Sv: Vårföräldrar 2012?
*knapplånar mig själv*
Long time no see! Jag har varit gräsänka i 5 dagar förra veckan, det var en intressant upplevelse med en 3-åring och en spädis...
men det gick fint, jag var bara väldigt trött när mannen väl kom hem.
Jag är själv med dem mycket i veckorna för mannen kommer hem sent om kvällarna, och det är inte alls särskilt tröttande, men att inte kunna vara ensam en endaste liten stund när han var borta tog på krafterna - det är bara att inse att jag har stort behov av egentid, om så bara en liten stund
Som kompensation till hans bortavaro så har vi nu köpt en häst till istället, haha! Eller ja, det är min, mannen är inte hästintresserad, men har man gemensam ekonomi så
Skämt och sido så har det naturligtvis inget med hans bortavaro att göra egentligen. Planen är att modifiera om lite i hästeriet, och sälja de två jag har nu (egna uppfödningar, unga unghästar) och behålla den här nya (som är ett syskon till de två jag har nu och är en aning äldre unghäst - snurrigt va
).
Lillebror växer och frodas och fyllde 6 veckor igår! Han svarsler ännu inte, våra barn är uppenbart inte så tidiga med det. Storebror väntade 8 veckor! Men så sover de så mycket, så det kanske beror på det
Lillebror sover fortfarande sisådär 18h per dygn, precis som storebror gjorde.
Han har lite gaser i magen och får Sempers magdroppar men jag märker ingen större skillnad. Dock är han inte ledsen av gaserna, men krampar och kämpar med att få ut dem, det börjar dock bli lite bättre. I övrigt är han väldigt nöjd, glad och go
Han börjar bli en riktig michellinbebis!! Det blev aldrig storebror.
Lillebror vägde i förra veckan, 5v gammal, 5240 gram och hade ökat 410gram på en vecka (!). Viktkurvan pekar spikrakt uppåt
Han var 57,5cm lång. Stor kille!
Han får hänga med på alla upptåg storebror och jag hittar på om dagarna och tar allt med ro - skönt! Storebror verkar nu ha glömt hur det var innan lillebror kom till världen och räknar in lillebror i alla lekar etc. Omställningen från ett till två barn har gått så långt mycket enklare än vi trott! Underbart!!
Lillen sover exakt som Qbabys bebis i intervall
och äter så gott som i sömnen och somnar om direkt. Jag har insett att så länge han inte verkar påverkad av blöjan på natten så byter jag bara vid varannan amning då, för att inte väcka honom "för mycket" i onödan. Och byter faktiskt oftast i sängen, för enkelhetens skull (min egen trötthet, jag vaknar för mycket när jag går upp och får svårare att somna om...). Fungerar finfint! Men man får ha lite teknik och så lite plastad frotté nära till hands att lägga under rumpan vid bytet "ut i fall att" bara
Just nu sover lillen på min mage i sjalen och stora killen ute på altanen i vagnen och jag äter påskgodis...ooops. Sötsuget har blivit galet mycket större EFTER förlossningen, innan ville jag inte ha något alls...precis som förra gången. Men jag är redan nere på startvikten igen även om kilona är lite omfördelade...hm...så jag tänker att lite godis är inte hela världen