Vårföräldrar 2013! #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #6

Grattis till dop och tänder :)

Kl

Väldigt vad det går trögt här. Vart har alla tagit vägen :confused:

Och är det inte väldigt länge sedan zewz skrev något?

Spännande med bissingar! Gick dopet bra?

Kl
Har varit på födelsedagsfirande med sambons familj och tagit generationsbild. Det är ju roligt att ha sen med tanke på att det är 5 generationer i livet nu på 2 sidor. Ja, jag fick ju inte vara med såklart men i min familj har vi också 5 generationer men den 4:e saknas tyvärr.

Ja, vet inte hur bilden blev då det, trots sambons tjat, skulle väntas med bilden och detta trots att tös var både hungrig och trött så tårarna sprutar på lilltös på bilderna medan jag i halvpanik försöker göra en flaska åt henne mellan deras "kom hit och ställ dig här så kanske hon blir gladare" :grin: men men, bilden är tagen så nu finns den i alla fall.

Jag har haft fullt upp med att försöka roa Ylva om dagarna :)
Hon har varit grymt svårflörtad ett tag nu. :cool:

Två tänder är på gång och det är "vampyrtänderna" verkar det som. Ska inte de i mitten uppe och nere komma först? :confused:

Kl

Dopet gick över förväntan, hon blev överlycklig när vattnet hälldes upp och trodde hon skulle bada, lilla trollet :) Bara glada miner och tok-charmad prägel som inte kunde låta bli att klappa henne på kinden ett par gånger :)

Så förvånad jag blev av att känna de små tänderna (framtänderna i underkäken är det som har kommit upp)! Hon har varit så glad den sista tiden så jag trodde verkligen inte de var på gång. Nu i dag och i kväll har hon varit lite kinkig dock, men det kan även ha att göra med allt som hänt i helgen och att min pappa och bror har varit här hela helgen.

Har läst ikapp en sida eller två också men får svara vidare senare.

Lite ikapp-skrivning...

DS - hoppas det fortfarande går bra med Alvas mage. Ang huvudformen så håller jag med om att det ju inte är nån ide med operation så länge det bara är kosmetiskt och ser fint ut ändå. Kotte hade en stor knöl på huvudet när hon föddes, av att ha legat fixerad så länge och även efter förlossningen (att det tog totalstopp på slutet). Den skulle växa bort, men blev istället förbenad och kommer finnas kvar. Vi vet ju att den finns och den känns tydligt, men nu när hon börjar få lite mer hår och har större huvud så syns den inte lika tydligt. Den ryms inne i min kupade hand.

Majola - jösses vilken resa, bra gjort av dig och barnen! :bow:

Jag undrar också lite över zewz... Över en månad sen hon skrev nåt nu... Och så är det fler som har fallit bort väl?

Jo men lite så känner ju jag med. Om hon skulle störas av det när hon blir äldre får hon väl göra nåt åt saken då. Kanske kan bli svårt med ridhjälmar om det inte rättar till sig men hon kanske inte ens vill hålla på med hästar ;p nu har ju inte min tös något hår att snacka om än så vjag vet ännu inte hur det kommer att se ut.

Zews följer jag lite på fb. Hon länkar då och då till sin blogg. Kan kanske skicka ett meddelande och be henne titta in här en snabbis :)

Min stora son, idag 2,5 år hade också väldigt missformat huvud när han föddes och låg bara på ena sidan så han var väldigt platt på den sidan. Idag syns det inte alls och det är inga problem med hjälmar till honom. Det enda jag hört från läkare och BVC-sköterska om den saken är att det brukar lösa sig utan problem.

Hennes benplattor har ju börjat växa ihop, det är det som är "problemet" men det får vara så. Finns ju hjälmar för olika former :)

Vad gulligt att hon ville bada på dopet :D

Kl
Burr vilket kallt, grått, blött och ruggigt väder det är idag. Vill helst stanna inne under filten i soffan.

Men idag har vi äntligen lyckats ta oss till öppna förskolan. Fast det var fortfarande svårt att hinna iväg på morgonen trotts att vi båda är hemma nu.

Jag tyckte det var väldigt tråkigt. Och så "måste" man sjunga och dansa :o . Men Tor tyckte det var spännande. Lite avvaktande men nyfiken och så hittade han massa skojsiga leksaker ;) . Själv är jag livrädd för alla basilusker han kan få när han leker och smakar på alla grejer. Jag är nog lite neo skadad och vill helst sprita av allt innan Tor ska leka men det går ju inte. Hoppas han bara inte blir allvarligt sjuk. Verkar inte helt ovanligt bland prematurerna att de kan få riktigt jobbigt vid förkylning. Tor har ju inte varit sjuk ännu så vet inte hur tålig han är.

Lite roligt. När vi åkte dit upptäckte jag att Tor hade massa gröt fasttorkat i ansiktet efter frukosten. Försökte få bort det mesta i bilen. När vi kom dit var det flertalet småttingar som också hade gröt kvar :p . Det är inte det lättaste att få bort har jag märkt.

Gjorde gipsavgjutning av hand och fot också. Ska bli intressant att jämföra med hans lilla fotavtryck som nyfödd

Här har vi också varit en sväng på öppna förskolan. De hade en fotograf där så vi har tagit bilder som jag trooor blev supersöta. Hon klistrade på sockersöta leendet i alla fall. Jag har också hajat till med leksakerna men bestämt mig för att inte oroa mig. Jag kan inte skydda henne hur länge som helst och jag fick höra på bvc att 2 förkylningar i månaden de första två åren är normalt för under den tiden betar de ju av många vanliga virus. Det är väl ungefär var 3:e-var 4:e vecka hon snorar här. Även jag får små slängar av lite slem i halsen och lättare snuva.

Sjunga och dansa måste vi också göra om vi är med på sångstunden men Alva älskar ju sångstunden, särskilt danserna när man skickar upp henne i luften ;)

Hur har det gått med ponnyn förresten?

Senast ändrad:

Jag tänker inte ens försöka läsa in mig men,.. ;)

Vad kul med dop Lew! Är det nån mer som ska/har? Vi ska men det har inte blivit av än pga. att jag varit så sjuk, planerar lite löst till våren...

Jag gillade inte heller öppna förskolan.. med dottern, med sonen har jag inte provat. :-p
haha, alltså grötrester är en klassiker. Sen blir det matrester..eller snoor.. :o. säger till dottern då och då under dan att jag måste torka av henne så hon inte ska se vanvårdad ut...:angel:

Det där med akta-bakterier släppte jag helt när Ludd kom nu...dottern har ju varit och är på förskolan= smitthärdarnas smitthärd... ändå har vi *peppar-peppar* varit friska från både snuvor, feber och magsjuka....

I helgen var vi och hälsade på en familj som vi bor grannar med, Vi har barn i samma åldrar så det var lite extra kul. :) Känns skönt att kunna knyta lite nya kontakter, vi flyttade ju hit för över ett år sen men det har ju varit som det varit ...

Ludd växer så det knakar fortfarande, vräker i sig mat och låter exakt hela tiden. Han är aldrig, aldrig tyst. ;) <3 springer i gåstolenm drar syrran i håret och jaa... är underbar. Enligt maken är han ganska stökig på nätterna, vill äta 2-3 ggr en del nätter.

Jag mår också jättebra, psykiskt, rätt diagnos på mina besvär och bra medecin har gjort underverk... är fortfarande halvtidsssjukad, har börjat finna mig i det, även om det känns pinsamt att inte klara av att ta hand om barnen.... men det går bättre och bättre...

Det går (helt otrligt (!!!)) riktigt bra med fogarna också, jag tränar yoga 2 ggr/vecka, promenerar 3-4 km/dag och har varit på gymmet med sjukgymnast.
Äter sällan smärtstillande nu....
Jag tror dock att mitt bäcken är snett, och på måndag har jag fått en tid hos en naprapat som ev. kan hjälpa mig att rätta till det.

så najs att höra att du mår så bra i både kropp och själ! och att allt är bra med barnen såklart.

jag har inte mycket tid att skriva, har flera inredningsprojekt som jag pysslar med mellan varven.

Solvind ja hela kyrkan (inte mer än 10-15 pers iofs men ändå) fnissade åt henne när hon ville bada i dopfunten :) Prästen hann precis få undan henne innan hon började plaska.

Ang öppna har jag inte varit där på länge, ska försöka ta mig dit snart men jag har alltid nåt annat inbokat på måndagar... Jag gissar att det är samma sak här, att man ska sjunga och dansa om man är med på sångstunden.

Klockan och visslan - kul att höra från er med :)

Kl
Vaccination i dag och det gick över förväntan, nästan inget gråt alls. Däremot har hon knappt vuxit nåt tycker jag... Läkare och BVC-tant var dock nöjda med henne så det ska väl inte vara nån fara. 7395 g och 65,5 cm nu (300g och 1,5 cm sedan förra kollen en månad sedan)

Kurvorna börjar ju plana efter ett tag så det är säkert bra :)

Kl
Sitter i soffan hos mamma som bevisligen åkt på magsjuka nu. Kanske dags att åka hem känner jag :o vi är inte redo för ny sväng med magsjuka här! :yuck:

Hon väger åtminstone mer än vad Tor gör (han är dessutom lite längre) fastän hon är flera månader yngre så det är knappast någon fara ;)

KL

Kul att ni pladdrar på!
Här tuffar allt på. Tova växer och allt. Gammelponnyn är borta, det var tufft. Allt med hästar känns rätt meningslöst men jag går ändå upp och mockar och sköter det jag ska med nordsvensken, som bor hos grannen.
Fortfarande gipsad, en månad till. Får numera akupunktur för min rygg. Kan inte sitta, ligga eller något några längre stunder.
EEG för Tova på måndag. Som jag skrev om sist jag skrev något här. Kan erkänna att jag tappade sugen på buke då när man inte fick någon respons på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 637
Senast: Inte_Ung
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar