Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Jag har äntligen slutat tappa så kopiöst med hår nu, men har typ kala fläckar i tinningarna. S är 7,5 månad nu. Över går det och håret växer ju ut igen, men det tar ju ett tag och kan se lustigt ut under tiden... Jag klippte mig kortare sist för att det inte skulle kännas så tunt jämfört med innan.

7,5 månad :eek: då har jag 2 månader kvar...
Känns som om mitt hår kommer kortas en del i varje fall... Suck..

Vad SKÖNT! Jag har väldigt långt hår, (ner till rumpan) och vanligen tjockt hår, så när jag slutade tappa hår under grav blev håret jätte tjockt!! Sedan var det helt hopplöst när jag började tappa, eftersom hårstråna var så himla långa så blev det ju så sjukt mycket hår överallt! Både jag och Olle var helt galna på det tillslut. Men det slutade rasa så mycket i samma veva som jag slutade amma..

Senast ändrad:

Mitt hår har alldeles nyligen slutat fälla - äntligen! :D fällde som du, helt galet mycket men nu fäller jag normalt igen :)

Mitt hår har alldeles nyligen slutat fälla - äntligen! :D fällde som du, helt galet mycket men nu fäller jag normalt igen :)
Ha! Du fick ju till och med barn efter mig. Då kanske det finns hopp om att jag också slutar fälla snart :bump: :banana: :bump:

Håret får vara kvar ett tag till, vill helst inte klippa av det om jag inte måste :)

Men jösses, jag BÖRJADE fälla för 2 månader sedan. Fortfarande en gåta hur det kan hamna långa hår i maten trots att det är uppsatt... :yuck: tur man inte driver resturang!

Vad SKÖNT! Jag har väldigt långt hår, (ner till rumpan) och vanligen tjockt hår, så när jag slutade tappa hår under grav blev håret jätte tjockt!! Sedan var det helt hopplöst när jag började tappa, eftersom hårstråna var så himla långa så blev det ju så sjukt mycket hår överallt! Både jag och Olle var helt galna på det tillslut. Men det slutade rasa så mycket i samma veva som jag slutade amma..

Jag har samma problem, och har inte slutat fälla än... Däremot börjar det gå bra att få en vanlig hårsnodd hela två varv runt manen igen :)

Kl
Åh, måste bara berätta, tösabit har suttit och klappat händerna (!!) hela kvällen :o stora ungen, hela 6,5 månader. Vad är det som händer? Står inte tiden stilla längre?

Dras fortfarande med magsjuka här. Bara Alva dock. Hade sett fram emot releasefest och restaurang i morgon men det blir det inte. Tusan :( och ärligt talat, trevligare bajsblöjor än såhär har man ju bytt...

Men vad gulligt att klappa händerna :)

Tor har i stället precis lärt sig räcka ut tungan så han har lipat åt oss hela dagen :p Han har under några veckor mycket koncentrerat studerat mig när jag gjort så och till hans förtjusning har han nu lyckats :D

Vilse. Ja du dubbeldagarna kan bara tas ut innan ettårsdagen. Tar man inte ut dem så försvinner de. Mycket dåligt att det är tidsbegränsat tycker jag

Kl

Nu sitter Tor riktigt stadigt tycker jag. Är bara då och då han behöver lite stöd. Dock vill han inte sitta så länge för det är tråkigt och finns massa annat skoj att göra så då vill han iväg och välter omkull för att hoppas att komma dit han vill. Han har också börjat göra försök att sätta sig upp själv.

Han har dessutom blivit helt galen i att bada och vattenkranar med rinnande vatten är det bästa som finns. Man blir numera helt nedstänkt vid badning av allt plaskande :D

Det är hela tiden fullt ös medvetslös. Han är inte stilla många sekunder när han är vaken och allt är spännande och ska undersökas (eller så blir han arg för att han inte får eller kan). Ser med bävan fram mot är han kan förflytta sig själv :nailbiting:

Jag har inte tappat något hår alls. Snarare mindre än vanligt. Men har istället blivit känslig i hårbotten och fått små sårskorpor som jag inte kan sluta pilla på :o

Ha, vad kul att läsa ditt inlägg. Skulle kunnat vara Viktor du beskrev :)
Speciellt det där med vattnet... Han har blivit rent galen med att plaska, så jag satte honom i vasken igår (han bara halkar i baljan). Det lär jag inte göra om :eek: (jo, det lär jag, men inte utan att plocka undan saker först). Det rann vatten från mitt ansikte, det rann vatten på fönstret, golvet var dyngsurt, bänken var full av vatten så det rann över kanterna :rofl:
Men han hade väldigt kul ;)

*kl*

T fick ett raseriutbrott igår när hon inte fick måla med tuschpennor... O_o

Hur ska det här sluta? Jag satt på golvet och målade med storebror och lekte med henne med andra handen. Tog bort henne från pennorna fyra gånger och erbjöd babyleksaker istället och till slut vrålade hon av frustration...

Det där lipandet höll tös på med när hon var någon månad eller två. Det slutade när vi slutade, tack och lov. Jag var helt övertygad om att vi hade skadat henne för livet och det var nåt allvarligt fel för hon lipade bannemig så fort man tittade på henne! :eek: :rofl:

Handklappning har vi övat länge på men jag trodde inte att hon skulle träffa händerna själv än.

Här är en till som plaskar ner hela badrummet när det badas... :) nu mer står badkaret i duschen med dörrarna till duschkabinen så stängda det bara går för att minimera sölet...det lyckas väl så där bra måste jag erkänna. Tur vi har golvvärme, det torkar upp fort :)

Hon har börjat stäcka sig efter mig eller sambon också, och visar väldigt tydligt till vem eller vart hon vill. Jätteroligt, speciellt som pappa nu är väldigt poppis efter en lång tids mammighet.

Vilse. Ja du dubbeldagarna kan bara tas ut innan ettårsdagen. Tar man inte ut dem så försvinner de. Mycket dåligt att det är tidsbegränsat tycker jag

Sanning med modifikation, saxat från försäkringskassan "Föräldrarna kan som mest ta ut 30 dubbeldagar. Kom ihåg att dubbeldagarna inte ger några extra föräldrapenningdagar. Det innebär att om ni båda är hemma så kommer ni ta ut 2 dagar, en för varje förälder. Efter att barnet har fyllt ett år kan bara en förälder i taget ta ut föräldrapenning."

Det enda dom försvinner är alltså möjligheten att ta ut FP för samma barn samtidigt, inga dagar försvinner om det inte utnyttjas.

DS, vad trist att ni fortfarande har magkör hos er :( men vad mysigt med handklappningen!

Ja precis. Jag orkade inte skriva hela förklaringen. Tur att du gjorde det så ingen behöver missförstå :) . Tycker ändå det är dåligt att det är tidsbegränsat

Kl på mig själv. Helt klart ett utvecklingssprång här nu... Kotte har börjat vakna på nätterna igen, puh. Sedan några nätter tillbaka så somnar hon som vanligt vid 19:30 men vaknar sen 00-00:30 och 04-04:30. Första gången går det att få henne att somna om efter att hon fått äta, men på morgonen är hon pigg och somnar igen först efter lite lek, gos och mat.

Hon övar på med krypandet och ålar en liten bit innan hon blir arg och försöker krypa istället. Hon har börjat komma på att det går bättre att använda knäna att stå på än fötterna, det har blivit några nosplanteringar på filten innan hon kom på det :)

Det går ju så fort! Jag hade inte räknat med att hon skulle ta sig nånstans än! Jag kommer nog ha fullt upp när sambon åker bort igen om en månad :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2