Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Har precis ringt min BM ang ridning. Så nu ska jag åka in på underlivskoll senare idag! :)

Jippie!!! :banana:

Allt såg OK ut och jag kan få börja ÅKA häst :bump:
(dvs ta det väldigt väldigt väldigt lugnt, lyssna på kroppen och använda den rätt).

Men åhh så glad jag är! Imorrn blir det en minitur med skrället!

kl

Jag har lite funderingar...

Hur lång tid brukar det ta innan magen blir normal och inte deg-mjuk?

Om man är sydd, hur lång tid brukar det ta innan det är ihopläkt så man kan börja belasta igen?

Jag förstår att det kan vara väldigt olika mellan individer, men på ett ungefär?! :idea:
Ska ju träffa en BM nästa torsdag för vanlig kontroll på troll, men jag orkar inte vänta :angel:
min mage är normal igen, platt och inte degig. visst är den otränad men allt det "degiga" överflödiga huden är borta, nu återstår bara en otränad mage.:p
jag känner fortfarande att det gör ont där nere, precis så som kethets nedanför beskriver, i nerverna mot klitoris ungefär, känns obehagligt och jag är smått orolig på om/när det återställer sig och sluta göra ont. vill ju ha det problemfritt och inte ha ont när jag belastar, rider, ha sex osv... ha hört så mkt skräckhistorier om kvinnor som har långdragna problem med detta efteråt, och jag vill inte bli en av dem. tycker det räcker med otur för min del.

Jag ska på BM kollen på tisdag så jag hoppas att få svar då om det går att göra något åt! Tror det är nerverna som går till klitoris som gör ont, ingen aning om varför bara. Jag hade nog någon bristning där uppe så det kanske är från det?
Men jag hoppas verkligen att det går att åtgärda eller försvinner av sig själv för det gör ont när jag går och står ibland också

kl...
lägeskoll från mig. jag har bara tillgång till data ibland, så jag läser i tråpden men kan inte svara så ofta för min mobil funkar inte så bra med bukefalos.:p

min kropp har nu börjat återhämta sig bra, lite ont fortfarande men kan röra mig mer eller mindre helt obehindrad nu, så skönt! all ork och energi är tillbaka. det ända som finns kvar är alla jävla bristningar nu. vill börja med ridningen nu snart igen, har fortfarande inte hittat nån stallplats dock. :(

lillen mår toppen, förra onsdagen vägde han 5280g! (när han föddes 25/2 vägde han 4210g 52 cm lång) men även växt några centimeter. han har börjat le tillbaka när vi gör det och "prata" med sina små ljud, så härligt! ska se om jag kanske kan lägga upp nån bild. han är nu en månad och en vecka gammal.:)

No baby yet.....

Men har fått välja dag för igångsättning efter en kontroll idag.

Insåg igår att dom kunde tänka sej att sätta igång mej idag. Vaknade kl 4 och kunde inte somna om alls. Smågrät till och från. Jag som knappt fällt en tår under hela graviditeten.
När jag la mej på sängen för UL så öppnade jag portarna. BM kunde knappt göra sitt jobb pga allt hulkande. Hade en "något" låg mängd fostervatten. Men ingen fara alls.
Hon tyckte så synd om mej så hon skickade in mej på fl för kontroll där. När nästa bm kom så bölade jag än. Kunde knappt tala om hur jag mådde..

Dom hade iaf kunnat tänka sej att sätta igång mej redan idag. Men jag bad om en hinnsvepning en sista gång och chansen att komma igång hemma. Dom blev förvånad men tyckte det va ett klokt beslut med tanke på hur svårt jag hade att komma igång med dropp sist.
Vilken dag jag valt håller jag för mej själv tills vidare. ¨
Fick även göra ett till UL med en läkare innan de skickade hem mej. Dom ville kolla flödet i navelsträngen eftersom vattennivån va låg. Men allt såg prima ut.

Men jag fick en rejäl hinnsvepning:eek:. Det gjorde helt sjukt ont och jag blödde rätt skapligt efteråt..

Efter att en gång lättat på tårarna så har jag inte slutat gråta på hela dagen. Jag gråter aldrig i normala fall så detta känns helskumt. Beslutade att låta sonen följa sin mormor hem i natt så jag får vila mej lite. (och gråta).. För flödet av tårar och hulk tycks aldrig ta slut. Sambo och bror är här hemma och tröstar mej:crazy:

Och jag kommer inte kunna uppdatera så mkt och svara då jag är utan dator..

Senast ändrad:

nät jag var på min sista bm-koll innan förlossningen, den 24 feb och sonen föddes 25, så fick vi bestämma tid för igångsättning. Hade inte kännt av NÅGRA tecken alls i princip men där kl fem på natten/morgonen så kom första värkarna. Så det kanske ge tur att bestämma datum för igångsättning.:)

Din stackars krake lady_mike, jag lider verkligen med dig!! Jag som har haft bara kort tid med besvärliga värkar förstår verkligen inte hur man orkar och står ut med att ha det längre än så (alltså längre än typ en halvtimme..) - hur många dagar har du gått nu egentligen?! Hoppas hinnsvepningen gör sitt eller att igångsättningen annars går bra. Lycka till! Och för jösse namn, bara gråt på du!!

Usch vad jobbigt det låter! Hoppas det sätter igång nu så att bebisen äntligen kommer ut. Håller tummarna!:banana:

Den 1 april kom vår älskade dotter Alma till världen! Efter en lång (2,5 dygn) och smärtsam latensfas tog de hål på hinnorna, och efter det gick det ganska snabbt. Det hela avslutades med en underbar krystfas på 20 min där jag inte brast någonting alls :) Det som var absolut jobbigast var att jag inte sovit på tre dygn innan förlossningen kom igång ordentligt, så jag var helt utmattad redan innan jag kom till sjukhuset. Och jag har fortfarande inte sovit, jag vågar inte somna för att jag är rädd för att något ska hända henne :o Mammahormoner, antar jag!?

Hon är i alla fall världens vackraste lilla flicka, väger 3340 g och är 52 cm lång. Idag åker vi hem från sjukhuset, ser fram emot att komma hem och få en vardag med henne. Speciellt att få amningen att fungera, det tycker jag är hur svårt som helst!

haha skönt att jag inte är ensam. Känns jäkligt fräscht att vakna i en pöl varje morgon ;)

Eleonora: Åh grattis :love:

Grattis till tjejen! tåkigt att latentfasen blev så lång och hoppas att du kan finna lite ro till att sova snart, har hört att man behöver det;)

Usch vad tråkigt att det känns så för dig! Du som kämpat så bra hela graviditeten trots alla krämpor! Både jag och bebis (han sparkar medans jag skriver så jag tolkar det som det;)) i magen skickar lite pepp och hejar på:)

Kl

idag ska vi till BM, är i vecka 39 nu. 13 dagar kvar. Idag är dagen då jag hela graviditeten trott att jag skulle föda men jag tror lille fjant stannar inne lite till;)

Packade BB-väskan igår, svårt att veta vad som ska vara i. googlade och har väl fått med det viktigaste. Tycker det är svårt i och med att jag inte vet hur länge man kommer stanna så jag gjorde som jag alltid gör när jag packar, det som jag tror kommer behövas + en dag till.

En fråga till er som fött, när gick slemproppen? jag väntar på min... måste den "gå" innan? jag har inget tålamod känner jag:grin: Har haft mensvärk i 2 veckor nu så något borde ju hända snart tycker jag!

Jättefina bebisbilder förövrigt:love:

Slemproppen är ett osäkert tecken. Min har gått i omgångar sen v 32. 3 gånger har den varit blodig. Min bästa vän som fött två barn har inte märkt av sin en enda gång.

Eleonora: Grattis :bump::bump: Vad skönt för er att ha fått er lilla:love:

*kl
Tack för alla snälla ord. Jag blev så chockad över att jag kunde gråta sådär. (kan gråta för jag gör det än:crazy:).

Hinnsvepningen tycks inte gjort något alls. Men är nu dunderförkyld ist..

Min son stannar hos sin mormor några nätter nu för jag är så förkyld och insåg idag hur outvilad jag är. Han får stanna tills bebis är född och kanske nån natt efter det. Skitjobbigt då jag inte varit ifrån honom mer än nån natt. Men skönt för jag somnade om i soffan idag och ska strax lägga mej igen..
Sov grymt bra i natt för första gången på evigheter trots hosta och snörvel...

Sambo är ju hemma och passar på att bygga skötbord. Han fixar och donar med allt möjlig faktiskt. Samt tar hand om mej, masserar, tröstar och är helt underbar.. Han gör det inte svårt för mej att minnas precis varför jag trillade för honom för 12 år sen. För i maj blir det 12 år sen jag såg honom och blev upp över öronen kär.. Så kul att vi va så kära i varandra i flera månader utan att våga utbyta ett enda ord. :D I oktober utbyttes första pussen:angel: Vi firade 11 år med att gå på ultraljud för bebisen i magen.
Har dator eftersom sambo beslutade att ha semester den här veckan.. ;)

Usch vad jag lider med dig... har ju varit grymt trött på mina graviditeter och då har jag ändå sluppit sista månaden båda gångerna...

kl

Grattis till er som fått bebis.

Själv så har vi idag fått komma hem på permission med återbesök på torsdag.
När det väl vände för lillebror så har det gått fort framåt :)
Så skönt att vara hemma :Bump:
Nu ska vi bara komma på ett namn till lillen ;)

Att det är ett osäkert tecken vet jag, men jag trodde att det var tvugnen att gå innan bebis kommer, sen om det var flera veckor innan eller samma dag var jag osäker på. Men då behöver jag inte märka den alltså?!

Vilken fin sambo du verkar ha! :love:

Grattis!:)

Kl... Idag mår jag inte alls bra. Var hos bm förra onsdagen, fick då reda på att mitt blodtryck sjunkit till 85/50(!), (normalt för en vuxen är 120/80), och mitt blodvärde var väldigt högt, och jag har legat lågt innan. Jag här haft mkt yrsel och svimmningskänsla och ramlat flera ggr. Men idag känner jag mig ännu sämre, blir yr och svimmfärdig av att inte göra något. Jag och pb skulle hjälpas åt att sätta upp en hylla, jag höll och Han kikade om det blev rakt. Som vanligt när man håller upp armarna länge så domnar armarna efter en stund, så även denna gång men helt plötsligt ramlar jag! Jag har fått min mens tillbaka nu igår, har dåligt järnvärde i blodet eller vad man ska säga redan och nu med mensen blöder jag rätt mkt! Tänkte att det kanske ha med att jag mår som jag gör nu, även om det igentligen inte är mkt så är det ju ändå en blodförlust... Dricker gör jag mkt, ett par liter per dag.
Vi ska till bvc på tordag morgon så jag tänkte fråga bm då om råd.

Senast ändrad:

*kl*

Skulle ju haft mitt återbesök hos BM idag, men jag hade missat att jag hade fått en annan tid. Så när jag kom en timme sen så var ju inte BM där. Min gamla BM har inte någon tid förens 29 maj :O Och då jag har några stygn kvar och (självklart) verkar ha fått tillbaka svampen från helvetet jag hade under graviditeten känner jag inte direkt för att vänta så länge.

Någon slempropp märkte jag aldrig av förra gången. Mitt största bekymmer var att vattnet skulle gå när jag var typ i affären eller liknande. Men det gick inne på förlossningen så det hade jag inte behövt oroa mig för...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 012
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 197
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar