Sv: Vårföräldrar 2013! #6
Oj vad ni har skrivit! Nämner namnen på de jag minns skrivit vad
Zews: här är en till som missat den där undersökningen men det om ögonen kom jag på nu att du skrev om. Hoppas att det inte är något och OM det är något att det inte är någon större fara och att det växer bort. Alva sover väl ganska bra tycker jag. Hon somnar när jag går och lägger mig vid 21, sen vaknar hon väl någon gång på natten, oftare runt morgonen. Dock kommer hon bara till bök-stadiet. Tror inte att hon vaknar helt men hon buffar lite och börjar snutta lite. Jag vaknar ofta mer då det från andra booben börjar rinna så jag i panik letar efter min handduk att stoppa flödet med. Har försökt det där med handleden som visslan nämnt så många gånger utan resultat. Det rinner över ändå
Undrar också hur du får Tova att sitta snällt och inte dra i pälsen. Alva klänger och krälar efter allt som är lurvigt och rör sig. Fångade henne på bild när hon undersöker mammas ena schäfer. Tur hon är snäll, den hunden. Folk har missat att hon ligger i en hög på golvet på tunnelbanan och både sparkat på nosen och trampat på svansen och det värsta hon gör är att titta på dem
otroligt snäll hund! Vi brukar faktiskt kalla henne för Hobbe
egentliga namnet är Zorba.
Solvind: skönt att ponnyn mår bättre!
känner igen det där med motorn när ponny ska göra sig av med så mycket energi det går på kort tid
Lew (?): jag gick ner till Ica för att köpa en pipmugg med handtag. Glömde av handtagen i pipmuggsdjungeln och kom hem med en liten spillfri mugg med rött lock. Kan den ha varit från nåt som heter esska? Essa? Jag vet inte, nåt sånt. Den är super, förutom det med handtagen som saknas. Den pallar att åka i golvet, har hård pip dock så den var lite krånglig innan tös lärde sig.
Angående att vara hemma (vilse?): jag trivs ganska bra hemma nu, äntligen. Jag höll på att bli knäpp i huvudet i somras som ni väl vet men nu är det inte så illa. Alva är i en bra ålder (nåja, hon är ibland väldigt påfrestande när hon krälar runt och drar i allt så jag är helt slut på kvällarna men det beror väl mest på att jag inte tagit tag i att barnsäkra ordentligt så jag måste passa henne) men det händer ju saker hela tiden och hon utvecklas mycket. Det blir många turer till öppna förskolan för att hålla henne stimulerad utan att själv förbruka för mycket energi
man somnar gott i alla fall!
Jag börjar jobba i januari men sambon vill ju inte vara hemma så länge så han är hemma fram till sista maj innan han börjar jobba igen. Efter att ha räknat dagar en stund konstaterade jag att vi kan ha henne hemma till nästa nyår utan problem så hon börjar väl skolas in på dagis/dagmamma till vårterminen 2015. Ska bli skönt att hon är hemma så länge ändå.
Majola: angående jul har vi ingen aning. Jag blir galen här
vi ska på julmiddag hos sambons mormor några dagar innan jul så det inte är "deras" jul. Då jag inte firat jul med min mamma förra året varken före eller efter jul vill jag ju vara där. Samtidigt är det sambons pappa-jul. Alltså, det ser ut såhär: ojämna år=pappa-jul och jämna år=mormor-jul (med hans mamma etc). Ska man följa det får jag ju aldrig fira med min mamma. Därför har vi pratat om lite löst om vi slår ihop hans pappa-jul och min mamma-jul på nåt vis men det är ju lite syskon och sånt som ska med också. Jäkla bök. Ett tag var han inne på att strunta i mormoderns jular också men han kan ju inte bestämma nåt. Pappan vet om vår fundering men har inte gett svar vilket brukar betyda nej tror jag. Så, ärligt talat har jag ingen koll. Kanske ska ta det samtalet när han kommer hem
Kl
Åh vilken dag, vad massa med grejer som stressat mig!
Ända sedan vi köpte bostadsrätt har jag tjatat om att vi MÅSTE skriva något så jag inte står totalt i skiten om han dör. Han verkar inte bekymrad men jag är enormt stressad då jag vet hur jävligt det är om en av de vuxna i familjen dör. Det sista jag vill tänka på är pengar i såna lägen. Idag har jag kollat upp att vi kan testamentera bort max 50% av våra tillgångar till varandra. Resten blir till tösabit. Sambon vägrar gifta sig vilket jag tycker vore enklast men nä, inte det. Till slut kom vi väl fram till att han ska teckna en livförsäkring som täcker den där 1/4 av boendet och så ska vi skriva testamente på det som går. Antagligen ska väl jag också teckna livförsäkring för motsvarande belopp.
Fick med mig 20 kg lammkött hem så nu ligger det en bog i kylen som ska bli middag idag (och förmodligen några dagar framåt...). Hade väl räknat med att sambons pappa skulle komma och äta också då han hade "lite" problem med att lista ut vad han skulle göra med lammet han fick förra året. Så går det när man inte märker upp bitarna när jag förklarade vad allt var men det vann han ju på, nu bjuder vi in honom att smaka när vi (jag) lagat det åt honom i stället
Men sambon ringde och bjöd in honom till söndagsmiddag i stället så då blir det till att ta fram en bit till söndag också. Lyxproblem men vad tusan, jag kommer att få leva på lamm i en f-ing vecka här! ;/ lär ju kräkas på det sen.