Vad stora de börjar bli allihop nu! Tor har ju varit två "länge" nu, men jag blev lite chockad av att se att det är 7(?) som redan haft sin andra födelsedag. Hur gick det här till??
Tabea pratar fortfarande nästan inte alls: hon säger mamma, pappa, baby, trinken, nam-nam (=äta) kopp-kopp (potta, ketchup, bobbycar osv) och lite till. Ska på tvåårskontroll i mitten av maj och ska fråga om vi bör ta stöd av en logoped eller så. Bättre att ta tag i det i tid än att de kommer jättemycket efter språkligt tänker jag.
Annars är hon växelvis galet jobbig och galet kul. Hon vill göra absolut allt själv och får hemska utbrott om det inte går som hon vill. Hon är väldigt självständig och går ut i köket och gör sig en macka om hon är hungrig. Älskar att pussla och är mycket avundsjuk på storebrors cykel (han håller precis på att lära sig att cykla). Hon ska få en springcykel i födelsedagspresent är det tänkt. Hennes största idol är Byggare Bob.
Försökte mäta henne häromdagen och tror att hon är ca 81 cm nu och hon väger drygt 10 kg. Lite kul att lillebror är 14,5 månader yngre vägde in på 8080 gram och 72 cm för en månad sedan. Jag tar hennes urvuxna saker och lägger de direkt i hans byrå...