Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Macken22: När jag hade huvudvärk (vilket jag inte hade haft på hela graviditeten) blev de väldigt glada för att jag ringde in och ville kolla blodtrycket, även fast det inte var något fel på mig.

Jag går på koll varje vecka eftersom jag hade svår havandeskapsförgiftning förra grav. Min BM säger att jag ska ringa ifall jag får ont, men jag kan ta trycket själv och ser att det är därför. Kan även vara så att jag är förkyld? Känner mig så fånig då jag är där så ofta... Men trycket lugnade ner sig till lunch när blodtrycksmedicinen började ta ordentligt. Börjar fundera på ifall jag skulle behöva någon tablett kvällstid för att det inte ska bli glapp. Den jag har nu är en depåtablett så den ska fungera i 24 timmar. fast jag vet inte ifall jag börjar läcka protein i och för sig.

Kan även vara så att jag spänner mig lite eftersom gubben ska bort ett par dagar. Har tid på måndag igen hos BM. Vill inte vara besvärlig och ringa och så ifall allt är ok.

tack alla!

väldigt trött så det blir bara en kort sammanfattning.

Jag hade två stora orosmoment försjälva förlossningen:
1. "fel" personal
2. sfinkterruptur

Så trots dödsångest och 7 stygn känner jag mig, såhär efteråt, att förlossningen ändå var OK. Jag fick jättebra personal som jag litade på och som allt klickade med, samt att även om jag sprack en del klarade jag mig från sfinkterruptur. Utan sambon hade det inte gått lika bra, vilket otroligt stöd och samarbete!

dock besviken på hur man blev bemött på bb, bortglömda kände vi oss. Det var trångt och fullbelagt. fick inte sova alls och personalen var inte lika bra.

tjatade så vi fick åka hem. Så nu är vi hemma med älskade lilla trollungen. :love:

äntligen får jag skriva in mig i listan!

Skogstroll - 13 februari
Laeikinois - 18 februari pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars - Flicka f. 15/3, 3440g, 49 cm
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Esprit - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.

Grattis! Kul och härligt att allt verkar gått så bra! Som även Kethets sa så kände jag på mig att nått var pågång.;) återigen, grattis!:) och trådens första flicka med!

Kl

Kort uppdatering, nu har vi en till liten kille i tråden :)
Imorse i v.35+5 gick vattnet och 11tim senare var han ute, en kille som hade bråttom. Ligger fortfarande och är förvånad över hur snabbt och lätt allt gick, jag hade underbar personal och underbar sambo. Har bara positiva svar om förlossningen och sa direkt att jag kunde tänka mig att göra det igen ;)

Lill killen var beräknad till 15april så nästan precis en månad för tidig. Han vägde 2895g och var 48cm lång, så ganska stor ändå :)

Grattis! :bump::bump:

Men vad tidigt han kom, skönt att han var så pass stor iaf. Och att allt gick bra! Mår han bra? Och hur fungerar andningen och sånt när dom är för tidigt födda?

Kl

Grattis till alla som har fått nu! :love:

Var ett tag sen jag var inne i tråden känner jag.
Är för tillfället megaförkyld med en temp på 35,7grader(!). Någon som varit med om liknande?
Dessutom ligger bebis i säte, så på måndag ska vi in på vändningsförsök :crazy:

Hoppas allamår bra, både de som redan fått sina bebisar och de som har kvar dem i magen :)

Tack alla!

Vi mår bra alla tre men det är en trött liten bebis så ammningen går så där då han inte riktigt orkar, men han får ersättning var tredje timme i kombination med de jag lyckas ge :)

Grattis! Vi hade samma BF men jag misstänker att det kommer skilja mer än en månad i tid ... Vill dock gärna att vår grabb snart tittar ut!

Stort Grattis!! :) . Alla ni andra, jag är lite dålig på att skriva just nu, har en halvgammal mobil som inte riktigt vill som jag ute på internet, så jag har lite problem med inläggsskrivandet. Men jag läser allt ni skriver ;). Vår lilla bebis har lite för höga gulsotsvärden även idag, så imorrn får vi åka in och kolla upp det igen :).

Förresten. Trots att jag svurit så mycket över hela graviditeten så finns det inga anknytningsproblem :). Och smeknamnet troll stämde läskigt bra, hon ser ut som ett troll i håret (mycket och spretigt!) och i många grimaser ser hon också ut som ett :-P. Haha. Annars är hon mest väldigt söt. Tycker det är lite kul att vi hade rätt i att det var en flicka och att hon matchar sitt graviditetssmeknamn !

När brukar amningen sluta göra ont? De första tagen är en ren plåga just nu, men sen lättar det en hel del när det kommit igång. Men det är inte skönt om man säger så. Mjölken är igång gång, inte fullt ut, men hon är nöjd och belåten efter en amning. Jag är väldigt öm om bröstvårtorna, även fast hon suger korrekt.

För min del tog det 2 veckor första gången, och 1 v denna gång innan det slutade göra allt för ont - men så hade jag mycket blåsor och en del sår.

Rekommenderar Purelan om du inte redan har det! Hjälper ju inte mot smärtan men förebygger blåsor och sår :)

Härligt att läsa om lilla Trollet :love: Ni verkar ha det bra?

Här är det dåligt med sömn i natt... Mest stora killen som fått en gräslig hosta :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar