Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför?

Vissa jobb här där jag bor har börjat bygga hundgårdar för att personal ska kunna ta med sig hunden på arbetstid. Det har nämligen visat sig att företagen tjänar på denna service.:bump:

Moderna företag 2012 bör snart tänka på VAD dom kan erbjuda sina anställda!! Jag tror att företagen verkligen kommer tjäna på det i långa loppet.:laugh:

Har följt denna tråden och kan inget än att tycka synd om TS

Tycker vi lämnar henne ifred, med tiden växer även hon upp och verkligheten kommer ikapp. Att provocera människor för eg.vinnande förlorar denne bara själv på.

När denna människa växer upp så kommer även den att fatta vad verkligheten innebär.

Det är väldigt själviskt att roa sig på andras bekostnad:mad:

En sak undrar jag över, ni som lämnar bort hundarna på dagarna, har de på hunddagis osv när ni jobbar långa dagar.
Varför har ni hund när ni jobbar sådana tider? Tror ni hunden mår bra utav att flytta runder hela tiden och "byta hem" två gånger om dagen bara för att DU vill ha en hund och inte har tid med den?
Förstår bara inte varför man köper ett djur man ändå inte vill/har tid att ta hand om, det är ju djuret som får lida för det.

Det är ju som att säga att varför skaffar du barn om du inte är hemma med dem.

De flesta av oss är varken hemmafruar till rika män/kvinnor, födda med silversked, sjukskriva eller förtidspensionärer som har råd eller måste vara hemma hela dagarna.

Är hundägandet endast något som vi heltidarbetande människor inte bör ha?

I min perfekta värld så skulle jag kunna ha med mina hundar på jobb. Gå en skogpromenad med den 2 timmar mitt på dagen under lunchen, på betald arbetstid såklar. Men det är ju bara att glömma.

Är alla hunddagis dåliga? Självklart inte, men väljer med omsorg vilket dagis man placerar sin hund på. Och sen får man ju se hur hunden mår.
Båda mina går dagligen med glädje till sitt dagis och är precis lika glada när jag hämtar dem igen.
Jag älskar inte mina hundar mindre för att jag har dem på dagis när jag jobbar. Hellre det än att de ligger själv hemma hela dagen utan tillsyn.

Nu ska man kanske inte jämföra hundar och människor, men hundägande och att ha barn kan ibland vara ganska mycket samma sak rent rutinmässigt.
Varför skaffa barn, när man vet att man till större delen av barnen liv kommer att vara åtskillt från sitt barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: Rugge
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 712
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025