Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Tack:) Jag har börjat acceptera läget även om det smärtar.

Tycker egentligen det är lite galet att jag inte skrivit något här för stöd har jag nog behövt gällande min dotters dåliga mage. Men då jag inte orkat läsa andras inlägg har det kännts fel att skriva om mitt stök.
Ska försöka hålla mej mer uppdaterad om hur det går för er andra nu:)

Låter som du har haft det riktigt jobbigt, hoppas det vänder nu. Och att den lillas mage blir bättre, magproblem är aldrig roligt.

Trevligt att du skriver här igen, jag har undrat lite hur det har gått för dig!

På torsdag åker hela familjen+farmor, farfar, kusinen och hennes föräldrar till Paris! Det blir Disneyland hela helgen:)

Känns lite läskigt att flyga med båda men jag oroar mig mest för att tappa bort den stora där borta! Tur att vi är många vuxna.

Nu gäller det att tvätta och packa ner alla bebiskläder till min lilla kräkis...

Helt ärligt så blev det verkligen en chock att få mens igen! Det måste ändå ha varit värre för dig som var utan dig ännu längre.

kl
Jag har en tekniknörd... Inte helt uppskattat då han har helt förstört min datasladd. Sen är han också kinkig med mat nu, men tror det är pga. utvecklingen.
Och mitt barn som då aldrig skulle få se på tv ser på barnkanalen hela morgonen oftast:angel:

*kl* min kom med nu. Jag som hade tänkt slippa ett tag till :mad:
Plutteman har fått sin första tand dessutom :laugh:

*KL*

På söndag blir Josefin 6 månader, vart har det halvåret tagit vägen!!?? :o

Hon rullar överallt, inget kan stoppa henne och hon träffar dörrhålen perfekt så hon rullar mellan rummen :p Två tänder har kommit och hon går själv när man håller henne i händerna! Sitter själv, men välter när hon rör sig för mycket så hon har inte lärt sig att fånga upp sig själv än :)

Vi har tapetserat hennes rum nu och ska börja lägga nytt golv under helgen så snart kan hon flytta in i sitt eget rum :)

Hon rullar överallt, inget kan stoppa henne och hon träffar dörrhålen perfekt så hon rullar mellan rummen :p

Hon flyttar sig medvetet genom att rulla alltså?! Det måste se så härligt ut!

Här är det ålning som gäller sedan snart 2 månader tillbaka, dock inte med samma sanslösa fart som det var på storebror. Däremot så går hon gärna upp på knä och även på händer-fötter, så hon kommer nog krypa tidigare än vad brorsan gjorde.

Vi började ge mat vid 6 månaders ålder och nu när hon är 7,5 månader så äter hon rejäla lass + att hon ammar mellan målen och på nätterna. Jag börjar bli lite småsugen på att sluta amma, men vi får se ifall det ger sig av sig själv... Storebror hängde i med det fram till nästan 9 månader.

Mensen har jag inte fått tillbaka, men den kommer nog snart. Märker på min hy att jag inte ammar lika mkt längre! Har inte haft en finne sedan mitten av graviditeten, men nu börjar jag bli lite blandat torr och fet i huden och jag känner att dom små jäklarna är på antågande. Funderar rent av ifall jag skulle börja med P-piller eller nåt för att slippa de där finnarna. Är ju ändå snart 35 år gammal och tycker att jag har gjort mitt på den fronten! Både finnfronten och bli-gravid-fronten, fast det sista är ju ingen risk ändå i mitt fall!

Kl
Här har Axel hunnit bli 8 månader. Var på BVC idag och han är 74 cm lång och väger 9140g.
Min mens kom tillbaka efter 4 1/2 månad men har en otroligt lång cykel på ca 6 veckor... Har helammat fram till 6 månader och nu äter A lunch och gröt till kvällen. Hade tänkt att låta Axel styra när jag ska sluta amma, tycker inte det är så besvärligt så att jag vill sluta.
Igår levererades vårat hus! Byggarna reste huset under dagen och på kvällen var vi inne i huset och tittade runt, ska bli så kul att flytta in!

