Sv: Varför valde ni den häst ni har nu?
KL
Jag såg en annonsbild:
Det var TOTAL kärlek vid första ögonkastet! Dock skulle jag inte ha nån häst då (hade nyss köpt hus som skulle totalrenoveras!) och mitt "hästköpssparande" hade bara kommit upp i hälften av vad säljaren begärde,men jag kikade på annonsen flera gånger per dag,allt var ju perfekt,färgen (har ALTID drömt om en isabell),könet (vallack), höjden (ca 165 som vuxen) och halvblod. En framtida träningskompis istället för kallblodet jag hade haft innan som inte gick närmare transporten är 20 meter,eller triangelmärkta araben,den här kunde jag ju verkligen RIDA!
Drömde mig bort totalt,och på något lustigt vis så kom jag i kontakt med säljaren här på Buke,tror jag svarade i en "favoritfärg-tråd",att jag hade drömt om en isabell,att dom är så vackra,varpå hon pm:ar och sskriver att hon har en ute i hagen. Det visar sig sen att den är till salu. Det visar sig ännu senare att det är hon som äger "mitt" ögongodis!
Säljaren försöker kränga honom till mig,
,erbjuder avbetalning efter att jag öst kärlek över denna lilla krabat,jag är nära att gå emot mina principer,men tackar tillslut nej med gråten i halsen,jag vill inte ha något på avbetalning. Jag grämer mig hela natten,är skitdeppig verkligen! Visste att det skulle komma en spekulant dagen efter. På morgonen så vill jag knappt stiga upp ur sängen,sååå nedstämd,borde jag ha tackat ja endå,det var ju kärlek vid första ögonkastet,borde jag lita på magkänslan som bara skrek efter honom? Skita i att hjärnan sa att jag inte ska ha något på avbetalning,speciellt inte då med nyinköp hus som vi stog och renoverade för fullt... Nää,hjärnan hade rätt,det skulle vara så dumt!
Gick ut med hundarna,satt sen och slötittade på Tv:n,kändes som om världen ramlat ner i huvudet på mig. Går in då och då på datorn för att se om annonsen blir bortplockad,men den sitter kvar. Efter lunch får jag ett mejl,med rubriken: "Ett glatt mejl???" från säljaren. Tänker att nu har hon fått han såld till ett bra hem,för det önskade jag henne på kvällen innan,att det skulle komma en som var bra. Jag öppnar mejlet,och läser då: "Nu har tjejen varit ut och kikat,men det kändes inte ärligt,JAG VILL ATT HAN SKA BO HOS DIG!!! Så mycket som du redan gillar honom kan det inte gå fel,så du får köpa honom för pengarna du har."
Snacka om att jag vart överlycklig,bara skrek rakt ut,dansade runt som en idiot där hemma,och hundarna undrade var f*n som flygit i mig!
# veckor senare rullar vi 40 mil och hämtar hem min bästa vän,och jag har inte ångrat det en sekund,jag är lika nyförälskad nu som för 2 år sen!
Jag älskar verkligen honom av hela mitt hjärta,och jag kan inte tänka mig att någonsin ha någon annan häst,det är jag och han,nu och för alltid,min fina gula,min vackra sol!