Vårföräldrar 2012 del 2

Sv: Vårföräldrar 2012 del 2

Jag får oftast i honom 3-4 cmstora bitar rån sen är det stopp. Ibland någon majs, ärta, gurka, ägg så tyvärr ärr det inte så lätt att göda med något... han vägrar verkligen allt :(
Hade gått upp ca 400g nu mellan dryga 6månader o 8månader så kurvan hade ju planat en del. Bara så jobbigt att man nästan känner sig idiotförklarad av bvc när man inte lyckas få ungen att äta... enda rådet jag fick var att prova olika sorters gröt... så inte mycket hjälp mer än "hysteri" om att han behöver mer än amningen nu...

Det jobbigaste är egentligen inte att han inte äter utan pressen från bvc om att han måste och att människan verkligen försökte göra mig orolig... och trots att jag inte är orolig egentligen så Blur jag lite fundersam efter ett sånt besök...

Känner igen det där. Vår ordinarie BVC-sköterska är cool, men både med Alvar och Vera har vi stött på sommarvikarier när de var 4-5 månader som blev stressade över att de planat på sina kurvor. Med A kände jag mig pressad att öka på gröt och mat tidigare än vad jag tänkt mig, men med V så orkade jag stå emot och helammade vidare till 6 månader.

Hade jag varit du så skulle jag pratat med någon annan BVC-sköterska eller kanske dietist för att återfå lite självförtroende! Alla ungar följer ju faktiskt inte mallen och kurvorna...

Mackor med pålägg? Om han äter rån så lägg något cm tjockt lager med mjölkfritt margarin över.
Sen så löser det sig förhoppningsvis av sig själv, men han kan t.ex. inte ha ont i halsen?

kl
Nils bestämde sig just för att käka lite tidning, slutade med en vettskrämd mamma och spya över hela köket då han fick upp biten som hade fastnat i halsen.
Verkar gå åt andra hållet nu än mot innan.

Det jobbigaste är egentligen inte att han inte äter utan pressen från bvc om att han måste och att människan verkligen försökte göra mig orolig... och trots att jag inte är orolig egentligen så Blur jag lite fundersam efter ett sånt besök...

Den bvc-sköterska jag hade va hemsk när det kom till sonens viktuppgång. Han åt nästan inget alls och jag kände en sån stress inför själva besöken..
Jag va inte orolig i övrigt för han va jättefin i kroppen. Kort i rocken men han va fin i hullet. Han mådde hur bra som helst och va en glad kille som utvecklades enormt bra på andra områden. Han gick tidigt, pratade tidigt och väldigt välutvecklat.
Så jag kände enbart stress inför själva besöken. Samma sköterska har totalt dissat min dotters enorma problem som jag nämnt tidigare.

Jag tror att man ska lita på sin magkänsla. Är barnet fin i hullet och inte går ner i vikt så är det ingen katastrof om vikten inte ändras så mkt under några veckor. Börjar barnet må dåligt och utvecklas dåligt är det en annan sak.

Min dotter äter äntligen bättre i takt med att magen blivit bättre. Men enbart köpta burkar vilket jag ogillar. Jag vill laga hennes mat men den avskyr hon:grin:.

Min stora tyckte också bara om köpemat i början. Det verkar vara samma med lillebror. Provade med att göra egen mat men det gick inte alls. Mina barn fattar tydligen på direkten att jag inte kan laga mat:)

Men han älskar gröten och den köpta maten! Gapar som en liten fågelunge, skrattar när skeden närmar sig!

Min dotter är fortsatt bra i magen! Jag är så glad för tips och stöd härifrån! Att sluta med mjölk va troligen lösningen. Väntar fortfarande på tid för en utredning.
Men i 4 dagar har dottern haft en normalt fungerande mage.
Hon skriker fortfarande ibland när hon ska göra ifrån sej. Men skräcken sitter väl i. Hon slutar skrika när hon märker att det inte gör ont!

Ett lättat mammahjärta!:love:

Ikväll åt han faktiskt liiiite med ett glatt Mmmm :)
Couscous med majs o olja... några skedar iaf så nu fortsätter vi med det några dagar. Även att han fick en sked att leka med samtidigt gjorde att han distraherande sig själv lite så jag kunde peta in lite mat ;)

Åh va bra! Vad glad jag blir för er skull! Så skönt det måste kännas att hon svarade på att ta bort mjölkproteinet.
//Qbaby
:banana:

Ja det känns enormt bra. Jag vågade inte hoppas första två dagarna men nu börjar hoppet stiga enormt. Jag ska träffa den nya bvc-sköterskan i morgon och jag tror även en läkare ska vara med.

:)

kl. läser men skriver inte så mkt. tänkte slänga in en julbild på Lukas som jag tog innan idag. har fler men orkade bara lägga upp en (hoppas bilden funkar). nu har julkänslan kommit och paniken över julklappar, vad ska man lägga pengarna på, har jag pengar till det...?:s har handlat nån julklapp men inget speciellt. nån leksak hade han nog uppskattat då jag inte har så många till honom tyvärr.
tips nån bra affär eller hemsida som har bra "billigare" priser men bra saker?
http://3.bp.blogspot.com/-nQtqvHkxjGE/UL-7copsK-I/AAAAAAAABD4/0TkXvVat_D0/s1600/julbild.jpg

Känn inget ångest över julklappar! Och sätt dej inte i nån skuldfälla som så många gör såhär års..

Jag tror din son får julklappar av övriga släktingar och troligen mer än han behöver. Han kommer säkert vara mer förtjust i pappret ändå ;)
Vi har råd att köpa men väljer att sätta pengar på lillans konto ist. Vi anser att hon kommer få i överflöd hur det än är från sina släktingar;)

Vilken sötnos :)

Min dotter har en sådan tomtedress fast den för flickor med klänning och förkläde :)

Känn inget ångest över julklappar! Och sätt dej inte i nån skuldfälla som så många gör såhär års..

Jag tror din son får julklappar av övriga släktingar och troligen mer än han behöver. Han kommer säkert vara mer förtjust i pappret ändå ;)
Vi har råd att köpa men väljer att sätta pengar på lillans konto ist. Vi anser att hon kommer få i överflöd hur det än är från sina släktingar;)
till Lady_mike och halft kl.:p

det är inte så illa att jag känner total panik, men det är klart att jag vill att han ska få nått iaf. och sen när det gäller t.e.x leksaker så behöver jag det till honom. mjuka skallror, gosedjur och sånt är han inte så intresserad av längre;) och förutom sånt har jag väldigt få saker. nu leker han mycket med köksredskap, burkar, m.m som jag hittar hemma... haha.;) men nått som låter, blinkar och kan vara spännande för honom hade jag velat ha till honom.
vi har inte så många släktingar som vi byter julklappar med så totalt överröst lär han inte bli, men lite lagom mycket lär det bli (skulle bara bli jobbigt med för mycket ändå så det är bara bra.xD)
men jag tror det löser sig. har jag tur så jobbar försäkringskassan snabbt så jag får mina "missade" pengar i förskott innan jul, då lär jag ha pengar att handa för. annars kanske det få bli klappar efter jul...
lång historia kort: fsk har haft problem med mitt bostadsbidrag så jag har hittills fått ta av min buffert till hyra m.m (den är typ slut nu f.ö :crazy:) men pengar väntas, ringer och tjatar på dom varje dag känns det som.xD

Lukas kryper och ställer sig upp nu, tror att han kan gå utan hjälp så han har ramlat ett par ggr, inget illa dock.;) pratar massor, mycket "mama" och "baba" när vi byter blöja, haha (baba-bajsat?), och det går fort när han kryper fram!:eek:
jag skaffade katt för några veckor sen (en katt av mamma, så skulle det inte gå bra, eller att jag inte skulle ha råd så får han flytta tillbaka till henne. och än är han inte dyr i drift.:p) och de har så kul ihop, jätteroligt att se. katten är sådär dum-snäll och Lukas har nån gång dragit i pälsen eller nypt katt-stackarn men katten tar det med ro. och Lukas tycker de tär jättekul att sitta och titta på katten de gånger katten busar. hoppas verkligen det fortsätter så bra och att de får växa upp tillsammans. och katten och mina råttor funkar bra ihop så det är också skönt.:p

nu blev det mycket från mig idag!

Vi har köpt en (1!) julklapp till dottern, en fisherpricehund för 289:-. Vetefan om den blir uppskattad, förmodligen hade hon uppskattat mer en påse stora påsklämmor istället :P , eller bara pappret och snöret på presenten.

Så för oss är inte julklappshysterin så stor, hon förstår ju inte vad det är än :)

Däremot har vi fixat julklappar till släkten från dottern.
Köpte ett gäng omålade canvastavlor, 40x40 cm (hela 20 kr st :p ). Sen doppade jag hennes händer i färg som hon fick kladda/slå på tavlorna och vi snurrade runt dem så det hamnade färg lite överallt. Eventuellt blir det att fästa ett fint fotografi på henne i mitten också.
Min mormor och syster som var här när vi kladdade blev superglada när de förstod att de skulle få varsin till jul :) Mormor ringde dagen efter och pratade om den där tavlan igen !
Det var ett litet tips från oss på julklappar för lilla plånboken (och den stora också såklart :P )

Min dotter är fortsatt bra i magen! Jag är så glad för tips och stöd härifrån! Att sluta med mjölk va troligen lösningen. Väntar fortfarande på tid för en utredning.
Men i 4 dagar har dottern haft en normalt fungerande mage.
Hon skriker fortfarande ibland när hon ska göra ifrån sej. Men skräcken sitter väl i. Hon slutar skrika när hon märker att det inte gör ont!

Ett lättat mammahjärta!:love:

Herregud så skönt!! :banana:

Vi använder Pampers 4, Baby dry på natten och Active fit på dagen.

Angående julklappar så blir det inget speciellt från oss, någon leksak eller klädesplagg. Däremot får han väl en del från släkten. Axel själv blir nog gladast för snöret och pappret :D.
//Qbaby

Pampers 3. Baby dry dygnet runt. Har provat Libero men ogillar deras passform. Båda ungarna har läckt med dem upprepade gånger.

Dock när sonen hade upp and go så blev det liberos för där är dom överlägsen.

cdon har 50:- rabatt genom två olika koder (gäller ju ej på frakt). Jag köpte pekböcker och beställde dem en och en. 29:- kändes helt okej att betala :)

Vad skönt att förhoppningsvis hittat orsaken, min lille grabb tål inte heller mjölkprotein och vi provade med mjölk i 2 dgr för ett tag sedan och koliken kom tillbaka direkt och det blev 3 sömnlösa nätter för oss alla:(

Tyvärr så resulterade de nätterna i en kraftig förkylning på A och han fick rejäl hosta som avslutades med kräkningar, oftast i våran säng :( Han fick mollipect och blev lite bättre, nu en vecka senare har han fått hög feber och ny medicin hos doktorn, Bricanyl, så vi hoppas att det gör susen så han får det lite lättare med andningen. Doktorn trodde att han hade fått en virusinfektion den här gången. Så jag hoppas att vi kan få lite mer sömn inatt än vi fick natten till idag.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar