Hagstadius
Trådstartare
Sv: Varför?
Som sagt, VISSA gör det men de flesta gör inte det.
Som sagt, VISSA gör det men de flesta gör inte det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min hund äter färskfoder.
Vissa pensionärer går långa rundor men de flesta gör inte det, om ni bara tittar på de flesta pensionärers hundar, smällfeta och orkar knappt gå 5m innan de bryter ihop.
Hur kan det inte vara dåligt? Jag menar, hundarna får vara hos okända människor (iallafall i början), du har ingen koll på vad de gör med hunden, du vet inte alls vad det är för hundar som hunden får leka med. De får sitta i boxar flera timmar om dagen och skillnaden från att vara hemma är vad? Lite sällskap från skällande hundar som gör dem tondöva?
Hur kan det inte vara dåligt? Jag menar, hundarna får vara hos okända människor (iallafall i början), du har ingen koll på vad de gör med hunden, du vet inte alls vad det är för hundar som hunden får leka med. De får sitta i boxar flera timmar om dagen och skillnaden från att vara hemma är vad? Lite sällskap från skällande hundar som gör dem tondöva?
Förstår bara inte varför man köper ett djur man ändå inte vill/har tid att ta hand om, det är ju djuret som får lida för det.
Att det är pensionärer är ju också vrickat, orkar de gå 2h rundor med hunden någon gång om dagen, att bara vara ute och "leka" i trädgården är inte speciellt mycket motion eller stimulans.
Jag säger inte att man inte ska jobba om man har hund, jag förstår bara inte varför man har en hund om man jobbar typ 4-8h om dagen och lämnar bort den.
Min hund äter färskfoder.
Vissa pensionärer går långa rundor men de flesta gör inte det, om ni bara tittar på de flesta pensionärers hundar, smällfeta och orkar knappt gå 5m innan de bryter ihop.