Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Under natten och morgondagen vore det lämpligt att bebis behagade komma fram. Sonen följde med sin mormor hem nyss. Så jag är ensam hemma och ska koppla av ikväll..

Kl

Här har det blivit bebis :)
v.34+4 en ganska stor pojk.
Ligger dock i kuvös med andningshjälp, men mår ändå bra, det var lite trögt på slutet...
Jag mår toppen, hela förlossningen tog ca 2 1/2 timma, vi hann vara ca 1 timma på sjukhuset innan han kom.
Nu ligger jag ensam o saknar familjen tur att det finns Internet i mobilen :)

Men grattis:love: Hoppas bebis och du får komma hem fort. Va ju lite tidigt att komma kanske..
Skönt att du mår bra iaf :bump::bump::love:

v 40+3 om nån timme nu då.
Börjar känna mej matt på alla förvärkar för det har varit intensivt sen igår morse..
Men tycker inte det är jobbigt att gå över tiden. Tvärtom så tycker jag att all press släpper nu. Önskar bara att alla anhöriga kunde inse att bebis inte kommer snabbare bara för att dom ringer/smsar 100 gånger om dagen. (sambo är mer terrad än jag för vissa är smarta nog att inte vilja störa mej).
Vi har lixom lovat våra närmaste att smsa när det är på gång och vi åker in.

åh grattis :)
du som bara var två dagar före mig i bf, jag lär ju hamna långt efter dig i födelsedatum ;)

Hoppas ni snart får komma hem och mysa hela familjen.

*kl*
Har idag varit på arbetsterapin och fått handledsskenor som jag ska sova med, har fått karpaltunnelsyndrom så hoppas verkligen att dom hjälper nu.
Ananrs var jag hos bm igår, allt såg bra ut, alla värden var bra vilket dom har varit rakt igenom hela graviditeten peppar peppar, och bebis tyckte inte om att samarbeta när det skulle lyssnas på hjärtat :D haha envis som papsen sin sa jag, blivande pappan höll inte med :eek:
Däremot sa barnmorskan att bebis redan sjunkit långt ner och hon nämnde att det kan vara bra om vi packar bb-väskan, helt plötsligt gick det upp för min sambo också att bebis faktiskt kan komma vilken dag som helst, lika gärna som det dröjer sju veckor till. Han såg alldeles förskräckt ut, han har helt levt efter tron att den kommer runt bf ;)

Urk! Det är verkligen fruktansvärt när de terrar en!

Western_ivy:
Grattis! Hoppas ni snart får komma hem:) Men var det inte din dotter som också kom för tidigt?

Kl
Tack alla.
Här går det fortfarande trögt med andningen, så ligger ännu i kuvös med cpap.
Just nu är sambon o myser med liten o jag sitter på rummet med en sovande dotter... Hon har ännu inte fått träffa bebis pga infektionsrisken, så hon tycker det är lite konstigt alltihopa, men imorgon o på torsdag så ska hon iaf få gå några timmar på dagis så det inte blir allt för konstigt.

Grattis til den lilla!

Jag är i 35+4 nu, jag går hos BM nästan varje vecka, eftersom de är små problem hela tiden. Jag mådde illa och kräktes de första 5 mån, har haft mkt sammandragningar från v. 25 antagligen av UVI, är behandlad 3 ggr för det.
Förra veckan hade inte SF måttet ändrats sig på 3 v, hade 31 cm både i v. 31+3 och 34+3. Var på återbesök igår och hade med mig urinprov, eftersom jag inte märker när jag har UVI. SF måttet hade ändrat sig till 33 cm, så nu är det problemet ur vägen.
Nu har jag fått lite svullna fötter i helgen och enligt BM så har blodtrycket gått upp, har även äggvita i urinen, så pratar de om havandeskapsförgiftning istället. Ja ja, alltid är de nåt, men det är ganska skönt att de har en under uppsikt i alla fall.

Just nu känns det som om bebis får komma ganska snart, tycker att det börjar bli ganska kämpigt.

Nu på fredag, dvs den 23:e.

Kan nu lägga till skidtur på min lista över saker som borde kunna locka ut barnet. Tyvärr har jag ingen häst i närheten som jag kan hoppa upp på, svägerskans nyinsuttna treåring, känns lite för spännande :D

Tror att jag har skämt bort barnet genom att tillbringa mycket tid i soffan mumsandes praliner och annat gott, måste öka motivationen att komma ut istället;)

Det var alltså så det började. Förra tisdagen mådde jag hur bra som helst. Jag skyndade mig hem från jobbet och följde med maken ut i skidspåret och njöt av att det fortfarande var dagsljus. Sedan satte vi oss i soffan och hade en mysig tv-kväll. Det enda som var ovanligt var att maken somnade i soffan, han brukar annars inte kunna tjyvsova på kvällarna, var det något undermedvetet?

