Sv: Vårföräldrar 2013! #6
Ärs, det är då du puttar ut henne utanför dörren före, så hittar hon en spännande pinne att leka med tills du kommer ut
Solvind, i ärlighetensnamn.. nu kommer du tycka att jag är helt dum i huvudet, och det är jag.. men... jag drev bara när jag skrev att vi använde tygblöjor. Det är liksom så långt ifrån vad jag någonsin skulle göra, jag får liksom inte vår vanliga tvätt tvättad för att jag är för lat, och då dra på mig ytterligare med tygblöjor... näe.. Alltså, det är klart att det inte var roligt för någon annan en mig.. och jo, ytterligare en som var med på tramset, men jag hade iaf väldigt roligt haha
Och på allvar, jag skrev att jag köpte mina beggade på blocket... gör folk ens så? Köper beggade blöjor? really?!
fö, ang bitar. Barnen är mycket duktigare på att hantera bitar än man tror. En kompis till mig har tvingats köra nån metod, vad den nu heter, där man kör på bitar från första början. Hennes son tar nämligen inte skeden. Hon kokar motötter, paprika stavar, avlånga köttbullar (lättare att få tag i med tanden innan de kan pinsettgrepp) broccoli osv. Det viktiga är bara att de alltid sitter upprätt och still när de äter. OM de börjar få kväljningar kan man vara lugn för deras kräkreflexer sitter mycket längre fram än våra så har de kväljningar så är de ändå inte i halsen sas. Sedan ska man heller aldrig försöka plocka ut något ur munnen på dem, för då finns risken att man petar ner det i halsen på dem. Sedan om de mot förmodan verkligen sätter i halsen, så fixar dom det allt som oftast själva genom att bara hosta upp det. Klart det är obehagligt i början, men det är en vanesak, för oss som föräldrar att inte bli hysteriska. Det gick jätte snabbt för Olivia att vänja sig vid stora bitar. Visst får hon in stora bitar ibland, men det får hon av de där rånen som "alla" ger till sina barn också.
Jag panerade fisk och gav henne, det var super poppis! Jätte skönt också eftersom hon kunde äta helt själv! Jag fyllde bara på efteråt med lite efterrätt så jag visste att hon fått i sig nog.
Alltså, det jag vill komma till, är att du kan ge hur mycket olika saker som helst. Ångkokta grönsaker, bananbitar, apelsin, potatis, osv osv osv. Det kommer gå jätte bra! Lovar! (nä olivia har inga tänder, de går bra ändå!)