Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jag är inte heller så pepp på avhållsamhet men samtidigt blir det ju mycket färre tillfällen vi får till det nu ändå. Jag vet inte.. Nåt bra kommer vi väl på. Annars får vi väl köra vidare på avbrutet samlag och se om det tar två år innan det blir barn även den här gången :angel: det är väl i princip löst nu i 5 veckor framåt. Fick mens idag för första gången sedan fl (om det inte är en låtsasblödning igen) och på tisdag planeras cellförändringarna att plockas bort vilket innebär ca 4 veckors läktid. Skjut mig...

Angående tanden, Micks: jag gav Alva en bit djupfryst broccoli idag för tänderna och jag frågade mig själv varför jag inte gjort det innan! Hon snuttade på den bra länge innan den blev så tinad att jag inte riktigt vågade låta henne ha den kvar. Jag passade henne och plockade bort bitar som var på väg att släppa. Jag funderar på att göra som pinnglassar fast med vanligt vatten åt henne. Det kan nog bli populärt.

Delvis kl
Fjärrkontrollen är fortfarande en hit men jag tycker ändå att mobilen är en duglig ersättare :)

Senast ändrad:

Googlade lite och det är tydligen en vanlig biverkning :( så jag får väl dras med det eller ta ut den...

Gåstolen är jättebra! Ylva blir så glad när hon äntligen kan ta sig framåt! :D

Jag satte också in hormonspiral i augusti och har blött sedan dess, inte mycket, men ändå. Nu verkar det äntligen ha slutat, Hurra!

Det har inte blivit mer än en omgång kräk här, jag hoppas det håller sig så.

Bestämde nu att jag åker och tar ut den. Sambon stack sig nåt såpass förut. Då krånglar vi hellre med kondom

*kl*

Grattis Apollo! Den här gången lär det väl bli en vårbebis i alla fall. Jag hoppas på en sommar eller höst 14 men vi får väl se.

Vår resa gick över förväntan faktiskt. Men det var trots allt ganska jobbigt. :D Jag kollade flightens status hela dagen och det stod att den skulle gå som planerat. Men när jag skulle checka in så hette det plötsligt att jag måste boka om biljetterna då flighten var inställd.

Hade dock turen att bokas om bara en trekvart senare via Berlin istället för Amsterdam. Precis när de ropade ut att de snart skulle boarda säger L "Mamma, jag har bajsat..." Slet in barnen på damtoaletten (inte en chans att hinna till skötrummet) - bara för att konstatera att det var falskt alarm!

Båda barnen var jätteduktiga hela resan, men storebror var fantastisk. Det blev lite kris i Berlin när vi var på väg att missa nästa plan och det såg nog rätt kul ut när jag joggade genom flygplatsen men T i sele på magen, ryggsäck på ryggen och L på höften. "Båda barnen, mamma!" hojtade han "fortare!"

Väl på Arlanda var han så trött att han somnade på golvet medan jag bytte blöja på T men sedan travade han vidare utan att knota. :love:

Det var kortversionen... Men det gick så bra ändå att jag inte skulle tveka att göra om det.

Passa er för avbrutet... så här EFTER jag väl blivit på tjocken igen så har folk kläckt ur sig att man är mycket mer fertil precis efter man varit gravid och slutat amma. Tack för att den kom EFTER liksom :D Vi körde på avbrutet i fem hela år utan att något hände. Sedan blev jag gravid på första försöket två ggr i rad när vi började försöka.. så jag har inte svårt att bli gravid heller.
Sen ska jag bara flagga för också.. haha, innan jag blev gravid så tänkte jag "det vore väll inte hela världen".... men sen när det väl blev verklighet så höll jag på att smälla av (och gör fortfarande det då och då), stackars Olle pratade inte på tre dagar haha! Det jag vill komma till är att tänk igenom det noga innan ni väljer att inte skydda er... så ni slipper tänka efter efteråt igen..

Vad spännande att du hoppas på en till! Vågat! Eller det säger jag mest för att jag till och från är fullkomligt skräckslagen över hur detta ska gå :D

Skönt att resan gick bra! Vad tappra dom var dina små!

Vad kul att Ylva gillar gåstolen - olivia når inte ner :D Hoppgungan gillar hon inte heller.. :meh:

Efter denna grav kommer jag antagligen prova kopparspiral. Jag vill verkligen inte använda hormoner.. allt annat känns så bökigt.

En kompis till mig gav sin son en kall morot att suga på när han fick sina tänder och det var jätte uppskattat. En kall gurkstav är säkert poppis också! Olivia har fortfarande inte fått några tänder. Men hon kryper fort som fasen och ställer sig upp mot precis allt.. vilket resulterat i... ett gäng bulor hehe;)

Vad skönt att flygningen gick så bra :) Fast förstår att det var jobbigt.

Hur länge ska ni stanna i Sverige innan det är dags för försöket att flyga hem igen?