Kvart i tolv vaknar jag av att maken lägger i från sig telefonen och somnar. Det känns som att jag har lite mensvärk och jag går upp på toaletten. Tänkte att det bara var någon liten retning. Somnar, vaknar sedan efter fem minuter och nu känner jag att jag har analkande mensvärk på riktigt, så där som det känns innan det börjar värka riktigt mycket. Jag går upp, min hårda mage växlar läge och jag börjar "dumpa". Kramperna tilltar, men jag tänker fortfarande att det kanske bara är några förvärkar eller något liknande. Dock fortsätter det bara att komma kramper och jag inser att jag måste börja klocka mig. Jag har nu ca 3-4 värkar per tio minuter. Jag spyr någon gång. Börjar väl att oja mig lite väl mycket så maken kommer upp (tyckte att det var lika bra han fick sova så mycket som möjligt i fall att).

Jag ringer förlossningen vid klockan ett. Vi kommer överens om att jag ska stanna hemma lite till och duscha och sedan komma upp i fall att det fortsätter.

Klockan två åker vi upp till sjukhuset. Vi stannar och köper coca cola och lite choklad på en nattöppen mack. Kommer in till förlossningen. Får komma in i ett undersökningsrum där jag kopplas till en ctg-apparat. Har värkar men inte så kraftiga. Är då öppen 4 cm så det blir till att gå in på ett förlossningsrum på en gång.

Vattnet går vid klockan sex när barnmorskan känner hur öppen jag är 8-9 cm. Väljer att avstå epidral. Kör med lustgas och myser.

Sedan börjar värkarna intensifieras, det börjar göra allt ondare och barnet tränger på även om han inte ligger helt mot bäckenbotten.

Min stora svanskota (som gjort många timmar i hårda sadlar till en mardröm) börjar påminna sig om att den finns där.

Efter ett tag med krystvärkar är jag beredd att ge upp, det gör ont, och jag måste erkänna att jag nog var lite mesig och bara ville att de skulle befria mig från plågan. Höll på att bita sönder makens finger och slet honom i armarna.

Precis innan sugklockan ska fram så går det framåt och helt plötsligt ligger han där och ser helt förvånad ut:love: Smärtan rinner bort och jag får upp det lilla livet på bröstet :love:

Moderkakan vill inte komma ut, och jag skojar med barnmorskorna om att de borde ta ut mig på parkeringen och longera mig. Läkare tillkallas men moderkakan vill fortfarande inte komma ut, trots en ganska omild behandling av min mage.

Plötsligt står ett "väsen" vid min sida, han presenterar sig som narkosläkare och frågar om jag är allergisk mot något, det börjar alltså dra ihop sig mot operation. Jag blöder rätt friskt och har vid det här läget tappat 1,5 l blod. Lämnar maken och sonen och rullas in på operation. Vaknar upp två timmar senare, som ur den värsta baksmällan någonsin. Kroppen känns som en tunnelbanestation. Får åka tillbaka på förlossningen igen och träffa maken och sonen.

Sedan följer två dagar på BB och i fredags fick vi komma hem. Jag kan lätt säga att livet är helt annorlunda nu :love: Lilla-Prinsen visar vem som bestämmer här hemma och hans rookie-föräldrar är ganska klumpiga men de lär sig. Än så länge är han ett litet nattdjur, men förvånande och tack till mina hormoner så har jag ännu inte tagit stryk av att bara sova 2-3 h per natt och en liten snutt på dagen.

Så roligt!

Stort grattis!

..och att du slapp sugklockan, det hade jag tyckt varit en stor lättnad :)
Mår ni båda bra?

GRATTIS till lillebror!! Vad snabb han var även han!

Hoppas han klarar sig utan cpap:en snart :) Jag är lite nyfiken på om de använder Känguru-metoden på erat sjukhus? Jag var ju beredd på att föda för tidigt och fick information om den på BB, men så stannade ju min lille kvar där inne i magen till sist i alla fall :)

Förstår att storasyster tycker det är lite konstigt alltihop, men snart är ni förhoppningsvis hemma igen och hon får träffa honom ordentligt :love:

Grattis:love::bump:

Vad underbart. Och som ovan. Skönta att du slapp sugklockan.. Trots alla bekymmer så tycks allt ju ha gått bra:). Njut och ta hand om varandra:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII