Skrev ett långt inlägg här om dagen men så försvann det och jag orkade inte skriva mer
Var på Ikea i måndags och upptäckte nackdelen med en liten som går själv. Fick jaga efter honom en hel del
. Han hittade dessutom ett leksakskök med tillbehör som han lekte länge med och sedan blev ledsen när vi gick där ifrån. Blir lite deppig av att vi bor så litet. Har verkligen inte plats för något leksakskök hemma. Annars hade han definitivt fått det eftersom han är så intresserad av matlagning.
Ekonomin för att skaffa större hus ser inte ljus ut heller. Verkar som att även sambo kommer bli arbetslös inom ett år. Företaget lägger ner stora delar och ska varsla om uppsägningar. Just nu erbjuder de en ersättning mot att man säger upp sig själv men det är inte mycket. Bara så man precis klarar sig till man får ersättning av a-kassan så det känns inte så lockande. Stannar man kvar finns det ju även en chans att få behålla jobbet eftersom några kommer få stanna.
Idag fick jag sovmorgon men vaknade med huvudvärk. Första snön hade kommit så efter hästutsläpp och frukost blev det påklädning och fram med pulkan. Tor tyckte det var jättespännande med snö och verkade komma ihåg pulkan för han ville genast åka. Kan ju säga att det inte gjorde under för huvudvärken att dra runt den i en halv cm snö
.
Sedan byggde vi snögubbe och tor skrattade när jag rullade snöbollar.
Nu ikväll blev han förkyld och snorig så nu väntar väl några nätter med sämre sömn för alla. Egentligen borde jag redan lagt mig för att få lite sömn men sovmorgonen har gjort sitt och jag är inte trött. Nu har dessutom Tor tagit min kudde i sängen så jag får inte riktigt plats. Får se om jag lyckas flytta på honom sedan.
Angående vätska så dricker inte heller Tor särskilt mycket självmant nu. Hans läppar ser också lite torra ut men tror det mer beror på luften än vätskan. Han brukar få en flaska ersättning innan han sover lunch så vätska får han i sig ändå.
Han har dessutom börjat äta dåligt. Egentligen bara bebisgröt och falukorv han äter bra av. Resten sitter han mest och petar i. Det började när han blev förkyld för några veckor sedan. Hade börjat bli lite bättre med maten så förkylningen som kom nu är inte så välkommen. Blir ju lite orolig att han inte får i sig tillräckligt när han redan är liten och inte har så mycket att ta av.