// Qbaby

Hon flyttar sig medvetet genom att rulla alltså?! Det måste se så härligt ut!

Japp det gör hon och har gjort rätt länge nu :) Hon ålar sig runt på stället och ändrar riktning medvetet och rullar åt båda håll!

Hon reser upp sig på armarna och knäna ibland så det dröjer nog inte länge innan hon kryper heller:)

*kl

Oj vad duktiga bebisar det va här:o. Min lilla fisa kan sitta själv men under bevakning då hon gärna tippar. Hon rullar "något" medvetet dit hon vill men inte så fort och bara liite.
Gåstolen/hoppgunga mm ratar hon fullkomligt.
Tror dock det är mitt fel att hon inte tar sej så långt. Jag bär på henne konstant eftersom hon är så gnällig annars. Men försöker sluta plocka upp henne så ofta utan låter henne vara med på golvet och försöker stå ut liiite mer med hennes gnäll.

Jag va på fotografering idag med henne och det va inte alls nå kul om man frågade liten dam. Hon bara sträckte sej efter mej och ville inte alls vara med på notorna. Men vi fick till några hyffsade bilder iaf:)

Roligt med fina bilder! :)

Min syster går på fotogymnasie så hon brukar få äran att fota så fort det ska vara snyggare bilder. Hon fotade Josefin i dopklänningen, men fröken tyckte inte det var jättekul att sitta still då som 3 månaders bäbis, men bilderna blev rätt bra:) Kul att ha!

*KL*

Är så glad att ha en bäbis som sover bra om nätterna och har gjort hela tiden. Igår jagade jag älg och sambon jobbade så då hade min ena syster hand om Josefin och hon blev väldigt trött av att vara borta en hel dag och inte ha mamma och pappa nära hela tiden så hon somnade för kvällen i sin säng vid halv 8 igår kväll. Vaknade när min klocka ringde kl 5 och fick då en flaska mat i vår säng, somnade om och vaknade ca halv 9 :P Var vaken och blev badad, fick frukost gröt och lekte lite på golvet innan hon gnällde och var trött igen så halv 11 gick jag upp med henne och hon somna direkt och sover fortfarande i sin säng :)

Idag är jag på strålande humör!
Jag har ridit min häst för första gången på 1,5 år eller va de nu va!!! I 2 timmar va jag ute i regnet! Hon är helt fantastisk min häst! Så otroligt duktig!
Men anar en grym träningvärk för egen del i morgon:D.

Igår åkte jag till min mormor som fyllde 70 år. Hon bor ca 25 mil bort. Min lilla fisa som hatar att åka bil skrek i princip hela vägen dit och hela vägen hem:(. Kan lova att jag somnade gott igår när jag kom hem.... Men övrigt va hon en solstråle:)

Hello alla föräldrar:)

Jag vet att vi va några som hade jobiga förlossningar här. Hur känner ni idag för det?
Har ni börjat acceptera det eller rent av glömt bort hur det va?
Va ni nöjda med det barn som kom eller vill ni ha fler? Stämmer era "planer" för fler barn med de ni hade innan?

Alla får gärna svara på det oavsett hur ni upplevde förlossningen;)

Anledningen till min fråga/frågor är att jag ville ha tre barn men vi har bestämt att det får vara bra nu. Många har sagt att jag som är så "ung" inte kan säga så för jag kommer glömma förlossningen. (folk älskar ju att lägga sej i andras liv).
Jag får fortfarande ångest över förlossningen men inte lika illa som första tiden efteråt. Men jag vill helst inte tänka på den alls.
. Jag vill fortfarande ha ett barn till men tanken på att bära och föda ett barn får mej att kallsvettas och viss panik stiger rätt omgående. Skulle jag mot förmodan få ett plus idag skulle jag bryta ihop totalt.
Jag kan bara tänka mej ett barn till om jag får barnet med storken!!

Fler barn blir det helt enkelt inte. Jag skulle rent av bli lättad om jag eller sambon blev steril lite plötsligt..
Ja mina planer sprack helt men jag är rätt lycklig ändå:D

Här blir det definitivt INGA fler barn. Nu har jag två underbara ungar som jag inte skulle vilja vara utan. Men båda graviditeterna och resp förlossning var överjävliga. Strikt sängläge på sjukhus resp hemma i 2 månader pga för tidig vattenavgång/risk för tidig vattenavgång. Igångsättningsförsök i tre dagar slutade med snitt/snitt som gick åt helvete med 10 stick i ryggen (stickrädd:eek:) bedövning som inte tog och akut sövning.

Fick spendera tid på neonatalen i 3 veckor med första som var för tidig och 3 veckor nu med lilleman pga hjärtfel. Ibland kommer det bilder i huvudet från det senaste snittet som inte är allt för trevliga. Dessutom får jag inte föda vanligt och ett till snitt kommer ALDRIG att hända.

Jag är rätt nöjd som det är, även om en liten väldigt liten del av mig skulle kunna tycka att det vore trevligt med ett till. Men nej.

Det är bra frågor du ställer:) Jag hade ändå vad jag tycker en lätt förlossning, dock har jag förståt i efterhand att jag syddes faktiskt en hel del.
Men så positivt tycker jag inte att det var, var för påfrestande psykiskt för mig så vid eventuella nästa gång så blir det snitt.

Om det ska bli fler barn har vi diskuterat i många vändor, sambon är väldigt negativ men erkänner att det är för att det har varit en väldigt jobbig tid för oss båda med skola och depressioner. Att han skulle vilja ha en till i framtiden då vi har fått mer ordning på livet är inte omöjligt alls.
Jag vet inte vad jag känner faktiskt, varierar från dag till dag. Men egentligen vill jag inte vara gravid igen, men jag vill gärna att Nils ska få ett syskon.

Jag hade en överjävlig förlossning som var både lång, mycket smärtsam samt resulterade i en sfikterruptur. Jag är helt återställt från rupturen.
Jag har gått tillbaka och pratat med en Aurora för att bearbeta förlossningen och det har verkligen hjälpt. Jag vet nu att flera misstag begicks, att min kropp inte tål igångsättningsmedlet mm. Det känns mycket bättre efter att ha fått prata med auroran, ända tills vi gick in på förlossningarummet igen, då bröt jag ihop fullständigt.
Vi vill ha ett till barn gärna inom 1-2 år. När jag blir gravid nästa gång ska jag kontakta auroran igen så vi börjar bearbeta allt i tid.
Både min vanliga BM på MVC samt auroran har "lovat" att nästa förlossning kommer bli mycket bättre då min var så dålig som det kan bli.... Vi får väl se....
// Qbaby

Jag tänker forfarande rätt mkt på min graviditet, förlossning och tiden efteråt och jag har även gått hos psykolog för att bearbeta allt.
Hade en jobbig graviditet med illamående och kräkningar som slutade i svår havandeskapsförgiftning med början av eklampsi med kramper mm. De tog dem 2 dygn att få kontroll på mitt skenande blodtryck, eftersom jag inte svarade på behandling och att blodtrycket fortsatte att stiga även efter Alfred var ute.
Sedan när jag väl var hemkommen så fick jag livmoderinflammation och som grädde på moset fick jag ett barn med kolik och vi fick ca 3 tim sömn/dygn innan vi kom på vad han inte tålde. Så som det är nu så blir det inga fler barn, men vill gärna att Alfred ska få ett syskon (vet bara inte hur det ska gå till :)
Börjar faktiskt gråta nu när jag läser det, så det kommer nog att ta lång tid för mig innan jag kommer över hela händelsen :cry:

Senast ändrad:

En tröst är att hade man preeklampsi på första barnet är det ca 25% risk på nästa grav och då oftast betydligt lindrigare. Fast det är inget säkert. Jag fick lindrig på andra barnet. Men då hade de bättre koll innan.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 990
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar