Varför min partner valde mig?
För att jag är jag även om jag i hans tycke var lite kort *s*
För att jag är jag även om jag i hans tycke var lite kort *s*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Började fundera på varför just jag blev vald av min partner. Kom inte på vad han ska ha mig till, jag är varken snygg eller charmig, så det blir lite funderande .
Nu undrar jag varför du tror, eller vet, varför just du blev vald?
Lugn och fin nu.Men det låter ju fasansfullt om mobbing från skoltiden fortfarande plågar dig så till grad den verkar göra? Det där gamla skitbagaget borde du ha satt ut i skogen för längesedan.
Bläckfisken och jag har haft lite dispyter förut i det här ämnet, och jag svarar mer en gärna på hennes frågor så hon förstår hur jag känner. Samtidigt tar jag till mig av hennes kommentarer/svar/frågor så att jag en dag kanske kan stå bättre rustat om en ny kärlek knackar på hjärtats dörr.
Om vi har haft dispyter kommer jag inte ens ihåg det ... Och även om jag gjorde det skulle det förmodligen inte påverka vad jag skriver i den här tråden.Bläckfisken och jag har haft lite dispyter förut i det här ämnet, och jag svarar mer en gärna på hennes frågor så hon förstår hur jag känner. Samtidigt tar jag till mig av hennes kommentarer/svar/frågor så att jag en dag kanske kan stå bättre rustat om en ny kärlek knackar på hjärtats dörr.
Du gör väldigt märkliga kopplingar.Lugn och fin nu.
De kommentarer ni ger @Pegasus63 liknar i mina ögon alldeles för mycket det som den beryktade SD-politikern sa om kvinnor i destruktiva förhållanden. "Det är ju bara att flytta"
Så enkelt är det inte. Det finns andra mekanismer inblandade.
Nej, för mig kändes det inte märkligt. Snarare lätt att koppla ihop. Din upprördhet drabbar ju honom. Inte kvinnan som utsatte honom för det.Du gör väldigt märkliga kopplingar.
Och nej, jag tänker inte vara lugnare än jag blir av att läsa vad Pegasus berättar. Att inte bli lite upprörd av det vore känslokallt.
Jag har tittat några gånger på The Kings Speech, men den tar ju inte upp några konkreta råd, och talpedagog skulle jag inte ha tid för med mitt nuvarande jobb, så jag gillar bara läget som det är, undviker att prata med någon utom bekantskapskretsen (om de inte presenterar mig) på krogen och nöjer mig med att vara den som alla kan komma till med sina problem i stallet och på jobbet
Människor är ju komplexa, jag kan inte längre svara på varför jag älskar min barndomsbästis - jag bara älskar henne.Måste få kasta ut en allmän fråga: om man lever med någon, VET man då inte vad hen tycker om hos en?
Men här skriver ju folk att de inte vet vad partnern föll för. Är det inte det man lägger typ första halvåret på att dissekera med varann? Och dessutom får man väl uppskattningen formulerad för sig även senare, när känslan djupnat?Människor är ju komplexa, jag kan inte längre svara på varför jag älskar min barndomsbästis - jag bara älskar henne.
Nej, vid 4 - 5 års ålder är det inte all värden att missa på lite bokstavskombinationer i talet, är ju ofta bara att "muskler och hjärna" inte riktigt samarbetar riktigt pga åldern. Först när man kommer upp i 8-9 års ålder och problemet sitter kvar, är det dags att sätta in "åtgärder" om det anses nödvändigt.
Stammning däremot som upptäcks i tidig ålder är ju relativt lätt åtgärdad i tidiga år om rätt insats görs, men kan bli ett stort problem (som för mig) om det inte görs något.
Måste få kasta ut en allmän fråga: om man lever med någon, VET man då inte vad hen tycker om hos en?