Här är helt klart nån slags tvåårstrots också... Fast jag hoppas på att det håller på att gå över. Värst har det varit vid läggdags. De senaste 2-3 månaderna har jag blivit rent misshandlad så gott som varje kväll Hon slår, sparkar, sliter mig i håret (hårbotten) och bara skrattar med händerna fulla av mitt utslitna hår. Ibland har det gått så långt att jag har skrikit rakt ut av smärta och till och med gråtit, och hon bara skrattar och tycker det är en skojig lek som håller henne vaken. När sambon lägger henne så gråter hon någon minut och somnar sen. Ibland ropar hon på mamma ett tag men ger upp efter en stund. Jag har tänkt att det går över, men det var nog inte förrän jag helt enkelt fick nog och helt sonika gick ut ur rummet, stängde dörren och satte mig för att lugna mig lite som hon har slutat (eller ja, i alla fall minskat) på våldsamheterna. Hon blev jätteledsen är jag bara lämnade henne så klart, och jag kände mig som världens sämsta mamma, men kände att jag inte klarade mer. Inte så kul att förklara alla blåmärken, blåtiror, rivsår i ansiktet och mörka ringar under ögonen... En del främlingar tittade medlidsamt på mig och trodde nog att det var sambon som slog...
I övrigt är hon en ganska klok unge. Hon ojar sig om nån på tv "trillar" och blir väldigt bekymrad om det är ett barn eller ett djur. Hon blåser på dockan och ger den en kram och puss om den slår sig och tröstar hunden som då och då får anfall med inåtvända nysningar. Vi har nog "jobbat" lite extra med det med tanke på hur hon behandlat mig vid läggdags.
Får hon inte ha nåt så är det byteshandel som provas först, eller att det är pappas glasögon tex. Paddan ("spelet") blir det dock många tårar över varje gång vi säger att det är dags att stänga av.
I övrigt är hon en ganska klok unge. Hon ojar sig om nån på tv "trillar" och blir väldigt bekymrad om det är ett barn eller ett djur. Hon blåser på dockan och ger den en kram och puss om den slår sig och tröstar hunden som då och då får anfall med inåtvända nysningar. Vi har nog "jobbat" lite extra med det med tanke på hur hon behandlat mig vid läggdags.
Får hon inte ha nåt så är det byteshandel som provas först, eller att det är pappas glasögon tex. Paddan ("spelet") blir det dock många tårar över varje gång vi säger att det är dags att stänga av.