jag erkänner, jag hade väldigt svårt att förstå hur gravida kunde tycka att vissa saker var ett sådant enormt jävla problem, men nu förstår jag...
Ex är det INTE roligt att bli kallad tjockis, även om man vet att man inte är tjock utan gravid. För man (jag) känner mig tjock och då vill man helst bara nita någon som säger att man ser tjock ut..!!?? Men lixom, någon som vart gravid själv... hur kan man bara fortsätta den linjen själv?
haha, Jönshuvuden, det är väll ingen konstighet?
Jag har en hel hög egenkomponerade själsord/öknamn till folk.. måste helt enkelt omge mig av allt för många idioter.
Gudars, när vi sålde vårt hus (5000 kvm tomt m stall) så hade vi fått för oss att huset låg precis utanför stadsplanerat område = stallet var ok. Mellan de två visningarna, (sön och ons) framkom det att huset faktiskt låg i stadsplanerat område = PANIK. Vi hade ju marknadsfört huset/"gården" som ett hästställe och det hade ju dragit ner värdet på stället rejält. Så i PANIK får jag vända mig till kommunen, med allt vad det innebär att försöka få ur information och gamla papper i panik från människor som kanske.. jobbat lite föööör länge på kommunala instanser
I sista minuten fick jag fram att det fanns ett gammalt tillstånd på stallet och att det därför var okej att ha hästar där. Men innan jag väl fick fram det så hann ung tre hjärtattacker passera..
Sedan var det besiktning, huset var gammalt och fick inte endast ett par felplacerade eluttag som anmärkning. Vi hade dessutom extrem otur. Vi hade ett tomt rum, som vi lånat en säng till för att fylla ut inför visning osv. I den låg en madrass som legat i en släktings mögliga friggebod. Så när madrassen legat i rummet i två veckor mellan visning och besiktning så kom mögellukten fram genom madrassen och det började lukta fukt/mögel i rummet. Vi var helt förkrossade, för först kopplade vi inte till madrassen och vi hade ju ALDRIG känt denna fukten innan. Tillslut kom vi på det och pratade med köparna och så kom besiktningsmannen ut igen efter en vecka när vi tagit bort madrassen och bekräftade att lukten var borta. Men vilken ångest för både oss och köparna, de trodde ju att de skulle behöva bryta upp hela golvet i rummet och ev gräva upp ute och kontrollera grunden.. När de väl löst sig och allt var klart så var både jag och sambom så himla trötta på det där och kände båda två ALDRIG MER. Men både vi och köparna var jätte glada tillslut, de ville verkligen ha stället.
Hoppas det går bra hos läkaren och att du får som du vill.. Jag brukar ofta tänka på er här i tråden som har problem om dagarna. Jag är lite förundrad över hur bra jag mår och när jag böjer mig ner och stönar för att det tar mot i magen, så brukar jag skämmas över att jag "gnäller" för jag kommer och tänka på er. Tror dock att det är fler än jag som är glada att jag inte har problem.. typ hela min omgivning.. jag blir ARG när jag har ont, otrevligt arg.. för jag klarar inte av att bli hindrad av smärta. Sååå många gångar har jag svurit som en sjöman över min rygg...
Åh hästarna.. min motivation har vart lite sådär på senaste tiden till att ta ut hästen.. jag som borde passa på nu när jag fortfarande mår bra och kan.. sen kommer jag ju ha hysterisk abstinens.. jag är såååå glad över att ett av sambons krav när vi pratade om att skaffa barn, var att hästarna aldrig skulle säljas. Så jag kommer ju alltid ha dem kvar.. men hans gräns har jag dock passerat när jag redan börjat prata om att vi behöver köpa en barnponny