Vårföräldrar 2013 #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #7

Aha, då är det ju lite andra förutsättningar. Hur länge räknar ni med att han ska få extra järn?

Knapp

Buäh... mens på gång och jag är så irriterad!
Är hellre gravid med den foglossningen jag hade än går med det här humöret! :mad:

Stackare! Sjalv ar jag javligt trott pa att vara gravid just nu. Fick "diagnosen" misstankt astma i fredags -fast de ar inte sakra da man visst inte kan gora en ordentlig utredning under graviditeten. Ovanpa det madsjuka sedan igar morse. Det kanns som om jag aldrig mer kommer att bli frisk.

Han ska äta extra järn tills han blir ett år korrigerat. Alltså till slutet av april.

Micks och Majola. Låter jobbigt det där med humörtjohejsan och massa sjukdomar. Hoppas verkligen att det ordnar sig snabbt.

Oj, nu känns det inte lika illa för egen del! Fy så jobbigt :(

Här har humöret lättat lite så nu kommer väl mensen när som...

Jag säger inget till sambon men.... sedan Ylva började sova lite bättre så är jag faktiskt lite sugen på en till. :D
Frågade när sambon tyckte det kunde vara dags med syskon och då sa han hösten 2015. Efter lite räknande så är det väl dags att sätta igång snart då xD

Tänka sig att igår var det exakt en månad kvar till Tor fyller ett år :eek: :eek:

Någon som har förslag på vad man kan göra för födelsedagstårta som inte kraschar en liten bebismage?

Oj vad snabbt tiden har gått! Jag har faktiskt också börjat planera lite inför Tabeas födelsedag...

Nu har ju båda mina barn järnmagar, så jag vet ärligt talat inte vad man måste se upp med när det gäller födelsedagstårtor, men du kan ju göra cupcakes och dekorera med frukt och ett ljus t ex. Dem kan du ju göra hur "nyttiga" eller "onyttiga" du vill också. Jag har t ex bakat mycket med dinkelmjöl och agavesirap de här åren.

Ja det har gått väldigt snabbt. I somras tyckte jag tiden stod stilla och allt var segt men nu säger det svisch och jag vet knappt vart tiden tagit vägen. Inte många månader kvar tills jag börjar jobba igen. Får ångest bara av tanken.

Har också använt agavesirap istället för socker sista tiden. Främst när jag gjort glass i vår glassmaskin :d . Använder heller inte mycket vetemjöl i något. Hittade quinoamjöl i affären igår och quinoa verkar vara super för Tors mage.
Cupcakes och även DS förslag om pankakstårta är bra idéer. Frågan är bara hur han ska lyckas äta det när han ännu inte är så bra på bitar. Fast han har ju några veckor att träna på förstås.

Det verkar gå fort här. Från att ha tagit sina första riktiga krypsteg i torsdags har han nu fått upp farten och förflyttar sig mellan rummen. Jag kunde idag konstatera att det blev jobbigare för mig nu när han kan ta sig till olika ställen. Han stannar ju inte kvar många sekunder när jag sätter ner honom. Till exempel när jag skulle på toa idag och göra nummer två :o så sätter jag honom i vardagsrummet med några leksaker som jag brukar. Men denna gång kommer han krypandes och ska sitta knät samtidigt :D

Senast ändrad:

Äsch, om han inte kan äta bitar då så gör en mousse och dekorera lite istället!

Jag är sugen på kalas med solskenstema. Men jag har inte berättat för min man ännu - han brukar tycka att jag är mest knäpp. Men han låter mig hållas!

Senast ändrad:

Ja något extra smaskigt blir det i alla fall :)

Solskenstema låter väldigt fint. Har inte ens tänkt att man kan ha ett tema :p . Kanske snor den idén ...

Nu satte du ju igång tankar på att man kanske skulle satsa lite extra på ett ettårskalas för närmaste familjen. Det vart ju faktiskt en väldigt tumultartad födelse och skulle nog vara roligt att få fira lite extra att han faktiskt överlevde.

Börjar planera lite nu såhär på sena natten ..... :sneaky:

Jag har sedan länge haft funderingar på första födelsedagen :rofl:
Mest för att jag länge varit sugen på smörgåstårta, och då får jag ju anledning att göra en sådan :D Det borde ju Tova också kunna äta av vid den tidpunkten. Bebisvänlig vanlig tårta är jag sämre på dock…

Räknade häromdagen och i närmsta bekantskapskretsen har det fötts 6 ungar 2013. Babyboom!
(Maken har som liten tradition att när han fyller år i mellandagarna bjuda ut typ alla närmsta vännerna på lite fika, brukar bli kul att träffa alla på en gång, i år var det dock bara tre stycken med års-ungar som var med, men om alla kommer nästa år… Puh… :D )

Solskenstema låter väldigt fint. Har inte ens tänkt att man kan ha ett tema :p . Kanske snor den idén ...

Sno på bara! :D Det var ju knappast min idé från början heller. Då kan vi utbyta lite idéer. Nu har jag ju lite andra förutsättningar med ett majkalas i södra Tyskland förstås - jag hoppas innerligt att vi kan sitta ute t ex - men ändå.

Vi har redan ett extremt solgult solsegel som passar superbra och nu tänkte jag samla idéer i god tid (Pinterest är min bästa vän).

Men nu är det först dags att åka på kub-test. Håll tummarna bitte!

Lycka till! Och jag håller med Zewz om att det känns skumt att både du och apollo redan är på gång igen haha! :p

Haha! Det tycker jag också!:p

Allt såg bra ut. De måste förstås invänta resultatet från blodproven också, men hon kunde inte föreställa sig något dramatiskt resultat när ultraljudet såg så bra ut. Skönt.

Var inne lite snabbt i en krimskramsbutik för att köpa en box åt barnen att ha böckerna i i sovrummet. Och de hade hur mycket fina saker som helst (jag brukar annars aldrig hitta något där, inte min stil normalt sett). Dumt nog är vi extremt fattiga den här månaden. Min man sa mycket överraskat "oj, jag ligger på 600€ minus!" redan den 3 januari och jag höll på att smälla av. Det visade sig att han glömt att stoppa en automatisk överföring så att vi betalat lånen på huset dubbelt - samma månad som alla försäkringar dras och faktiskt också samtidigt som vi beslutat att göra en extra avbetalning på huset...och samtidigt som mitt betalkort försvunnit och jag därmed spärrat: ergo, jag kommer inte åtmina pengar för närvarande.... Skitsmart...

Vad skönt att allt såg bra ut :) . Hur långt gången är du nu?

Tänkte precis på det nu när jag var ute och tog in och fodrade hästarna att den här tiden förra året gick det knappt att böja sig och packa i hösilagepåsarna för att magen var ivägen :p. Ont i fogarna gjorde det också. Hade dessutom alltid med sambo eller min mamma i stallet eftersom blodtrycket blivit högt och jag inte fick göra något tungt i onödan. Inte kunde jag ana att jag så snart skulle bli mamma.

Sådär fattiga var vi också här i november. Båda bilarna besiktades och skulle på service. Ena behövde dessutom nya skivbromsar. Och naturligtvis försäkringen på båda samt hunden. Och fastän vi visste i förväg att november brukar ha mycket utgifter så valde vi att båda skulle vara föräldralediga. Smart :cautious:

Kl
Nu vill jag ha VINTER :arghh: . Jag är så trött på gråvädret och framförallt leran. Grusvägarna är lera så både jag, vagn och hund är blöta och fulla av prickar när vi varit ute. Bilarna ser ut som det inte varit tvättade på flera år. För att inte tala om hästarna som är pinsamt skitiga. Speciellt lillhästen som har en päls allt fastnar i och han har dessutom så mycket att stackarn svettas inne i stallet fastän han blev klippt i höstas. Har bara kallvatten så känns inte så schyst att tvätta honom för att kunna klippa igen heller.

Vinter vinter vinter. Gärna med några dm snö också så man kan åka skidor och Tor testa pulka :)

Har funderat lite på ettårskalaset. Skulle nog vilja använda samma färger som ena vagnen har, mörkturkos och limegrön (jättefint :love:). Men vad skulle man kunna ha för tema till de färgerna?

Och så ska det vara massa ballonger :D Tor älskar ballonger.

Sedan har jag inte kommit längre. Får diskutera lite med sambo sedan. Han kan ibland överraska och vara bra på sådant.

Är i vecka 12+4 idag (såväl enligt ultraljud och beräkning!) så det dröjer ju ett tag till.

Ja, till råga på allt besiktigades makens bil idag och behöver inom kort (= några veckor) nya bromsbelag bak, -skivor fram och så är det nåt läckage på oljetanken också...

Måste gå tillbaka i trådarna nu och kolla vad jag gjorde för ett år sedan!

Kl
Jag påbörjade ett långt inlägg igår på väg till jobbet men hann inte avsluta det och minns inte ens vad jag faktiskt skrev så jag svarar på det jag minns att jag läst :p

Majola, skönt att allt såg bra ut på ul. V.13 bara? Känns som om du varit gravid en evighet :o på tal om trasiga bilar måste jag med ringa mekaniker. Han skulle ringa mig påstod han.

Solvind: vintern är både efterlängtad och fruktad här men det ska väl bli kallt snart?

Kl
Jag har ju inte uppdaterat om huset. Vi fick besiktningsprotokoll på det och nuvarande ägare verkar inte ens ha läst det :p badrum som behöver bytas i det närmaste, dusch i tvättstuga som var slarvigt gjort så det saknas fogar bitvis i klinkern (sorgligt, klinkern är italiensk marmor, säkert svindyr), takläcka 2 ggr som gåttin genom sovrummet (VARFÖR byter man inte taket redan där?), fönsterbleck i takkupa lutar inåt, takkupan sviktar. Det är väl det stora men det finns även vissa luckor i protokollet (inte säljarnas fel, besiktningsmannen har bara missat vissa riskfaktorer och påstått att det är isolerglas vilket jag är rätt säker på inte stämmer). Fick bud på takomläggning av styvfar som gör det mot materialkostnad. 200:-/kvm om det inte tillkommer nåt men man tar sig inte upp på vinden då den är igensatt så risken är ju att isolering, takstolar etc behöver bytas iom läckorna.

Jag har väl typ konstaterat att vi kommer att köpa vår egen separation om vi tar det där ;) farfar som kollade igenom protokollet i förrgår var dock intresserad av att titta på det och ville låna fuktmätare av en kompis. Jag tror att det är lärorikt att kolla på det med honom så jag tänkte fixa det. Av det han läste i protokollet sa han att 500' i renovering men då kommer vårt hus vara fräschare än allt annat i området så det ligger ekonomiskt i fas men inte vad gäller arbete. Då är det bara medräknat allt som är akut så om inte priset rasar massor är vi nog inte alls intresserade.

Håller med om att det känns som att Majola varit gravid jättelänge så blev också lite förvånad att det inte var så många veckor ännu :p

Synd på huset. Men låter som att det är lite väl mycket att åtgärda ja

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar