Sv: Vårföräldrar 2013!
Vi har inte försökt jätte aktivt. Vi sa typ, händer det så händer det... Så hände de på första försöket. Skulle in på VUL för att tidsbestämma, kvällen innan fick jag MF som konstantaterades på VULet.
Blev sen rekomenderad att vänta en mens innan vi körde skarpa skott igen, vilket vi gjorde och det tog sig på första försöket igen. Oförskämt flyt.
Alvedon vil jag inte ta och skulle jag gör det för o slippa huvudvärken så skulle jag ju gå på Alvedon hela tiden
Min BM verkar bra! Vi är inte inom gruppen som vanligtvis erbjuds kub/nupp så jag trodde att vi antingen skulle få tjata eller betala själva men jag bad om info, vilket jag fick och så var det bara att ringa och hon skrev remissen utan att blinka!
hon tog helt klart oss och våra funderingar/önskemål på allvar! Tror absolut att hon kommer göra detsamma om huvudvärken. Läste att (om jag minns helt rätt) huvudvärken kan bero på blodtrycket som i sin tur kan vara ett tecken p havandeskapsförgiftning. Nu är jag inte ens orolig för det men det gör ju att man kanske borde vara noggrann med att kolla upp varför huvudvärken är så hysterisk! Jag visste inte ens att huvudvärk var ett av symptomen på graviditet..
Skönt att du mår bra! Jag är faktiskt lite förundrad över hur folk reagerar när man pratar om graviditet och dess krämpor. Jag hävdar ju å de bestämdaste att jag är FRISK och är eg mest mesig
och vill helst göra allt som vanligt. Men när folk pratar med mig så är det inte "OM du får foglossning" utan snarare "NÄR du får foglossning". Självklart förstår jag att det finns en risk men inte tusan springer jag runt och tror att jag ska bli dålig.
Jag förstår ju givetvis dig om du hade problem förra grav men jag har ju ingen som helst aning. Jag har liksom fått frågan "hur länge ska du rida" ptjaa, så länge jag kan ?! "men foglossningen da?" ptjaa de får jag väll ta DÅ? Eller borde man räkna med att bli dålig?? Jag vette tusan om jag vill ha den inställningen??