Till tisdag nästa vecka. Det var lite oklart ett tag om vi skulle få vårt bagage. I Stuttgart hette det att det skulle checkas hela vägen medan en typ i Berlin sa att jag skulle ha hämtat det och checkT in på nytt. Men då var vi redan ute ur säkerhetsområdet så det vaxr bara att hoppas på det bästa och det gick vägen.

Vi har också kört på avbrutet i flera år vilket fungerat riktigt bra. Men har haft på känn att det inte skulle fungera längre nu efter graviditet så vi har varit väldigt försiktiga.

Sambo är livrädd för att jag skulle bli gravid igen. Han är inte säker på om han vill ha något mer barn alls. Förstår honom då det inte kan ha varit någon trevlig upplevelse att vara nära att förlora både mig och bebis och springa mellan intensivvårdsalar och sedan ta han om mig som knappt kunder röra sig på länge efter. Och så påverkas han mycket mer av sömnbristen än vad jag gör.

Själv känner jag inte att jag har någon sömnbrist längre. Längtar efter en liten till men vill att kroppen ska få återhämta sig ordentligt först. Och så bör väl sambo känna sig redo också ;) . Om han nu blir det.

Angående morots och gurkstavar så fungerar inte det på Tor. Han blir arg när han inte kan äta upp dem samt att han biter så hårt att han får bitar av gurkan som riskerar att sättas i halsen :cautious:

Ang avbrutet så vill sambo inte riskera ett hoppsan-syskon än så vi gör väl som sist: kondom tills han känner att det är jobbigare att dra på den än att ta hand om en unge (till) ;)

Jag är inte så sugen på en till så snart efter men blir det så blir det och då fixar jag det också.

DS: Oroa dig inte i onödan! Jag har också tagit bort cellförändringar (för nästan 10 år sedan iofs). Det gick bra och jag har inte haft några problem sedan dess. Lycka till!

Ja, det har inte varit så kul, men har klarat mig med trosskydd så det har ändå gått ok. Hoppas på att bli helt blödningsfri av den så småningom. Koppar hade jag efter storasyster, fungerade inte alls på mig. Jag blödde så att jag blev handikappad och inte kunde lämna huset de första två dagarna. Då fick jag ändå blödningshämmande tabletter, men det räckte inte så den åkte ut.

Majola, åh vad skönt att det gick så bra att flyga! Vilka duktiga barn du har :)

Magsjukan här var snabbt övergående, blev inget mer lyckligt nog.

Borttagandet och förändringarna i sig bekommer mig inte men nu är det säkert någon månad sedan jag fick ligga, för tillfället har jag mens och dessutom 4 veckors läktid. Jag hinner ju gå i kloster innan jag lär få till det igen! :eek: :D

Apollo: jag har faktiskt hört att man är mer fertil efter graviditet men sen vet jag inte hur länge det gäller så att säga. Ja, jag vet inte, närmsta månaden är som sagt ordnad ;) har dock fundering kring att sambon så gärna ville planera nästa barn. Den kan bli lurig om han inte är så glad i kondom och hellre kör avbrutet.

Kl

Idag somnade Tor för natten redan vid sju. Brukar annars inte vara förrän vid nio man får en lugn stund. Känns så konstigt. Vet knappt vad jag ska hitta på :p . Han har dessutom inte ammat alls idag så nu sitter jag och pumpar vilket var evigheter sedan.

Kanske tur att Tor redan somnat så slapp jag stressa att ta in hästar för att sambo inte skulle behöva bära runt på tröttgnällig bebis allt för länge. En av hästarna har nämligen upptäckt att elen inte fungerar och börjat pilla på trådarna. Hittade henne med bakbenet fast i tråden nu på kvällen. Helt lugn och oskadd. Tur att det var hon och inte fjompiga araben som fastnade. Araben skulle ha dragit sönder både sig själv och halva hagen :crazy: .Imorgon bitti blir det att laga hage och sedan leta nytt batteri till elagregatet.

Från och med idag är även sambo hemma och föräldrarledig :) . Vi tar nu ut dubbeldagarna som endast kan tas ut innan ett år och sambo är hemma till nyår. Ska bli skönt med avlastning och bra för sambo att få sova mer samt att vi kommer hinna ut och göra mer roligheter med Tor. Hoppas vi får det mysigt nu hela familjen. Det var ju inte riktigt samma sak i våras med sjukvård och sondmatningar.

Kan man bara ta ut dubbeldagarna innan 1 års ålder? :o

Har ni tappat mycket hår? Jag har fällt i 2.5 månad nu, och jag håller på att bli galen.. :( Rengör brunnen i duschen var och varannan dag, tömmer borsten 2 gånger i veckan och då är där ca 1 cm tjockt med hår. Och sen är där hår ÖVERALLT här hemma. Viktor är full av mitt hår, soffan, golven, jag... Och då har jag ändå håret alltid uppsatt för att fånga upp det lite...
När slutar det?!?
Funderar starkt på att klippa av mig håret igen, för detta hopplöst :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar