Sv: Vårföräldrar 2013 #7
Kl
Jag påbörjade ett långt inlägg igår på väg till jobbet men hann inte avsluta det och minns inte ens vad jag faktiskt skrev så jag svarar på det jag minns att jag läst
Majola, skönt att allt såg bra ut på ul. V.13 bara? Känns som om du varit gravid en evighet
på tal om trasiga bilar måste jag med ringa mekaniker. Han skulle ringa mig påstod han.
Solvind: vintern är både efterlängtad och fruktad här men det ska väl bli kallt snart?
Kl
Jag har ju inte uppdaterat om huset. Vi fick besiktningsprotokoll på det och nuvarande ägare verkar inte ens ha läst det
badrum som behöver bytas i det närmaste, dusch i tvättstuga som var slarvigt gjort så det saknas fogar bitvis i klinkern (sorgligt, klinkern är italiensk marmor, säkert svindyr), takläcka 2 ggr som gåttin genom sovrummet (VARFÖR byter man inte taket redan där?), fönsterbleck i takkupa lutar inåt, takkupan sviktar. Det är väl det stora men det finns även vissa luckor i protokollet (inte säljarnas fel, besiktningsmannen har bara missat vissa riskfaktorer och påstått att det är isolerglas vilket jag är rätt säker på inte stämmer). Fick bud på takomläggning av styvfar som gör det mot materialkostnad. 200:-/kvm om det inte tillkommer nåt men man tar sig inte upp på vinden då den är igensatt så risken är ju att isolering, takstolar etc behöver bytas iom läckorna.
Jag har väl typ konstaterat att vi kommer att köpa vår egen separation om vi tar det där
farfar som kollade igenom protokollet i förrgår var dock intresserad av att titta på det och ville låna fuktmätare av en kompis. Jag tror att det är lärorikt att kolla på det med honom så jag tänkte fixa det. Av det han läste i protokollet sa han att 500' i renovering men då kommer vårt hus vara fräschare än allt annat i området så det ligger ekonomiskt i fas men inte vad gäller arbete. Då är det bara medräknat allt som är akut så om inte priset rasar massor är vi nog inte alls intresserade.