Sv: Varför valde ni den häst ni har nu?
Letade unghäst för utbildning och tävling men hittade en oriden 7 åring
vars annons jag hela tiden återkom till, åkte och kikade till slut, blev helt såld men fick ställa in köpet pga av andra privata själ. Tog en häst på foder men denna gick inte igenom besiktning
för köp och samma dag som hon togs bort kom Tico ut på annons igen men 4 timmars bilresa hemmifrån
Så jag ringde, eld och lågor dit och förklarade vem jag var osv och fem dagar senare åkte jag och hämtade henne, korsningsto, ca 152, jättefet och ilsk men ack så underbar
I dag är hon jättehärlig
Behövde sällskap till den ovan och letade shettis, kom till en gård mitt ut i ingenstanns, visste inte ens hur hon såg ut utan åkte dit med transport på ren chansning. Hamnade i en hage med 12 ponnyer varav en gick fram och la huvudet i min famn och jag frågade vem som var Nova, ja det var ju hon som lagt huvudet i min famn
trots att hon var 11 månader och i princip helt ohanterad!
Pippi är en lång historia, men den korta är att jag och en vän hamnade på en marknad, bland ett 30 tal hästar stod ett slaktfärdigt, 25 årigt gammalt ök i shettisstorlek med maskmage, trasiga hovar, sår, eksem, och skinn och ben i princip apatisk. När jag kollar tänderna upptäcker jag att hon är bara runt året
. Vi kom inte överrens om priset och jag åkte hem. Dagen efter var jag tillbaka för att köpa loss men då hade hon åkt med hästhandlaren hem
, jag lokaliserade honom och 6 dagar senare mötte jag upp honom i ett av grannlänen där jag köpte henne rakt av på en statoilmack
I dag har hon vuxit massor och är hon en frisk busig underbar 2 åring med massa bus och alltid den som kommer först i hagen och älskar att bli ompysslad
[/URL][/IMG]