Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

*KL*

Idag ska Josefin till BVC för läkarbesök och vaccination. Hoppas det går lika bra som sist, utan feber och rodnad :)

Förresten, vad får era små i julklapp? :) Har bara köpt några saker som hon behöver än så länge som jag hade köpt till henne även fast det inte varit jul. Kanske blir nån mer leksak eller nåt också. Känns som att det blir lättare nästa år då man ser mer vad hon är intresserad av, nu är ju allt som går att pilla och bita på roligt :)

Julklappar är jättesvårt. När sonen firade sin första jul köpte vi just inget alls. Vi la pengar i hans sparbössa ist och övriga familjen överöste honom med julklappar.
Då sonen är tre nu känns det lite konstigt att köpa en massa julklappar till honom men inte till lillan.
Men som du säger. Man vet inte vilka intressen de har än så jag tror pengar i bössan är det som kommer bli bäst i år. Möjligen nya kläder för sånt gillar då jag och lillan kommer nog älska allt papper :D

Nils önskar sig en leksak för 600 kr självklart! Eller ja, "önskar sig" men det finns en sådan på babyrytmiken och han är helt kär, leker med den konstant och gud nåde den andre som har den:p
Är en sådan där ratt som kan spela, vibbrera och blinka. Tur nog hittade jag den för bara lite över 400 på ett annat ställe, lite snällare mot plånboken.
Han får nog en bobbycar med, men den får hans far betala (delad ekonomi)

Annars har vi sagt till släkten att han önskar sig antingen brios tågbana eller duplo, inget som han direkt har nytta av än men det är dyrt att samla så det blir lite mer. (sen att jag tycker tågbanor är jättekul är absolut inte relaterat:p)

Nils har också fått grejer under året, men inga så här stora/dyra saker innan men samtidigt så har han inte haft behov av något sådant.
Det kan vara så att han är liiiite bortskämd tror jag:angel:

L_M
Gud vad skönt att någon äntligen lyssnar!! En bra bvc-sköterska är verkligen guld värt.

kl
Idag ska vi sätta oss och köra 20 mil, ska verkligen bli kul! Eller inte, senaste gången var det en ren mardröm på hemvägen

*delvis kl

Har idag pratat med barnmottagningen på sjukhuset. Remissen va iaf framme den här gången! Fick lite tips på hur jag ska göra och ett va klyx. Det va lite si o så att göra det på så små barn men i dotterns fall trodde de att det va värt att försöka.
Jag kunde få en akuttid men dom tyckte det va bättre om jag väntade på en riktig tid. På akuttider hinner man inte diskutera allt ingående. Känns bra nu iaf.
Idag va lillan så trög så jag fick ge henne en alvedon. Trots att hon gjorde ifrån sej igår.:(

Klyx fick min stora på akuten när han var förstoppad och även två gånger hemma dagarna efter besöket på sjukhuset. Det var ingen höjdare att ge! Tur att din lilla är mindre och inte lika medveten!

Skönt att det verkar hända grejer nu, så ni kan äntligen kan få hjälp!

Svårt med julklappar, speciellt när storebror har "allt" redan. Vi har mest önskat kläder

Ja det är lite svårt.

Vi har ju gjort iordning Josefins rum och dit behövs möbler, nu står bara sängen och en stol där, så vi har önskat oss bidrag till det åt henne. Mina föräldrar är inte så spända med julklappar så jag tror inte dom kommer överdriva, men mina svärföräldrar är så nervösa och köper jätteofta saker till henne nu redan så jag vill inte ens tänka på allt onödigt hon kommer få i julklapp :crazy:

Jag har gett klyx genom mina jobb. Och det känns tryggt för sambon hade aldrig klarat av att ge något dylikt.. Men han kan inte ens ta tempen på barn.
Men nu är det sånt snökaos här så idag blir det ingen färd till något apotek..

kl

Har köpt en sån där talande hund till dottern.
Får se om den uppskattas eller om det hade varit bättre att investera i ett par nya påsklämmor :p

Här för lillskrutt en speldosaelefant från teddykompaniet och en "boll" ned pillappar spegel o bjällra. Tror de blir mycket uppskattade.

Lånar knapp!

Någon fantastiskt hände idag! När dottern sovit en stund på förmiddan idag så gjorde hon ifrån sej utan ett pip! Och LÖST!!!!! Tänk att man kan bli sååå glad för lite löst bajs!:bump:
Blev faktiskt tårögd:o

Gud vad härligt!

Och här smaskas det glatt på när mat kommer fram:love: Fast inte ägg och rester har varit njaaaa helst ska maten vara färsk.
Lossnade nu ordentligt i helgen när vi var iväg vilket också gick bättre än förväntat, både att åka bil och att vara där.
Han har fått sluta med ersättning under dagen och får mjölk istället eftersom jag tror det var ersättningen som ställde till det.

Här matvägras det för fullt. Inte gröt inte hemlagat inte burkar inte ens fruktpureer går att äta. Någon enstaka bit macka, rån eller grönsak går ner... vatten är det enda som gillas mycket. Men välling vägras. Jag har tvärslut på idéer o bvc har börjat gnälla om att han ökar för lite...
dessutom är han troligen mjölkallergisk för vanlig gröt o yoghurt resulterar i kaskadkräkningar tills magen är helt tom.
Han har hunnit bli 8 månader redan.

Matar ni eller äter han själv? Jag stälpte alltid upp mat på Nils bricka och så fick han sitta och skita i det under tiden jag blev argare och argare:angel:
Nu pillar han och äter äntligen utav det, men har varit jobbigt i två månader.

Vi brukar testa båda... spelar oftast ingen roll... vill han äta tex rån så funkar det lika bra att jag petar in småbitar som om han kladdar själv, vill han inte ha smular han sönder själv eller kniper ihop munnen om jag försöker... skruttunge!
Det enda han alltid vill ha är vatten... vilket känns totalt meningslöst i sammanhanget!

Det jobbigaste är egentligen inte att han inte äter utan pressen från bvc om att han måste och att människan verkligen försökte göra mig orolig... och trots att jag inte är orolig egentligen så Blur jag lite fundersam efter ett sånt besök...

Så höll Nils med på, tur nog åt han ändå ersättning så han har hållit sig tjock och fet!

Man blir självklart orolig när inte det fungerar och barnet inte går upp, jag blev helt nedbruten när Nils inte gick upp något mellan 6-12 v. Det var bvc-sköterskan som var lugnast då;)
Du har inte märkt att han tycker om någonting bättre? Häll dessutom olja på och i allt för att göda lite, Nils brukar i vanliga fall få ca 5 dl grädde i veckan för att det ska funka

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II