Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Skönt att han sov så bra! Hoppas det fortsätter så.

Jag tyckte att Sempers magdroppar var bättre än Minifom till min son, tror att vi använde båda ett tag.

Angående att byta i bilen, när min son var bebis och vi var på väg till fjällen så bajsade han ju såklart när vi lämnat civilisationen. Vi fick stanna på vägen och göra plats bland allt bagage och ta av kläderna i minusgrader! Jag höll på att frysa ihjäl med alla kläder på men bebis var superglad:)

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - 23 mars- pojke f.21/3, 3610g 52cm

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april - pojke f.16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj
Chloé - 4 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.

Tio,tio, tio

Grattis :D

Kl

Vecko besök på BVC idag, Milliam hade ökat fint i vikt och väger nu vid 3v 3180g och var 49cm lång.

Tiden har gått så fort, 3veckor redan, känns konstigt då jag egentligen har bf den 15/4 så alltså nästa helg. Misstänker att dessa veckor hade gått jätte långsamt och jag fortfarande varit gravid ;)

GRATTIS!!! Äntligen!!! :bump:

Åh vad glad jag är för er skull, mys ordentligt med lillan! :love:

Hoppas du mår ok? Kram på dig!

*knapplånar mig själv*

Long time no see! Jag har varit gräsänka i 5 dagar förra veckan, det var en intressant upplevelse med en 3-åring och en spädis...:D men det gick fint, jag var bara väldigt trött när mannen väl kom hem.

Jag är själv med dem mycket i veckorna för mannen kommer hem sent om kvällarna, och det är inte alls särskilt tröttande, men att inte kunna vara ensam en endaste liten stund när han var borta tog på krafterna - det är bara att inse att jag har stort behov av egentid, om så bara en liten stund :p

Som kompensation till hans bortavaro så har vi nu köpt en häst till istället, haha! Eller ja, det är min, mannen är inte hästintresserad, men har man gemensam ekonomi så ;)

Skämt och sido så har det naturligtvis inget med hans bortavaro att göra egentligen. Planen är att modifiera om lite i hästeriet, och sälja de två jag har nu (egna uppfödningar, unga unghästar) och behålla den här nya (som är ett syskon till de två jag har nu och är en aning äldre unghäst - snurrigt va ;) ).

Lillebror växer och frodas och fyllde 6 veckor igår! Han svarsler ännu inte, våra barn är uppenbart inte så tidiga med det. Storebror väntade 8 veckor! Men så sover de så mycket, så det kanske beror på det :D Lillebror sover fortfarande sisådär 18h per dygn, precis som storebror gjorde.

Han har lite gaser i magen och får Sempers magdroppar men jag märker ingen större skillnad. Dock är han inte ledsen av gaserna, men krampar och kämpar med att få ut dem, det börjar dock bli lite bättre. I övrigt är han väldigt nöjd, glad och go :love:

Han börjar bli en riktig michellinbebis!! Det blev aldrig storebror.
Lillebror vägde i förra veckan, 5v gammal, 5240 gram och hade ökat 410gram på en vecka (!). Viktkurvan pekar spikrakt uppåt :p Han var 57,5cm lång. Stor kille!

Han får hänga med på alla upptåg storebror och jag hittar på om dagarna och tar allt med ro - skönt! Storebror verkar nu ha glömt hur det var innan lillebror kom till världen och räknar in lillebror i alla lekar etc. Omställningen från ett till två barn har gått så långt mycket enklare än vi trott! Underbart!!

Lillen sover exakt som Qbabys bebis i intervall :) och äter så gott som i sömnen och somnar om direkt. Jag har insett att så länge han inte verkar påverkad av blöjan på natten så byter jag bara vid varannan amning då, för att inte väcka honom "för mycket" i onödan. Och byter faktiskt oftast i sängen, för enkelhetens skull (min egen trötthet, jag vaknar för mycket när jag går upp och får svårare att somna om...). Fungerar finfint! Men man får ha lite teknik och så lite plastad frotté nära till hands att lägga under rumpan vid bytet "ut i fall att" bara :D

Just nu sover lillen på min mage i sjalen och stora killen ute på altanen i vagnen och jag äter påskgodis...ooops. Sötsuget har blivit galet mycket större EFTER förlossningen, innan ville jag inte ha något alls...precis som förra gången. Men jag är redan nere på startvikten igen även om kilona är lite omfördelade...hm...så jag tänker att lite godis är inte hela världen :angel:

Gräsänka i 5 dagar and still kicking, jag är impad! Jag är inne på mitt första dygn själv och så här långt fungerar det fint =) Men då har 2-åringen varit på dagis i tre timmar, hundarna varit på agilityträning med ett par kompisar, hästen har blivit motionerad av medryttaren som även har fodrat em och mockat stallet och jag har haft två vänner här på lunch... Så jag tror inte riktigt att det räknas som ett äkta gräsänkedygn?

Grattis till hästen! Intressant modifiering ja =) Hur gammal var då denna unghäst? Inriden?

Och ät godis för tusan - det är ju påsk! Och redan nere på startvikten, wow! Jag gick upp 14 kg och har hälften av det kvar att gå ner. Fast helst skulle jag vilja gå ner till till min idealvikt och det är några kilon till. Men här ska det ätas godis ändå, måste ju stödja den lokala godisbutiken (ligger tvärs över åkern! Farligt..).

kl

Laeikinois - 18 februari - Pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars - Flicka f 17/3, 3455g, 51 cm
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - 23 mars- pojke f.21/3, 3610g 52cm

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april - pojke f.16/3, 2895g, 48cm
Esprit - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj - pojke f.26/3, 51cm & 3375g
Chloé - 4 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.

Oj, det var en väldigt stor liten bebis för att vara så tidig! Hur går det nu? ni hade fått åka hem eller hur var det?

Jo, han var stor :) Lite skönt att han inte valde stanna tiden ut ;)

Vi är hemma sen i tisdags, var på återbesök på neo idag men tyvärr hade han tappat lite i vikt så han är ännu inskriven men vi är hemma.
Ska tillbaka på lördag igen.
Dock gör det inte så mycket att han ännu är inskriven för sålänge han är det får vi båda tillfällig fp(vab) så vi kan spara på föräldradagarna och såeciellt sambons 10dagar :D
Annars hade de inget att säga idag annat än att vi ska ge lite extra mat och inte allt för långt mellan, så nu "göder" vi honom ;) och hoppas på bättre resultat på lördag :)

härligt!

kl
sitter med en flicka som inte vill sova ...

hur sover era bebisar på natten?
hur ofta vill de ha mat?

sömnbristen gör sig påmind med illamående och huvudvärk :crazy:

Här är inget dygn det andra likt känns det som. Ibland är vi uppe hela natten, ibland är vi uppe halva natten, speciellt från klockan 3 och fram till klockan 6:30.

Dock börjar ett mönster utkristalliseras. De kvällar när vi har amningsmaraton på kvällen följs av en lång och skön natt. Har hänt att han sovit från strax efter elva till där mot sex på morgonen. Utan amning däremellan. Men då har han i stort sett ammat från klockan 16 till klockan 23 med bara små sovpauser innan det.

Vi får se hur det blir i natt, han har varit lite övertrött i dag, bara sovit gott i vagnen. Har inte heller ammat så mycket som jag hade velat.

Antal amning per dag är nog allt mellan fem och tio gånger. 20 minuter upp till 1,5 timma. Färre och kortare mål på förmiddagen för att bli allt mer intensiva mot kvällen.

Nu har jag invigt SJALEN :D

Vilken befrielse det är att kunna gå runt i huset och fixa och dona samtidigt som jag inte behöver hålla koll på troll!

Lyckades knyta ihop oss bra redan på första försöket. Troll såg lite förvånad ut i början men sen somnade hon! :banana:

Skönt!
Jag väntar på att prinsen ska gå upp till 3,5kg så vi kan anv. bärselen, än är han för liten men snart så :)

Vi har så tråkigt väder i dag och har insett att det bästa är att mysa ner oss under filten.
523598_10150797723705090_653555089_11912227_485829647_n_197166207.jpg

Sjal is the shit!! :D

Vi har både en sjal och en ergonomisk sele (en Manduca) - oj vad de underlättar livet! Skaffade båda till stora sonen och har inte ångrat det en enda sekund, vi har använt dem massor. Selen använde vi ända till stora sonen blev 1,5-2 år, vid skogspromenader och annat. Den är upp till 20kg så vi skulle fortfarande kunna bära honom men nu vill han inte sen länge.

Jag skall just plantera om lite blommor med lillen i sjalen :D Enda problemet med sjalen är att lillebror sover så djupt och länge att han vaknar och är alldeles attackhungrig, när han väl vaknar ;)

Senast ändrad:

vilka fina bilder alla lägger in.:)

kl...
var på bvc igår och oj vad lillen växer! väger nu 5880g och är 57 cm lång. det märks i kläderna kan jag säga.;)
men nu är någon hungrig så hinner inte skriva mera nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 005
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 197
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden