Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Allmän fråga. Andra som kännt att när bebis rör på sej så känns det som om höften ska gå av? Eller att en stöt går igenom hela höftpartiet/ryggslutet?
Har kännt såhär nån vecka men det eskalerar.. Det håller i sej några sekunder och det är så jag tappar andan.. Och i samband med att bebis rör sej..
Kände nget liknande när jag väntade sonen....

Jo, jag känner ev ngt liknande när bebisen rör sig ibland. Påminner om öppningsvärkarna (som jag mest kände som en blixtrande smärta långt ner i ryggen/rumpan), fast mkt kortare och oregelbundna. Vid förra graviditeten hade jag inga sammandragningar eller förvärkar alls innan - antar att det är ngt sådant det är frågan om nu? Har märkts sedan bebisen 'åkte ner', ligger riktigt lågt nu tycker jag.

Känns bekant. Öppningsvärkar hade jag så lite när jag födde sonen. Men anar att det lilla jag hade va lite likt det här. Och det har varit sen bebisen åkte ner. Min bebis är inte helt fixerad. Men det blir dom ju inte alltid. Kanske därför det känns konstigt oxå. Att huvudet är "ruckbart"..

¨Känner mej som en förstföderska. Alla räknar med att jag "vet" hur det ska komma igång den här gången. Men jag vart ju igångsatt och hade ett knepigt förarbete. Inget va som det "ska"..

haha.. ja! för jag skulle max äta en halv apelsin, sa min söta dietist. & banan är inte att tänka på, det "går" 3 äpplen på en banan! ;) man blir hjärntvättad. :D

Ja jäklar... då blir det inte så mycket sötsaker för dig... det blev en nyttig graviditet med andra ord ;)

laeikinois skrev:
alvedon brustablette
Sug efter alvedon brustabletter!? :eek: Haha det har jag aldrig hört någon haft!
Ursäkta att jag blandar ihop alla, men sprack du mycket i.om att du inte kan sitta ännu?
Så härligt med en glad och snäll bebis :banana:

Rent allmänt tycker jag det är dags för bebis att komma ut nu. Har förvärkar lite då och då, men inget ordentligt. Har inte kunnat bestämma mig om jag ska satsa på att vila ut bebis eller motionera ut den. Vad satsar ni på? :D

För övrigt skulle det passa riktigt bra om bebis kom nu i dagarna, eftersom jag inte har föreläsning igen förrän nästa torsdag.

Jag har börjat kunna gå igen! Foglossningen gör sig inte alls lika mycket påminnd längre :banana: , gör ont när jag rör mig i sängen, ställer mig upp från stol/soffa etc, men för första gången på X antal månader kan jag gå 100 meter utan att få jätteont!

tar med listan innan den försvinner i skuggorna...

Skogstroll - 13 februari
Laeikinois - 18 februari pojke f. 25/2, 4210g 52 cm
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars - Pojke f. 3/3, 4265g, 56 cm
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

För övrigt skulle det passa riktigt bra om bebis kom nu i dagarna, eftersom jag inte har föreläsning igen förrän nästa torsdag.

Anående att komma lämpligt; Sambon hade en tenta torsdagen den 16/2 i ekonomi, en kurs som ungefär hade varit skrik och panik i två veckor och med urkass lärare. Så vi hade inte hunnit fixa någonting alls direkt, vi hade allt men inget var framställt på rätt ställe. Det fanns inte i vår värld att bebisen skulle kunna komma innan tentan. Nåja, kvällen den 14 sitter jag och tittar på GW under tiden sambon trixar det sista med hemuppgiften i ekonomi som skulle vara inne samma dag som tentan.
Jag har haft en del sammandragningar på kvällen och skojar med sambon om att bebisen säkert kommer i natt. Vilket han INTE tyckte kunde hända, var inte heller första kvällen jag har haft sammandragningar.

Men den natten går såklart vattnet och som vilken normal människa som helst går jag och hänger tvätten istället för att väcka sambon. När han vaknar efter halva tvätten så blir han skitgrinig och tvingar mig att ringa förlossningen, som tur nog säger att det inte är någon jättebrådska så sambon hinner mejla ekonomiuppgiften till sin lärare innan vi åker in. När vi väl är där kommer ett annat par exakt samtidigt, det visar sig vara sambons gamla klasskamrat och en av instruktörerna från vår gamla skola! Sen uskk som möter oss i dörren har jobbat som mattant i denna skolan...

