Varför vill länsstyrelsen ha mitt CV?

-Remont-

Trådstartare
Min chef vill att jag lämnar in mitt CV till henne senast imorgon (fick jag reda på idag) för att länsstyrelsen vill ha det...
Kan någon förklara för mig varför i hela friden dom skulle vilja ha det? Och så akut.

Jag bli bara en aningens misstänksam när hon inte kan förklara varför dom vill ha det. Vet inte riktigt varför, men det hela känns skumt. Eller så inbillar jag mig bara.

Jobbar i stall och utbildar hästar.

Sv: Varför vill länsstyrelsen ha mitt CV?

Låter mycket skumt tycker jag faktiskt. Ännu skummare att din chef inte kan redogöra för varför? Jag skulle nog ringa länsstyrelsen för varför skulle dom vilja ha ditt CV? Och varför ska du lämna det till din chef det är väl bättre du lämnar det direkt till länsstyrelsen om de nu vill ha det? Har du sökt jobb på länsstyrelsen?

Nej har absolut inte sökt jobb där.
Jobbar som fast anställd på ett hästföretag.
jag får ringa dom imorgon och se vad dom säger, men vad jag vill minnas är det inte det lättaste att få rätt på saker och ting genom att ringa dom. Brukar vara en salig röra om jag inte minns fel. :o

Det fick bli ett mail istället. Så kanske de kan reda ut det utan att jag får ringa 150gånger. :crazy:

Nu fick jag en aningens mer info av den andra tjejen som jobbar här (bra att hon har mer koll än chefen eller hur?)
Tydligen verkar det vara någon ansökan, som troligtvis skulle gjorts för länge sen, där det skickats in en faslig massa uppgifter. Och det är inte ett CV dom är ute efter utan arbetslivserfarenhet av "hästeriet".
Känns lite mer logiskt, även om jag fortfarande inte förstår varför.

Senast ändrad:

Jaa du jag mailade länsttyrelsen i januari 2010. Nu är oktober och jag har fortfarande inte fått något svar :mad:

Kanske handlar om en ansökan om tillstånd för hästverksamhet? Då ska man bevisa att man har hästkunskap, kanske även personalen ska kunna visa det?

Det kan ha att göra med tillstånd eller bidrag. Jag har suttit och kollat igenom blanketter för att söka investeringsbidrag, och förutom miljarders andra saker man ska fylla i frågar dom bl a efter utbildning och erfarenhet inom det man söker stöd för.. :cool:

Min chef vill att jag lämnar in mitt CV till henne senast imorgon (fick jag reda på idag) för att länsstyrelsen vill ha det...
Kan någon förklara för mig varför i hela friden dom skulle vilja ha det? Och så akut.

Jag bli bara en aningens misstänksam när hon inte kan förklara varför dom vill ha det. Vet inte riktigt varför, men det hela känns skumt. Eller så inbillar jag mig bara.

Jobbar i stall och utbildar hästar.

Kan det ha att göra med att Länsstyrelsen som myndighet ansvarar för djurskyddet? De kanske vill inspektera anläggningen som du jobbar på.

Hälsning Maja

Svarar alla lite blandat.

Tillstånd kan jag tänka mig att det är...men det borde väl vara sökt innan verksamheten drog igång egentligen?
Bidrag betvivlar jag att det är, men det är en möjlighet.

Djurskydd skulle det kunna vara helt klart.
Får se om jag får något svar på det hela av länsstyrelsen.

Det troliga är att din chef sökt 16 § tillstånd för hästverksamheten, och då ska Länsstyrelsen ha dokumenterad utbildning/erfarenhet inom verksamhetsområdet för de som arbetar med hästarna i verksamheten.

Visst är det rätt att man ska söka 16 § tillståndet innan verksamheten drar igång, men de som ej gjort det kan göra det i efterhand. Gör man det inte kan man föreläggas att upphöra med den tillståndspliktiga verksamheten.

Det kan ju också vara så att verksamheten inte var tillståndspliktig när den startade, men när den vuxit efter hand så krävs det tillstånd. Jag har själv fått uppmaning av ansvarig person på länsstyrelsen att inte söka tillstånd förrän min planerade verksamhet har en större omfattning.

Det är många som först startar upp verksamheter i mindre skala som ej kräver tillstånd. Utökas verksamheten så att 16 § tillstånd krävs är dock det rätta att ansöka om tillståndet redan när man planerar att utöka den så att det finns när den tillståndspliktiga verksamheten drar igång.

Ett 16 § tillstånd är en kvalitetsstämpel, så i min värld borde man vilja ha det när man har en verksamhet, och speciellt om man tror att den ändå kommer att omfattas av kravet på det. Det kostar inget att ansöka om det och det är samma lagar och regler som gäller för djurhållningen som för ej tillståndspliktig djurhållning.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 631
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 326
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 830
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 012
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka