Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Angående att baka. Min mormor har fyllt frysen med fika åt oss, jag vet inte hur många bullpåsar hon stoppat in, två burkar med en sorts småkakor samt en med mockarutor. Älskade snälla mormor som bakar åt oss :)

KL

Grattis till er som fått er små underverk! roligt att det börjar ploppa ut, ja i Flippthefrogs fall;), så många bebisat nu!

kom på i söndags att bebis kan komma när som helst nu. Fick lite panik då vi bara slängt in alla bebis saker i barnrummet... Så i måndags tvättade jag allt smått men när jag skulle lägga det i byrån står en gästsäng och spjälsäng ivägen så det blev inte gjort. Har även plockat fram väskan som jag ska packa för BB och skrivit ner vad som ska vara i men inte gjort mer än så.

Jag har en korg på ben som bebisen ska ligga i i vårat sovrum, min morbror låg i den för 50 årsedan, den har jag sytt tyg att ha runt och påslakan. Skulle bädda i den igår och upptäcker att påslakarnet är ca 7-8 cm för kort:eek: så det blev inte heller klart. Jag börjar ana en trend...:angel:

Men vi var på ikea igår och köpte ett skötbord och ett skåp till badrummet. Så nu får bebis bajsa om det vill när han kommer hem:)

Jag har börjat få mensvärk (i söndags) som kommer och går samt att underlivet känns lite konstigt... 26 dagar kvar, kanske något på G:angel:

Var hos BM igår och allt var bra. Vi sammanfattade graviditeten och hon skrev lite om vad vi önskar inför förlossning och ammning. Jag har inte en massa önskemål utan tar det som det kommer, men vill veta vad som händer. Började storgråta när vi pratade amming, jag vill så gärna men eftersom jag gjort 3 op så kan det vara för mycket ärrbildning. Sen började jag yra om att ingen fick ta ifrån mig bebisen när jag väl fått den och grät ännu mer..:crazy: Börjar nog bli lite labil...

Appropå baka, så gör jag det men min man tar med det till jobbet helatiden så det blir ingen kvar i frysen. Bara de som inte blev så bra...

Ja, när man inte skriver så ofta blir det långt när man väl gör det;)

Kl

Idag får vi åka hem från bb :-)
Efter 5 nätter här längtar man verkligen hem och testa på det nya :-)

Dock kom ammningen aldrig igång utan ammningsnapp så nu kommer vi köra på det, är Lill killen nöjd är mamma nöjd :)

Ska se om jag kan lyckas få upp min förlossningsberättelse sen också, snabbt och enkelt var det iaf så lite likt ett plopp här med ;)

Jag känner precis likadant! Men det är ju faktiskt inte så jättelångt till maj nu:)

*KL*

Igår var jag hos BM, allt var bra. Magen hade växt två cm, så 31 cm är den nu. Hjärtljudet var på 154 och han ligger just nu med huvudet neråt.

I helgen var vi och shoppade lite, köpte ett nytt babyskydd eftersom vårat förra var för gammalt. Vi behöver köpa ett skötbord och lite små grejor men annars har vi typ allt. Ska hämta liggdelen till vagnen hos en kompis, sålde den till henne eftersom vi inte skulle ha fler barn. Men nu så får vi låna den:) Spjälsängen står på vinden så den är bara att ta ner när det närmar sig, den har min son, min man och min svåger sovit i.

Skönt att vara "klar" med alla grejer, jag gillar att ha koll på saker...

Till alla som vill ha ut bebisen nu: prova att baka, det gjorde jag dagen innan min förra satte igång! Så vi hade hela frysen full med moccarutor när vi kom hem!

Vår vagga vi har till sonen nu har också lite historia bakom sig. Min farfars pappa har själv byggt den, undertill står datumet daterat 1884, så den är rätt gammal! Farfar, alla hans syskon och drygt hälften av alla mina 14 kusiner på pappas sida har legat i den, ink jag själv.:) det är riktigt fint handarbete och skick den är i.

Halft kl...
Haha, tro det eller ej, men bakade gjorde jag med om det var en eller två dagar innan förlossningen.;)

Senast ändrad:

Det där med bakningen verkar ju funka, ska nog också försöka mig på det! Har satt en ny surdeg, men det dröjer ju lite innan man kan baka med den...

KL

4 dagar till BF idag! Börjar ställa in mig på att jag kommer gå över tid... Känner ingenting förutom samma gamla sammandragningar och förvärkar. Alla förberedelser är klara sedan länge, och jag börjar bli otålig och uttråkad! Mamma säger att om en månad kommer jag att längta tillbaka till den magiska tiden som graviditeten är, men det tvivlar jag på ;)

Grattis till alla bebisar i tråden förresten!! :bump:

*kl*

Angående att få ut ett barn...

Efter lock och pock har jag nu gått över till andra metoder, nu har jag läst detta
http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/

Vilket innebär att jag står upp på jobbet för att hjälpa tyngdlagen, nyper mig i bröstvårtorna, samtidigt som jag käkar ananas och planerar värsta förförelsescenen när jag kommer hem.

Åt dessutom currypasta till lunch!

Det fungerade...en liten pojke kom halv elva

ska också testa det där då:p

Har testat hej vilt och först värkade det som det funkade... Määäään icke!

Skrev inte ut allt i förrgår men sambo blev hemskickad av sin chef pga att mina "värkar" tilltog rätt ordentligt. Till och från hela dagen. Va in på fl och jag har öppnat mej 1 cm. ( va enbart in för att höra om det va läge att ringa hem sabmo. Men sambons chef struntade i om jag tyckte sambo kunde stanna och krävde att sambo tog ut lite semester).. Hade värkar på kurvan men små. Fick blödningar i flytningarna osv..

Så mellan kl 04 på tisdag morgon till kl 03 på onsdag morgon hade jag skitont till och från. Sen nada............. Fortfarande knappt sammandragningar. :grin:

På förlossningen trodde dom det kunde vara på gång med tanke på värkarna som syntes och va regelbundna..
Va så arg igår när det slutade göra ont. Åter så kändes det så hopplöst att gå o ha sååå ont utan att det leder nånstans..
Det tar energi, ork. Är det på gång kan man iaf motivera sej något.
Idag åkte svärmora till fjällen med min svägerska + familj. Så dom är lite nervös att jag ska komma igång i helgen.
Men det kommer säkert bli som sist.. Jag kommer maxa tiden över så det blir en igångsättning:mad:

Hade aldrig ont såhär med sonen. Hade inga förvärkar alls. Så när jag gick över tiden med honom tyckte jag det va helt okej..

Trodde du hade fått när jag såg att du hade skrivit i tråden...

Kom igen bebis, kom ut:banana::banana:

Hoppas det blir din tur snart:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar