Sv: Vårföräldrar 2012 del 2
Känn inget ångest över julklappar! Och sätt dej inte i nån skuldfälla som så många gör såhär års..
Jag tror din son får julklappar av övriga släktingar och troligen mer än han behöver. Han kommer säkert vara mer förtjust i pappret ändå
Vi har råd att köpa men väljer att sätta pengar på lillans konto ist. Vi anser att hon kommer få i överflöd hur det än är från sina släktingar
till Lady_mike och halft kl.
det är inte så illa att jag känner total panik, men det är klart att jag vill att han ska få nått iaf. och sen när det gäller t.e.x leksaker så behöver jag det till honom. mjuka skallror, gosedjur och sånt är han inte så intresserad av längre
och förutom sånt har jag väldigt få saker. nu leker han mycket med köksredskap, burkar, m.m som jag hittar hemma... haha.
men nått som låter, blinkar och kan vara spännande för honom hade jag velat ha till honom.
vi har inte så många släktingar som vi byter julklappar med så totalt överröst lär han inte bli, men lite lagom mycket lär det bli (skulle bara bli jobbigt med för mycket ändå så det är bara bra.xD)
men jag tror det löser sig. har jag tur så jobbar försäkringskassan snabbt så jag får mina "missade" pengar i förskott innan jul, då lär jag ha pengar att handa för. annars kanske det få bli klappar efter jul...
lång historia kort: fsk har haft problem med mitt bostadsbidrag så jag har hittills fått ta av min buffert till hyra m.m (den är typ slut nu f.ö
) men pengar väntas, ringer och tjatar på dom varje dag känns det som.xD
Lukas kryper och ställer sig upp nu, tror att han kan gå utan hjälp så han har ramlat ett par ggr, inget illa dock.
pratar massor, mycket "mama" och "baba" när vi byter blöja, haha (baba-bajsat?), och det går fort när han kryper fram!
jag skaffade katt för några veckor sen (en katt av mamma, så skulle det inte gå bra, eller att jag inte skulle ha råd så får han flytta tillbaka till henne. och än är han inte dyr i drift.
) och de har så kul ihop, jätteroligt att se. katten är sådär dum-snäll och Lukas har nån gång dragit i pälsen eller nypt katt-stackarn men katten tar det med ro. och Lukas tycker de tär jättekul att sitta och titta på katten de gånger katten busar. hoppas verkligen det fortsätter så bra och att de får växa upp tillsammans. och katten och mina råttor funkar bra ihop så det är också skönt.
nu blev det mycket från mig idag!