Det blir ingen tenta den 16 för sambon då, men han gör den måndagen efteråt (så där lagom trött efter alla vakennätter) och är inte bara en av de få som klarar den utan är också en av de ännu färre som får VG:p

Och det är historien om hur en lärare var den första som fick reda på att jag var på förlossningen;)

Jo, fast jag hade börjat få värkar då och det tog verkligen en evighet med vårt internet som går saktare än 1mbit/s, så vart stressigt.
Sen är även min sambo så pedagogiskt lagd att han inte klarar av folk som är griniga mot honom utan att det är hans fel, gissa om det fungerade bra på förlossningen:p

kl

själv är jag idag i 33+3 och börjar få förvärkar. Eller så är det urinvägsifektionen som inte gett med sig. Har även åkt på influensan.

Det verkar som om det bara blir pojkar i denna tråd!!!

Skogstroll - 13 februari

FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.
esprit - början av maj

Lägger in mig själv i listan. :) Grattis alla som redan hunnit få bebis!

Här är det 33+0 idag och börjar bli duktigt trött på att vara gravid...
Får ont på en punkt i ryggen när jag sitter eller går, inte alltid men ofta bla vid bilkörning, är sjukt irriterande.
Annars så händer inte mycket, 6 dagar till dottern föddes... helt utan förvarning så det börjar kännas lite nervöst även om mvc inte tror att detta barn kommer tidigare.
Dessutom har vi ännu en del vi tänkt införskaffa och det börjar stressa mig att vi inte är klara... känner mig ganska oförberedd.
Inför förlossningen så kör jag huvudet i sanden tekninken eftersom jag troligen blir själv och det vill jag inte tänka på!

Hoppas du får går längre den här gången. Och varför kommer du bli ensam på förlossningen??

Igår blev jag så extremt besviken. Kl 15 högg det till i ryggen. Rejält. Det höll i sej i några sekunder och sen släppte det. Jag trodde det va en värk men tänkte inte mycket mer på det. Ande nåt liknande men inte lika smärtsamt fram tills kl 17. Efter det gjorde det rejält ont. Jag va hemma hos pappa och hans fru och hon va helt övertygad om att jag hade värkar.
Jag åkte hem, la sonen och hade molande ont och "värkar". Ringde sambo och sa att han skulle vara redo men jag tyckte han skulle stanna ett tag till. Tog en het dusch och la mej i soffan. Sen nada:(.
Idag känns inget alls. :cry:

Vi är relativt nyinflyttade och har därmed ingen barnvakt till dottern så då kommer sambon få ta henne och då blir jag ensam...
Hon har alltid varit väldigt blyg och vi har inte fått någon så bra kontakt med någon här att hon skulle känna sig trygg.
Innan vi flyttade så kunde hon inte ens vara vid någon annan än oss trots att vi träffade bla hennes farmor flera gånger i veckan.
Det tog 3månader innan vi kunde lämna utan gråt på dagis, så vi har inte så mycket att välja på tyvärr :(

Kan inte din mamma komma över då western? Förstår att det måste kännas hemskt att föda utan sambon, jag kan inte föreställa mig att vara utan min. :(

Problemet är ju att dels gick förra förlossningen på totalt 6½ timma, ingen som hinner ta sig från gotland på den tiden och dessutom så träffar M både min och sambons mamma så pass sällan att hon inte skulle klara att vara själv med dem, den hon varit minst rädd för hittills vid besök är sambons bror, troligen för att han varit minst "påflugen" ;)
Ms ena dagisfröken tycker synd om oss och har ev erbjudit sig att ta M om hon kan just då förstås, men det är ju lite svårt att förutsäga när det hela sätter igång och hur lång tid det tar denna gången :)

usch vilken sits att inte kunna ha med sambon på förlossningen :(

*kl*
fy fan jag är så trött på att vara gravid nu att jag bara gnäller känns det som, det är tungt att andas, svårt att resa sig ur säng och soffa, gå i trappor är som att gå en mil, städa, tvätta, handla alla såna vardagsgrejer tar emot, jag vill bara krypa ihop i mitt favorithörn i soffan och låta veckorna gå. Men det funkar ju inte riktigt, dessutom så är det inte ens skönt att sitta i soffan knappt längre. Nä blä!
Tur att bebis sparkar ofta så man får ut nån glädje och mys av det hela.

Sambon försöker krama mig och jag stöter bort för att det gör ont i ryggen och det gör ont i höfterna och det är bara jobbigt om han ska lligga för nära, den enda som får ligga riktigt nära är katten för hon väger inte så mycket :D
Gah, jag håller på att förvandlas till en riktig ragata :eek:

En till som är trött på att vara gravid:( Sov riktigt dåligt i natt, fick ont i höften på ena sidan och på andra i axeln. Svårt att vända sig är det och det blir inte lättare för att sonen vill ligga så nära som möjligt. Vaknade en av gångerna med hans knän i revbenen.

Är tillbaka på jobbet efter min ledighet, känns lite jobbig eftersom jag bara räknar ner tills jag slutar. Jobbar den här månaden ut. Jag tänker på allt jag ska hinna göra när sonen är på dagis, men framför allt så ska jag passa på att vila!

Följer den här tråden med spänning nu, bara väntar på nästa som ska få sin bebis på utsidan!:banana:

Skogstroll - 13 februari

FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 3 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Esprit - 15 april
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
Lottch - 18 maj planerat snitt, beräknad 25 maj.

Ändrar lite då jag var med på två ställen! Förhoppningsvis bara en månad kvar nu

*kl*

Long time no see!

Eller - jag läser allt ni skriver! Jag har bara ett barn på armen för ofta, eller läser på mobilen (är värdelös på att skriva på mobilen - det går ju så låååångsamt) när storebror väl sover så tiden finns, för att kunna svara så mycket som jag skulle velat - och därför har det blivit noll, konstigt nog... Jag har tänkt att svara på flera saker så länge nu, att de blivit så många, att det bara är att inse att det är bättre att börja från scratch och svara på det som kommer hädan efter...annars får jag sitta hela natten även om jag skulle vilja svara på allt. Så nu gör jag det och blir förhoppningsvis flitigare igen sen! :)

Livet här är fortsatt bra! lilleman fyllde 3 veckor igår :eek: Vi var hos BVC idag och han väger nu 4400gram och är 56 cm lång, följer sina kurvor perfekt.

Jag har insett att jag nästan är avundsjuk på er som ännu inte fått era bebisar. Tänk om vi inte skaffar fler barn, då är det här med att ha en alldeles ny bebis, och även att vara gravid slut för min del! Jag gillar trots allt att vara gravid, trots alla problem jag hade på slutet. Och jag kan till och med tänka mig att föda igen :eek: DET trodde jag ALDRIG att jag skulle säga innan denna förlossning!! Så vi får väl se hur det blir med den där 3:an ;) Jag har tidigare sagt nej, och mannen har tyckt att "vi kan väl ta ett i taget" men nu känner vi båda att vi inte vet om vi är färdiga ännu ;) Men men, den dagen det beslutet!! Nu skall vi klara av att ha 2st mer än 3 veckor till att börja med...haha.

Lillen är fortfarande väldigt okomplicerad. Lite gasig i magen så idag har jag köpt sempers magdroppar så får vi se om de har någon effekt, för övrigt så har han redan börjat skaffa sig rutiner etc. Ammar på det stora hela vid samma tider varje dag/natt och börjar få regelbundna sovtider på dagen så smått, natten sover han förutom matpauserna då :)

Nu väntar jag på att fler av er skall få era bebisar!! :bump:

Senast ändrad:

Härligt med lite uppdatering från dej Embe.. Förstår om det blir mindre uppdateringar från dej just nu. Är så avis på dej som får snusa bebis:love:
Tiden går så fort.
Jag både längtar och gruvar mej för att få bebis då det här är vår sista bebis. Sambo har sagt att han inte vill ha fler nu. Han utesluter det inte helt men är 99% säker på att han är nöjd.. Så jag får försöka njuta av att ha en bebis i magen för sista gången... (men vill inget hellre än klämma fram den)..
Aja, som din karl säger. En unge i taget:D

Sug efter alvedon brustabletter!? :eek: Haha det har jag aldrig hört någon haft!
Ursäkta att jag blandar ihop alla, men sprack du mycket i.om att du inte kan sitta ännu?
Så härligt med en glad och snäll bebis :banana:

t!

Jesbox, alvedon.:p var riktigt sugen på det dagligen en period, försökte stilla suget med t.e.x c-vitamintabletter eller kolsyrat vatten, smakar ju näästan samma sak.:p
Det är lugnt.:) men sprack en del och fick sy, men främst är det pga den inre blödningen som det "trycker" mot när jag sitter + att rygg och framförallt svanskotan gör väldigt ont.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar