Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Och där blev tösabit ordentligt lös i magen också. Hoppas hon inte drabbas värre än så!

Jobbigt med magsjuka eller vad det nu är :crazy:

Kl

Jag och sambo var på biblioteket idag när han hade slutat jobbet. Fikade och lekte med Tor i bebishöran. Tor tyckte det var fantastiskt roligt och underhöll hela fiket med att sitta och skratta, tjoa och vifta :o :D . Och i bebishöran finns en stor helkroppsspegel där han flirtade och pussade på sig själv :laugh:

Åh nej vad jobbigt med magkör :/ Hoppas Alva klarar sig hyfsat! Jag är löjligt rädd för magsjukor och vi har varit rätt förskonade med storasyster än så länge. Jag hoppas att det fortsätter så.

Solvind, jobbigt med en missnöjd dag, det är himla dränerande när det är gnälligt hela dagarna, jag blir helt slut. Sixten har precis fått andra tanden och då är det kinkigt.

kl

Hej på er! Det var länge sen!
Här rullar allt på... om än lite mer motsträvigt än tidigare... det är så absurt.. så absurt, så ABSURT!... Jag är på tjocken!! :nailbiting:
Lika bra som jag mådde med Olivia, lika dåligt mår jag nu. Mår illa så inåtjävlahelvete! Inte jätte kul att jobba sig igenom en bäbisfrukost när man bara vill kräkas i tallriken...:o Hennes spagetti och köttfärsås har tom blivit bannlyst haha!

Nä men så det är väll dags för mig att lämna denna tråden förgott och hoppa in i vårföräldrar 14 istället haha! Lillebror (jag förutsätter att det bara är en karlslok som kan göra livet så här svårt för mig :p) är beräknad 25/5, men jag är övertygad om att han kommer komma tidigare. Jag gick således in i v 11 igår.

DS, fy fan med magsjuka. Har du vätskeersättning hemma eller vill du ha ett recept på det?

Solvind, verkligen jätte tur att du fick hjälp så det inte behövde gå så långt!! Usch och fy! Tycker fö att det är lite extra roligt att läsa om när Tor tramsar runt eftersom... ja, han är ju ett litet mirakel!

Haha :rofl:

Förlåt att jag skrattar men det lät så roligt.

Stort GRATTIS till ny lilla livet :love:

Och inte behöver du lämna denna tråd för gott. Olivia är ju fortfarande ett vårbarn 2013 ;)

Ja det har du rätt i. Även Tor är ju ett vinterbarn egentligen. Snart nio månader stora grabben :eek:

Men tycker det är lite synd att du och även Pan nästan slutat skriva här. Eftersom ni också har prematurer så är det ju lite extra intressant för mig

Grattis!

Kl
Jag skulle inte ha sagt något om att vi varit rätt förskonade från magsjuka, nu är den här. Båda barnen har kräkts, S satte dock i halsen så jag vet inte om han är sjuk eller bara kräkte därför. Storasyster kräkte dock ordentligt så hon är ju magsjuk. Hua!

Sedär! Jag var också lite nervös att jag väntade ett sommarbarn här men testet idag visade (thank god!!!) negativt! Jag vill gärna ha ett syskon till henne men kroppen får gärna återhämta sig och så blev jag lite nervös då jag tänker mig att man får "endel" att göra med en bebis och en i faromkring-åldern, haha! Å andra sidan hade eventuell graviditet varit varmt välkommen hos mig (sambon hade blivit mer stressad än jag förmodligen).

Vätskeersättning har vi hemma, i förebyggande syfte. Hade ju aldrig trott att jag skulle behöva använda den :p Jag har blivit skarpt avrådd från bl.a bvc att blanda eget till henne. Säkert ingen större fara egentligen men det vore ju jävligt om det blev galet och sååå dyr är den ju inte. Svårt att få i tös dock. Köpte en sån äppeldryck igår att smaksätta vanligt vatten med och då dricker hon i alla fall hyfsat. Vätskeersättningen smakar ju havsvatten så den förstår jag om hon är mindre sugen på men nästan en dl fick jag i henne igår kväll.

Grattis till graviditeten!

Kl
På tal om graviditeter har jag bestämt mig för att det blir "bannemig" inga spiraler satta här. Läste om flera som drabbats av kopparförgiftning av nya kopparspiralerna och hormoner är inte aktuellt alls då jag är rädd att bli påverkad av det. Är inne på p-dator men det är väl inte något 100% skydd. I värsta fall blir det kondom eller avhållsamhet :)

Igår kom det ett jättespännande paket i Alvas namn. Det ringde och blippade i det så jag blev helt nervös. Inte att det var en bomb i paketet utan att min telefon fått fnatt och började ringa sos. Alva har fått sin första mobiltelefon! Den har 4 knappar som ger massa olika ljud och en antenn man kan snurra på så det knäpper. Med den kom en bamsebok i plast som hon kan tugga på utan att den trasas sönder till skillnad från pappersböckerna hon har. Det fanns ingen avsändare på paketet men sambons pappa är väldigt misstänkt och förhoppningsvis får vi ha vår fjärrkontroll i fred sista veckorna innan tv:n åker upp på vinden :)

Åh nej! Jag hörde ryktas om att magsjukan skulle vara jävlig i år. Sambon är fortfarande inte pigg men kräks i alla fall inte längre så nu tror jag att jag vågar storstäda toaletten snart.

Tor har också en leksaksmobil med knappar och ljud. Men han vill ändå hellre ha tvkontrollerna, våra mobiler eller hans favorit ipaden ;)

Angående preventivmedel så kommer inte spiraler eller hormoner i närheten av mig heller. För tillfället är det avhållsamhet som gäller då jag inte är det minsta sugen på sex. Efter att ha Tor på mig hela dagarna vill jag gärna ha min kropp för mig själv när jag får tillfälle. Plus att sex gör ont och så är jag rädd om ärret efter snittet. Borde verkligen ta och undersöka vad som är fel när det gör ont men vet inte vart jag ska vända mig och så måste man ju ringa .. :o

Jag har tröttnat något såpass på min spiral. Satte in den 10 augusti och får fortfarande använda trosskydd då jag har såna flytningar. :crazy: Känns nästan som att min kropp försöker spola ut den.

Sen sticker sambo sig på den också.

Men så är det ju så praktiskt! Blir väldigt bökigt med snabbisar om man ska krångla med kondom också! Och syskon vill vi vänta med ;)

Avhållsamhet går jag INTE med på! 5 gånger sen ylva föddes. ... Igår fick jag nog :angel:

Men grattis Apollo! Hoppas du stannar kvar här i tråden ändå, även om jag förstår att du vill hänga med de nya vårmammorna :)

DS och kaktus - usch för magsjuka! Hoppas det går över fort och att det inte blir så illa...

Micks - be att de kortar trådarna lite och/eller kollar att den sitter som den ska, det där låter inte rätt.
Avhållsamhet blir det inte här heller, skulle helst vilja sterilisera mig men med tanke på att vi bor i ett renoveringsobjekt har vi inte riktigt råd med 7500 spänn för det nu på ett tag...

Halvt kl
Kotte blir helt galen när hon inte får ha fjärrkontrollerna så en leksaksmobil vore kanske nåt för henne med då :) Annars är det mycket träna på att sitta själv nu, och hoppgungan förstås. Hon får smaka lite havregröt på morgonen nu och älskar det, himla roligt att hon är så matglädje faktiskt :)

Trådarna är nog så korta de kan bli - det är *host host* han som är för lång :angel:
Men jag ska ändå ringa och höra med min bm. För jag fixar inte att gå med trosskydd. Det kliar och svettas och stinker och min m-kopp passar inte längre :cry:

Ylva har fått en gåstol som hon älskar och första tanden är på gång! Så humöret växlar som tusan här hemma nu ;)

Ja det kan ju vara så också förstås, men även att du har såna besvär också tänkte jag... Det låter inte helt rätt...

Gåstol låter spännande, åtminstone om man har hundar som vi har :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar