Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jag har fått ont i fötterna, först bara när jag hade gått mycket och då bara under fötterna. Men nu har jag ont hela tiden på sidan på ena foten, det är knappt jag kan gå:( Nu sitter jag med fötterna i fotbad och hoppas på att det hjälper... Äter även lite påskgodis:angel: Antar att fotproblemen kommer av att min fötter inte är vana vid min vikt, som bara stiger och stiger. Känner mig som en strandad val. Blir lika glad varje gång när någon säger att: du är så smidig och du har ju bara mage:) Smidig är jag verkligen och benen känns som timmerstockar! Vet inte om det är vatten eller om jag bara är fet.

Är det någon som har druckit hallonbladsthe under graviditeten? Jag har köpt hem men inte testat än. Tror inte att förlossningen ska starta av det men det kanske kan hjälpa läkningen. Eller så är det bara vanligt the, har dock lovat mannen att inte testa förrän han kommer hem från sin skidresa nästa helg:)

Mish: underbar bild!

Senast ändrad:

*kl
Liten snabb uppdatering. Är hemma med dottern sen igår. Allt går bra med henne och hon är helt underbar!
Sonen, sambon och jag är alla dunderförkylda.. Jag är sämst just nu med lätt feber.
Sonen gillar sin syster men är i en helt galet jobbig trots och det blev knappast lugnare nu. :grin:

Skrev en förlossningsberättelse men allt raderades.... Hur som så strulade allt. Allt från igångsättning, att få vattnet att gå, att sätta elektron i huvudet på bebis, att sätta eda osv.
Smärtan blev outhärdlig under krystningarna och jag fick en chock som satt i några timmar efteråt. Hade våldsamma skakningar och fick inte vara ensam. När jag duschade så fick dom hålla vakt på mej.
Barnmorskan kom dagen efter för att reda ut lite frågor och tankar. Hon mådde jättedåligt över min förlossning och allt strul. Vi ska på återträff med henne och eventuellt en läkare för ytterligare uppföljning. Det hela va så traumatiskt så jag kan med stor säkerhet säga att det inte kommer bli fler förlossningar för mej..
Det är väl det som dom vill prata om tänker jag.

Sonens förlossning va tuff men den minns jag som bra. Det här vart en ren mardröm.

Men det känns ändå som att det är ok. Vi har ju varit lite inne på att nöja oss med två barn....

Men usch vad jobbigt det låter! Hoppas ni får bra hjälp att bearbeta allt som hände. Skönt att det är över iaf och att bebisen mår bra:) Synd att resten av familjen är förkyld bara, krya på er!

Jag köpte hallonbladsthe och skulle börja dricka v.35+0, jag han dricka i 4 dagar innan vattnet gick och lill killen kom ;)

Men har fortsatt dricka nu också då de kan hjälpa läkning och ammnings, har inte så mycket avslag och mycket mjölk så vem vet det kanske fungerar?

Jag har inte varit skrivande aktiv, men läst väldigt mycket och följt er alla. Stort grattis till er som redan fått era små underverk.

Vår "lilla" kille kom den 14 mars efter ett planerat kejsarsnitt som var snittet from hell. Tror dom stack mig drygt 10 gånger i ryggen, fick lustgas och så provade dom sticka mig liggande. Två olika narkosläkare. När dom efter många om och men började skära så kände jag hur skinnet sprättades upp. När dom började slita och dra skrek jag rätt ut och då hör jag dom säga "vi söver, pappa får gå ut, det kan se obehagligt ut" Vaknar efter 2 timmar och fattar egentligen inte vad som hänt.

Den 16 mars är vi på BB:s övertalning på väg hem, vi skulle bara göra ett ul på hjärtat eftersom de hört ett blåsljud på tors kväll. Allt var packat och klart för hemfärd. Men icke, vi blev kvar på neonatalavd. för hjärtfelet var så "allvarligt" så de vågade inte skicka hem oss. :mad:2 jävligt jobbiga veckor med en bergochdalbana som jag inte önskar min värsta fiende. Det pratades om operation i Göteborg, medicinering med en del bieffekter till att han sedan blev i princip friskförklarad:banana: glädje och sorg, hopp och förtvivlan.

Vi har dessutom 2 hästar, 2 hundar och 2 katter här hemma och för att inte tala om storasyster som inte fick den bästa starten med sin efterlängtade lillebror:(

Nu är vi utskrivna och hemma, försöker få till en vardag tillsammans med vår nya "flockmedlem" Fattar inte att vi hamnade på barn 4 igen..... min förra grav var ju inte heller normal. SUCK! Nu blir det inga fler barn här iallafall

Återigen grattis till alla nya små tillskott i familjerna.
Kram

Jag har oxå jätteont i fötterna, min BM sa att det är nog bindväven i fötterna som luckras upp pga relaxinet i kroppen, plus att vikten gör väl sitt till. Jag går upp 1 kg/dag nu, antar att det är blodtrycket som gör det, samlar på mig mkt vätska. 19 dgr kvar nu till BF

Här går det ganska bra med, vi är hemma sedan i tisdags och var på återbesök itorsdags men blev inte utskrivna då liten hade gått ner lite istället för upp, så det blev tilläggsmatning med extra mjölk och nytt återbesök idag, hoppas det visar uppåt :)
Så det innebar extra pumpning för mig då min mjölkproduktion verkat gått ner något extremt sedan vi kom hem och jag slöt att pumpa, sakta men säkert ökar det dock även om det är sååååå segt att behöva pumpa efter varje amning så är det ju värt det.
Annars är han väldigt snäll precis som dottern var, äter och sover, men har ett himla humör när han är hungrig ;)
Just nu ligger han och sover i soffan brevid mig medans sambon och dottern dammsugar golvet och andra soffan precis brevid :D
Vi har oxå införskaffat en trikåsjal och det är ju både mysigt och praktiskt. Har även en ergokopia sele som vi hade till dottern och hon kan ännu tycka det är kul att åka i den på pappas rygg :) praktiskt, man vet ju vart man har dom då ;)

En liten bild på en stolt storasyster som hjälper till att tilläggsmata sin lillebror...
DSC_0745.png

Btw... Skriver från mobilen så det blir väldigt krångligt att lägga in bild. Men jag har en hemsida/blogg där det finns bilder, så kika in där om ni vill.:)
Namnlos.tk

lady_mike
Det här vart en ren mardröm
.

Usch. Stackare. Hoppas att det ändock är bra med er. Jag tänker tillbaka på sonens födelse som en mardröm, inget gick som det skulle och alla problem efteråt önskar jag ingen. Jag blev dock inte erbjuden samtal efter, är det olika från sjukhus till sjukhus eller "ska" det vara så? Vore intressant att veta.

Mish: drack du lösthe eller på påse? Det gick ju fort för dig iaf:) Jag fick en inflammation på livmodern efter förlossningen förra gången som jag hoppas jag slipper den här gången.

lanzo: då är jag inte ensam om problemet. Kommer ihåg att jag hade ont förra gången men bara att jag hade det efter förlossningen. Måånga promenader med vagnen med ganska dåliga skor hjälpte säkert inte.

vix: grattis!:bump: Och välkommen till tråden!

Western_Ivy: vilken fin bild! Pyttebebis och en liten storasyster:love:

Jag letade också utan att hitta, till slut beställde jag på nätet. Men det borde ju finnas i tebutiker.

Är ett te från clipper, hon i butiken hade ingen aning om vad hallonbladste var utan jag hade turen att hitta själv bland te sorterna.

Själv ligger man nu i feber och är öm i ena bröstet, mjölkstockning?
Duschar varmt, masserar och försöker amma och pumpa, hoppas det går över!

Låter som mjölkstockning:( Hoppas det inte blir värre, för det gör ont!

Jag hade det en gång, det är bara att pumpa, amma och hålla varmt. Är bröstet hårt?
Tror det är så att man ska försöka få bebisens underläpp på det stället det är hårt eller något liknande. Kan ju ha helt fel, det var ju ett tag sen... Läste även att vitkåls omslag ska hjälpa.

Vet att jag kände av det en gång till men då kände jag igen symptomen och kunde motverka det, hoppas du lyckas med det!

Jag har också Clipper te, heter hallonbladste. Borde vara samma, så då kanske det fungerar:)

kl

Jag har lite svårt att vänja mig vid den här bundna livsstilen.
Troll har lite svårt att vara själv. Somnar hon på bröstet efter amning är man förpassad att sitta där tills hon vaknat. Skulle man lägga henne i korgen så vaknar hon nästan alltid och blir missnöjd.
Tänkte prova sjalen igen, men nää, idag dög det inte av någon anledning...
Såå.. det enda vettiga jag lyckats utföra i hushållet idag är att plocka ur diskmaskinen... sen vaknade hon.

Iofs får jag vara glad över de en och en halv timme jag fick med hästarna när hon sov hos sambo. Men det är svårt att vara så bunden, det tar nog tid att vänja sig vid det här nya livet...

Sådär, färdiggnällt över livet som förälder.
Det är inte bara jobbigt och frustrerande, jag tycker om min lilla flicka. Älskar att snusa henne i håret och att se alla grimaser hon har för sig :)
Snart får vi nog ordning på rutinerna och ordning på livet igen .

*kl

Hej alla! Här börjar livet ta form. Jag har börjat släppa förlossningen. Jag tror det hade varit värre om vi varit överens om fler barn men två är helt okej och känns helt rätt. Jag behöver inte gå igenom det igen..;)

Förkylningen börjar släppa taget om familjen. Min onda hals som jag lidit av sen november börjar oxå släppa greppet.. ÄNTLIGEN:bump:

Dottern sover väldigt mycket så jag har inte lidit av sömnbrist förutom idag. Sambo och sonen ligger och snarkar ikapp så jag gav upp. Dottern sover i soffan intill mej och jag kikar på tv. Tänker gå upp senare när dom vaknat.
Sonen har börjat acceptera vårt nya liv och säger att han gillar sin syster. Pussar och gosar med henne hela tiden.. Han tillåter andra att gosa med henne men skojar dom om att ta med henne hem säger han bestämt NEJ. Det är hans bebis:D

Amningen går bra. Lite trögt i början och ömma boobs men det får man ju räkna med. Bröstmjölken utsmetad och lufttorkning har gjort susen.

Mish Låter inte kul med mjölkstockning. Mitt tips är ris/värmepåse mellan amningarna. Jag trodde jag höll på att få problem men det släppte efter just massage, pump och rispåse. Jag sov med den hela natten. Sambo och jag turades om att värma på den då och då..

DarkInNight Hoppas du kommer in i rutiner snart. Det är lite bökigt att komma ifrån under amningstiden. Oftast är det mamma som gäller då. Kämpa på med sjalen och att lägga henne i vaggan. Dom brukar vänja sej.

Skönt att ni mår bättre! Hoppas verkligen du kan glömma allt jobbigt som har hänt, och skönt att du slipper göra det igen:)

Hur stor var den lilla när hon kom ut? Härligt att det fungerar bra med storebror. Det känns verkligen som det är din tur att må bra och ha det lite lätt ett tag:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 005
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 197
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar