Sv: Vårföräldrar 2012 del 2
kl.
har inte skrivit här på jättelänge. har mått mindre bra och varit mycket som har hänt så jag har knappt varit inne på buke alls.
läst ifatt allt jag missat nu och tänkte ta en liten sammandragning om mig och sonen...
snart nio månader gammal är han.
han sitter upp bra nu, har börjat att stå mycket mot möbler och annat. håller man honom i händerna så går han gärna med. kryper gör han dock inte än, tror nästan att han kommer hopa över det och börja gå innan. han står och gungar för fullt både på knäna och fötterna men kryper gör han inte. men han ålar och drar sig framåt i hiskelig fart ändå, och rullar och vänder sig så nog förflyttar han sig ändå. två tänder har han och två till har börjat dyka upp. pratar otroligt nyanserat. mycket ma-ma, da-da, ba-ba, och massa sånt. mycket meningar och olika ljudvolymer och ljud. han härmas jättemycket, räcker jag ut tungan gör han det med, och lägger huvudet på sne, och börjat lära sig vinka! gör det rätt ofta men inte alltid.
sover bra fortfarande, från 20.00-08.00. äter som han ska och ,agen krånglar bara de dagar då tänderna jävlas med honom.
ang förlossningsfrågorna som Lady_mike ställde....
jag vill gärna ha ett barn till, och jag vill inte ha för stor åldersskillnad på mina barn. men jag måste dels hitta någon att leva mitt liv med (ny partner och livs kärlek då jag är singel som sagt) och dels övervinna min rädsla för en ny graviditet och förlossnig. det har inte blivit bättre, fortfarande inte fått hjälp, dock har jag inte legat i så mycket men måste verkligen ta tag i det.
jag vill egentligen INTE gå igenom en graviditet och framför allt inte föda ett barn till, livrädd bara av att tänka på det pga hur allt blev kring förlossningen med sonen. men jag vill samtidigt ha minst ett barn till så jag känner att jag måste övervinna rädslan.
och jag fick min mens efter 2-3 månader nått så jag fick inte vara utan den länge.:/ mensvärk och allt igen, jippie!! -.-