Sv: Vårföräldrar 2013 #7
Pannkakstårta med lämplig fyllning (t.ex fruktmos) kanske? Alva har fått pannkakor en del när vi har ätit det. Vi äter med sylt och sånt, hon får bär.
Angående mjölkprodukter har jag sett att vissa recept på bebismat innehåller mjölkprodukter, främst grädde då så därför har jag introducerat det lite i små, små skvättar. Tydligen, fick jag höra, kan man tydligen (med fördel?) introducera det lite försiktigt innan ettårsdagen för att vänja dem långsamt. Jag vet inte, nu har inte tösabiten haft några reaktioner på det så jag har använt lite grädde i maten tillsammans med vatten och vad jag har förstått ska det vara okej.
Majola: Alva gillar också surt. Hon har missat det där att man ska rysa när det är surt så hon kanske är som jag
Jag kan äta ett par citronklyftor utan problem och tycker att det är gott.
Kl
Åh, tösabit ville INTE sova gott hela natten inatt så jag har vaknat flera gånger och någon gång tog det tid innan hon kom till ro så idag är jag trött!
Upp kl 5 och jobba kändes sådär. Höll på att försova mig faktiskt. Nåja, det är idag och en dag kvar och idag ska jag ut och knalla en massa så dagen borde gå fort i alla fall.
Måste förresten lägga till att min sambo har varit så himla duktig de snart 3 dagarna han har varit hemma. Det verkar gå hyggligt med tösabiten trots att det är en inkörningsperiod och än är det rent hemma. Jag måste säga att jag är stolt
Han är ju så medveten om vad det innebär med.